رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارهای بیت کوین می توانند صعود سال 2023 را ایجاد یا نابود کنند

  • قیمت بیت کوین در نقطه بحرانی قرار دارد زیرا حدود 29000 دلار معامله می شود.
  • بسته شدن کندل هفتگی بالای 30616 دلار، بالاترین قیمت جدید را ایجاد می کند و قدرت صعود 2023 را تامین می کند.
  • اما برخورد در حدود سطح 28000 دلار که Higher Low را ایجاد می‌کند، به اعتبار سناریوی معکوس شدن روند می‌افزاید.

قیمت بیت کوین “BTC” در 28 آگوست در بازه زمانی هفتگی به پایین ترین حد خود رسید. این حرکت پس از یک روند صعودی پایدار در طول سال 2023 انجام شد که بازدهی 91.50 درصدی از سال تا به امروز را به همراه داشت. در حالی که برخی از سرمایه گذاران روند صعودی را زیر سوال می برند، برخی دیگر همچنان صعودی فکر میکنند. تنها اکثریت کمی نامشخص باقی مانده و منتظر تایید هستند بدون توجه به اینکه کدام طرف برنده می شود.

قیمت بیت کوین در نقطه بحرانی

قیمت بیت کوین “BTC” در سال گذشته سه اوج بالاتر و دو کف پایین‌تر را ایجاد کرده است. این روند صعودی، همانطور که در بالا ذکر شد، سرمایه گذاران را 91.50 درصد در اوج خود یعنی 31,818 دلار بازگشت داده است. اما فرسودگی شتاب، همراه با برداشت سود، بیت کوین را نزدیک به 21 درصد کاهش داد. این اصلاح در نمودار هفتگی کمتر از 25,386 دلار را نسبت به پایین ترین سطح هفتگی قبلی 25,941 دلاری ایجاد کرد که اولین شرط برای تغییر روند است.

شرط دوم برای یک روند نزولی تمام عیار، فروشنده‌ها باید مانع از تولید یک کندل هفتگی BTC شوند که بالاتر از آخرین سقف هفتگی یعنی 30616 دلار است. اگر فروشنده ها موفق باشند، تمام شرایط لازم برای شروع یک روند نزولی را برآورده می کند.

هفته گذشته، بخش عمده ای از سرمایه گذاران انتظار داشتند که قیمت بیت کوین مطمئناً یک روند نزولی را آغاز کند. اما افزایش اخیر در قیمت بیت کوین باعث شده است که آن را به معامله در حدود 29000 دلار جهت دهد – بالاترین قیمت در دو ماه گذشته – که باعث کاهش احتمال یک روند نزولی شده است، زیرا سرمایه گذاران بیشتری در مورد آینده نامطمئن هستند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USDT

بیت کوین کجا خواهد رفت؟

شاخص RSI از سطح میانگین 50 برگشته است، که نشان می دهد خریدارها شانس برابری برای بازگشت دارند. “Awesome Oscillator AO” بسیار نزدیک به چرخاندن سطح میانگین صفر است. آخرین باری که AO با موفقیت سطح صفر را تغییر داد، در اوایل سال 2023 بود، زمانی که بیت کوین یک حرکت صعودی را آغاز کرد. اگر تاریخ تکرار شود، RSI در حال حاضر برای حمایت از چنین حرکتی وجود دارد.

BTC/USD 1 هفته RSI و AO

اما آیا قیمت بیت کوین با موفقیت روند صعودی را آغاز می کند؟

بر اساس داده‌های تاریخی، پاسخ کاملاً مثبت است. بازده ماهانه تاریخی قیمت بیت کوین در 12 سال گذشته نشان می دهد که نوامبر بالاترین ماه بازدهی است. پس از آن آوریل و اکتبر هستند.

علاوه بر این، سه ماهه چهارم با 93.38 درصد بازدهی بالاترین فصل است

بنابراین، احتمال اینکه قیمت بیت کوین به رشد خود ادامه دهد و حرکت سال 2023 خود را حفظ کند، زیاد است.

بازده ماهانه BTC، سه ماهه

معیارهای روی زنجیره نشان دهنده فرسودگی روند هستند

در حالی که تکنیکال‌ها ممکن است حرکت باقیمانده را گزارش کنند، معیارهای روی زنجیره اصلاحات قوی را نشان می‌دهند. ارزش 7 روزه و 30 روزه ارزش بازار تا ارزش واقعی “MVRV” نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت بیت کوین ممکن است این شاخص ها را به مناطق خطرناک سوق دهد.

این شاخص برای تعیین میانگین سود/زیان سرمایه گذارانی که بیت کوین را در هفته و ماه گذشته خریداری کرده اند، استفاده می شود. در حال حاضر، MVRV 7 روزه روی 3.53٪ قرار دارد که نشان می دهد 3.53٪ از کل سرمایه گذارانی که در هفته گذشته BTC خریداری کرده اند، سود دارند. به همین ترتیب، MVRV 30 روزه گزارش می دهد که نزدیک به 6 درصد از دارندگان سود دارند.

بر اساس داده های تاریخی، هر دو شاخص MVRV 7 روزه و 30 روزه در “مناطق خطر” هستند. این حوزه‌های کلیدی جایی است که سرمایه‌گذاران احتمالاً سود خود را برداشت می‌کنند و اصلاحاتی را انجام می‌دهند، البته برای کوتاه‌مدت.

اگر تاریخ تکرار شود، اصلاح می‌تواند به فروشنده‌ها کمک کند تا شرط دوم معکوس شدن روند را برآورده کنند و یک higher low ایجاد کنند.

BTC 7 روزه و 30 روزه MVRV

علاوه بر این، آدرس‌های فعال روزانه پس از رسیدن به 1.23 میلیون در 15 سپتامبر در حال کاهش هستند.

آدرس های فعال روزانه BTC

افکار پایانی

نگاهی دقیق تر به نمودار هفتگی نشان می دهد که زمانی که قیمت بیت کوین در آوریل و ژوئیه به بالاترین حد خود رسید، RSI نتوانست آن را دنبال کند و یک واگرایی نزولی ایجاد کرد. این شکل گیری تکنیکال اغلب منجر به کاهش قیمت دارایی اساسی می شود. در مورد بیت کوین، به اصلاح 20 درصدی منجر شد که در ماه سپتامبر قیمت پایین‌تری را ایجاد کرد. اما اگر BTC یک high را تولید کند و RSI به تولید higher low ادامه دهد، یک واگرایی نزولی سه‌گانه را تایید می‌کند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USD

در حالی که این الگوی شکل‌گیری بالا یک اتفاق رایج در چشم‌انداز ارزهای دیجیتال است، دو حرکت را انجام می‌دهد: فروشنده‌های اولیه را از بین می‌روند و خریدارهای بیشتری را جذب می‌کند تا خود را در حالت صعودی قرار دهند.

بنابراین هنگامی که قیمت بیت کوین کاهش می یابد، قبلاً باعث انحلال های کوتاه مدت می شد، اما اکنون، برداشت سودهای نیز منحل خواهند شد. این یک طوفان برای شروع یک روند نزولی خواهد بود.

  • در صورت یک روند نزولی، قیمت بیت کوین احتمالاً در سطح 25000 دلار حمایت می شود. شکست این می تواند باعث اصلاح نوسانات به 19300 دلار شود.
  • اگر خریدارها در ایجاد انباشته های خرید داشته باشند و ETF موفق باشند، قیمت بیت کوین می تواند مانع 31777 دلاری را دوباره بررسی کند. یک تلنگر از این سطح به یک کف حمایتی می تواند بیت کوین را به 36294 دلار برساند.

برای تکمیل آن، شاخص قیمت PCE در 27 اکتبر و تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در 1 نوامبر دو رویداد کلیدی اقتصاد کلان برای معامله گران هستند. این رویدادها توانایی شکل دادن به هر یک از روندهای مورد بحث در اینجا را دارند.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-bulls-can-make-or-break-2023-rally-202310200727

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.