رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا بیت‌کوین می‌تواند روند صعودی ارز دیجیتال 2023 را به چالش بکشد؟

  • قیمت بیت کوین پس از کاهش نزدیک به 5 درصدی در پنج روز گذشته، در قیمت 26776 دلار معامله می شود.
  • نمودار هفتگی جدال بین خریدار و فروشنده‌ها برای به دست گرفتن کنترل را نشان می دهد.
  • تایم‌فریم روزانه تصویری صعودی را برای بیت کوین ترسیم می کند و چشم انداز بالقوه ای را برای افزایش سریع پیشنهاد می کند.

قیمت بیت کوین “BTC” در یک مقطع حساس در تایم‌فریم هفتگی قرار دارد، جایی که خریدارها و فروشنده‌ها برای کنترل در حال مبارزه هستند. با این حال، تجزیه و تحلیل چند تایم فریم نشان می دهد که بیت کوین در تایم‌فریم روزانه صعودی است و احتمالاً بالاتر خواهد رفت.

ساختار قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی دست نخورده باقی می ماند

قیمت بیت کوین “BTC”، در بازه زمانی هفتگی، چندین بار بالاتر و پایین‌ترین سطح را در سال 2023 ایجاد کرده است و روند صعودی خود را به نمایش می‌گذارد. این بازار روند صعودی با چالشی روبرو است زیرا بیت کوین تلاش کرد تا از پایین ترین سطح ماه ژوئن یعنی 25941 دلار عبور کند. اگرچه یک کندل هفتگی در زیر این سطح بسته شد، فروشنده‌ها نتوانستند آن را دنبال کنند، به همین دلیل است که این حرکت یک بریک‌اوت شکست خورده بود. در نتیجه عدم حضور فروشنده‌ه، خریدارهای BTC کنترل را در دست گرفتند و قیمت high با قیمت 28592 دلار تولید کردند.

از ظاهر آن، دو نتیجه موقت می توان گرفت و اینکه چرا معامله گران در مسیر اشتباه گرفتار می شوند.

  • اگر 28592 دلار بالاترین سطح است، در این صورت حرکت بعدی باید بسته شدن کندل هفتگی قاطع را زیر 25941 دلار ایجاد کند.
  • اما اگر خریدارها همچنان کنترل را در دست دارند، قیمت بیت کوین باید به صعود خود ادامه دهد و بالاتر از سقف 30616 دلاری جولای تولید کند.

در مورد اولین نتیجه، تاریخ نشان می‌دهد که شکستن یک کف می‌تواند منجر به حرکتی نوسانی شود که می‌تواند از 20% تا 60% گسترش یابد. بازه‌های زمانی 2021 و 2022 نمونه‌هایی از این رویدادها را دارند.

برعکس، برای اینکه خریدارها کنترل خود را حفظ کنند، باید بالاتر از 30616 دلار ظاهر شوند که می تواند تلاشی برای ری‌تست و غلبه بر پایین ترین سطح هفتگی 2021 در 31777 دلار را تحریک کند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USDT

کدام چشم انداز اول خواهد بود؟ و معامله گران چگونه می توانند موقعیت خود را نشان دهند؟

برای پاسخ به این سوال، تحلیل بازه زمانی پایین تر مورد نیاز است.

نمودار روزانه BTC تحولات کلیدی را مشخص می کند

عملکرد قیمت بیت کوین “BTC” در نمودار روزانه نشان می دهد که تلاش ناموفق برای شکستن سطح هفتگی 25941 دلار با یک روند صعودی جزئی دنبال شد. در ماه گذشته، بیت کوین سه کف و دو قله بالاتر داشته است و در حال حاضر با قیمت 26783 دلار معامله می شود.

از این رو، چند هفته آینده بسیار مهم است تا ببینیم آیا بیت کوین بالاتر می رود یا نه.

همانطور که در نمودار مشاهده می شود، قیمت بیت کوین در هفته آخر سپتامبر به زیر سطح حمایت 26500 دلار سقوط کرد. در طول این تلاش نزولی ناموفق، شاخص RSI برای مدت کوتاهی از 50 عبور کرد و نوسانگر عالی “AO” نزدیک بود به زیر سطح صفر برسد. اما یک بهبود سریع باعث شد که RSI و AO هر دو بالاتر بروند.

اکنون قیمت بیت کوین به زیر سطح حمایت 27400 دلار رسیده است و RSI را به زیر 50 و AO را به سطح صفر نزدیک کرده است. اگر تاریخ تکرار شود، سرمایه‌گذاران می‌توانند انتظار بهبودی سریع قیمت بالاتر از مانع فوری در 27,400 دلار داشته باشند و تلاش کنند بالاتر از high قیمت 2 اکتبر در 27,992 دلار تولید کنند.

در صورت موفقیت، خریداران BTC می توانند این حرکت را تا 30000 دلار افزایش دهند.

نمودار 1 روزه BTC/USDT

در حالی که چشم انداز قیمت بیت کوین در هفته برای فروشندگان کوتاه مدت وسوسه انگیز به نظر می رسد، آنها باید صبور باشند. برای سرمایه گذارانی که به دنبال فروش نزولی هستند، سطح حمایت 25900 دلاری باید در تایم‌فریم روزانه حفظ شود.

برای اینکه خریدارها کنترل حرکت بازار صعودی سال 2023 را در دست داشته باشند، قیمت بیت کوین باید افزایش یابد و یک کندل هفتگی تعیین کننده در بالای 30616 دلار ایجاد کند.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-can-btc-bears-challenge-cryptos-2023-bull-rally-202310131112

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.