رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بیت‌کوین می‌تواند مجدداً سطح ۲۱ هزار دلار را بازبینی کند زیرا سیگنال‌های فروش قبل از CPI آمریکا چند برابر می‌شوند.

  • قیمت بیت کوین در اواخر سشن روز پنجشنبه ایالات متحده به 26451 دلار افزایش یافت، اما بعید است که در این سطح باقی بماند.
  • CPI بالاتر از حد انتظار ایالات متحده در ماه آگوست می تواند احتمال تغییرات دوباره‌ی  فدرال رزرو را افزایش دهد و بر بیت کوین تاثیر بگذارد.
  • هجوم بیت کوین ها به صرافی ها احتمالاً می تواند باعث فروش دیگری شود که می تواند منجر به اصلاح 8 تا 17 درصدی شود.

قیمت بیت کوین پس از افتضاحات پایان ماه در ماه اوت به سمت تثبیت سقوط کرد. به نظر می‌رسد که این حرکت به صورت جزئی تر همچنان ادامه دارد، زیرا بیت‌کوین در سشن اواخر روز پنجشنبه ایالات متحده با افزایش جزئی به 26451 دلار رسید.

خریدارهای بیت کوین در مشکل هستند

مدتی است که قیمت بیت کوین به شدت بدون نوسان معامله می شود. علیرغم فقدان حرکت جهت دار، سرمایه گذاران هنوز به شدت با شک ترید می کنند. بر اساس گزارش CoinGlass، در ۱۲ ساعت گذشته، بیت کوین تنها ۲.۶۸ درصد افزایش یافت که باعث شد ۳۰ میلیون دلار ترید Sell نقد شود.

نقشه انحلال

نقدینگی در هر دو طرف وجود داشت. افزایش اخیر قیمت، نقدینگی را به سمت بالا حرکت داده است. علاوه بر این، نهنگ ها 5983 بیت کوین به ارزش تقریباً 155 میلیون دلار را به صرافی های رمزنگاری ارسال کرده اند. ماینرهای بیت کوین نزدیک به 578 بیت کوین را نیز به صرافی ها ارسال کرده اند.

بدتر از آن، عرضه بیت کوین موجود در صرافی ها از 1.13 میلیون در 23 آگوست به 1.17 میلیون تا 7 سپتامبر افزایش یافته است، که مجموعاً 40000 بیت کوین وارد شده است. از اول سپتامبر، تقریباً 20000 بیت کوین به نهادهای متمرکز ارسال شده است که تصویری کلی نزولی‌ای را برای خریدارها نشان می دهد.

عرضه بیت کوین در صرافی ها، جریان خالص مبادله

قیمت بیت کوین و حرکت های بعدی آن

دو راه ممکن برای حرکت بعدی بیت کوین وجود دارد .

  1. ادامه این افزایش 2.68 درصدی برای ری‌تست خط روند صعودی سال 2023 در حدود 29500 دلار.
  2. تغییر وضعیت فعلی و برخورد دوباره به سطح حمایت 25142 دلاری. شکستن این مانع منجر به ری‌تست دو سطح حمایت بحرانی در 24267 دلار و 21313 دلار می شود.

نمودار 1 روزه BTC/USDT

سیاست های کلان اقتصادی که می تواند بر بیت کوین تاثیر بگذارد

در حالی که هر دو سناریو با توجه به حرکت محدود فعلی و نوسانات کم غیرمنتظره هستند، یک تحول بزرگ یا یک خبر داغ می تواند هر یک از سناریوها را آغاز کند. به عنوان مثال، رد دیگری از صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین “ETF” از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “SEC” در تئوری می‌تواند برای فشار دادن به بازارهای نزولی کافی باشد.

علاوه بر این، داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده “CPI” برای ماه اوت قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود. این رویداد بزرگ اقتصاد کلان احتمالاً به عنوان یک سرعت دهنده برای تأثیرگذاری بر سوگیری جهت بیت کوین عمل خواهد کرد.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده “NFP” به 187000 رسید که کمی بالاتر از پیش بینی 170000 است. علاوه بر این، شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف “PCE” قیمت سالانه از 3 درصد در ژوئن به 3.3 درصد در ماه جولای افزایش یافت. این رویدادهای کلان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو بعید است نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش دهد.

ابزار FedWatch Group CME به احتمال 93% “بدون تغییر” در نرخ بهره می دهد، به این معنی که هدف نرخ بهره فعلی بین 5.25٪ تا 5.50٪ پایدار خواهد بود. بنابراین، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بعید است که یک رویداد بی ثبات بزرگ رخ دهد. اما اگر اوضاع بدتر شود و CPI برای آگوست با انحراف بزرگتری از حد انتظار رود، باعث افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می شود که می تواند یک حرکت بی ثباتب داشته باشد. با توجه به همبستگی بیشترشونده‌ی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده، احتمال افزایش نرخ بهره برای دلار آمریکا صعودی و برای دارایی های ریسکی مانند سهام و بیت کوین نزولی خواهد بود.

ابزار CME FedWatch

افکار پایانی

در حالی که ادامه روند صعودی به مشکلات فروشنده‌ها می‌افزاید، با توجه به چشم‌انداز فعلی بازار، این سناریو بعید به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، شواهد موجود نشان می‌دهد که سناریوی دوم بسیار محتمل‌تر است، زیرا ریزش را در بازار به حداکثر می‌رساند، یعنی سقوط طولانی مدت پس از حذف ترید های Sell اخیر.

علاوه بر این، سپتامبر بدترین ماه برای قیمت بیت کوین در تاریخ بیش از یک دهه آن است. متوسط بازده ماهانه 12 ساله برای سپتامبر -5٪ است. بنابراین، کاهش بیشتر قیمت بیت کوین با این روند طولانی مدت سازگار است.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-could-revisit-21-000-as-sell-signals-multiply-ahead-of-us-cpi-202309080920

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.