رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا بحران جغرافیایی به پیشبرد XAUUSD ادامه خواهد داد؟

  • در حالی که بازارها تحولات سیاسی این هفته را ارزیابی می کردند، طلا برای یافتن مسیر تلاش کرد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت نشان می دهد که سوگیری صعودی دست نخورده باقی می ماند.
  • سرمایه گذاران اطلاعات رشد اقتصادی و تورم ایالات متحده را در هفته آینده بررسی خواهند کرد.

قیمت طلا (XAUUSD) در این هفته پس از ثبت رکورد در محدوده نسبتاً باریکی در نوسان بود. سرمایه گذاران همچنان به عناوین مرتبط با مناقشه ایران و اسرائیل و بررسی دقیق داده های کلیدی اقتصاد کلان از ایالات متحده در هفته آینده توجه خواهند کرد.

طلا پس از صعود به بالای 2400 دلار عقب نشینی کرد

با واکنش بازارها به خبر حمله ایران در آخر هفته، با ده‌ها پهپاد و موشک در تلافی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، طلا از جریان‌های ناامن سود برد و در ابتدای هفته شتاب صعودی گرفت. 1 آوریل. طلا در روز دوشنبه بیش از 1.5 درصد افزایش یافت و بالاترین بسته شدن کندل روزانه خود را ثبت کرد. در همین حال، داده های ایالات متحده نشان داد که فروش خرده فروشی در ماه مارس 0.7 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. این خوانش بهتر از انتظار بازار برای افزایش 0.3 درصدی بود، اما XAUUSD افزایش مجدد دلار آمریکا (USD) را نادیده گرفت.

از آنجایی که کشورهای غربی از اسرائیل خواستند از تشدید بیشتر درگیری ها اجتناب کند و از برنامه های تشدید تحریم ها علیه ایران خبر دادند، حال و هوای بازار در روز سه شنبه اندکی بهبود یافت و افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه را دشوار کرد. در همین حال، اظهارات تندروانه مقامات فدرال رزرو بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده را به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر، نزدیک به 4.7 درصد رساند و اجازه نداد XAUUSD کشش صعودی پیدا کند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که داده های اخیر نشان دهنده عدم پیشرفت قابل توجه تورم در سال جاری است و افزود که در صورت تداوم تورم بالاتر، می توانند نرخ فعلی را تا زمانی که لازم است حفظ کنند. علاوه بر این، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که آنها باید قبل از اتخاذ یک اقدام سیاسی مطمئن باشند که تورم در مسیر رسیدن به هدف 2 درصد است. دالی استدلال کرد: «بدترین کاری که می‌توان انجام داد این است که در مواقعی که فوریت لازم نیست، فوراً عمل کنیم.

در غیاب انتشار داده های سطح بالا، طلا یک اصلاح نزولی انجام داد و روز چهارشنبه در محدوده منفی بسته شد. از آنجایی که بازارها در روز پنج‌شنبه دچار رکود شدند، XAUUSD برای یافتن مسیر تلاش کرد و روز را با تغییرات اندکی به پایان رساند.

در اولین ساعات سشن معاملاتی نشست آسیایی روز جمعه، گزارش‌هایی مبنی بر اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران باعث پرواز به سمت امن شد. با واکنش تند تند، طلا به بالای 2400 دلار رسید. اگرچه اسرائیل فورا حمله تلافی جویانه به ایران را تایید نکرد، چندین خبرگزاری به نقل از مقامات آمریکایی گفتند که اسرائیل این حملات را انجام داده است.

با این حال، پس از این تحول، حال و هوای بازار برای کاهش نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر درگیری بهبود یافت. یک مقام ارشد ایرانی به رویترز گفت که هیچ برنامه ای برای تلافی فوری وجود ندارد زیرا هیچ توضیحی در مورد اینکه چه کسی پشت این حادثه بوده است وجود ندارد، در حالی که سی ان ان گزارش داد که یک منبع اطلاعاتی منطقه به این رسانه گفته است که حملات مستقیم دولت به دولت بین اسرائیل و ایران تموم شده بودند. به نوبه خود، طلا به زیر 2400 دلار عقب نشینی کرد و صهود روزانه خود را عقب کشید.

سرمایه گذاران طلا منتظر داده های کلیدی ایالات متحده هستند

فعالان بازار هفته آینده روی سیاست متمرکز خواهند بود. تنش زدایی از بحران ایران و اسرائیل می‌تواند باعث اصلاح نزولی در XAUUSD شود و باعث شود تمرکز بازار به داده‌های ایالات متحده تغییر کند. از سوی دیگر، پاسخ تلافی جویانه دیگری از سوی ایران می تواند نگرانی ها را نسبت به تشدید بحران در خاورمیانه احیا کند و به طلا اجازه دهد تا به سرمایه گذاری بر تقاضای امن ادامه دهد.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) داده های تولید ناخالص داخلی پیشرفته (GDP) را برای سه ماهه اول منتشر خواهد کرد. در صورتی که اقتصاد ایالات متحده رشد سالانه قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها را ثبت کند، دلار آمریکا می‌تواند جایگاه خود را حفظ کند و بر XAUUSD تاثیر بگذارد. از ابتدای ماه آوریل، طلا افزایش بازدهی ایالات متحده و قدرت گسترده دلار را نادیده گرفته است. اگر ژئوپلیتیک در نهایت به سمت عقب حرکت کند، طلا ممکن است تحت فشار نزولی قرار گیرد و سرمایه گذاران موقعیت خود را با انتظارات رو به رشد برای حفظ سیاست فدرال رزرو در ژوئن تنظیم کنند. طبق ابزار CME FedWatch Tool، کمتر از 20 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه ژوئن نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.

در روز جمعه، BEA داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) را منتشر می‌کند که سنجش ترجیحی فدرال رزرو برای نرخ تورم برای ماه مارس است. گزارش تولید ناخالص داخلی روز پنجشنبه شامل داده های شاخص قیمت PCE برای سه ماهه اول خواهد بود. از این رو، آمار PCE در روز جمعه هیچ غافلگیر کننده ای نخواهد داشت و بعید است که واکنش بازار را تحریک کند. علاوه بر این، پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که بر اساس برآوردهای آنها، تورم اصلی سالانه PCE در ماه مارس تغییر چندانی نداشته است.

image 638491325085723706 1 image 638491325085723706 1

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه این هفته عقب نشینی کرد، اما هنوز به زیر 70 نرسیده است تا نشان دهنده آغاز یک اصلاح نزولی طولانی باشد. از جنبه نزولی، حد پایین کانال صعودی از اواسط فوریه به عنوان حمایت اول در 2335 دلار قرار می گیرد. در صورتی که XAUUSD از این سطح پایین بیاید و شروع به استفاده از آن به عنوان مقاومت کند، نزول بیشتر به 2300 دلار (میانگین حرکت ساده 20 روزه) و 2270 دلار (سطح استاتیک) مشاهده می شود.

مقاومت ها در 2400 دلار (سطح روانی، سطح ایستا)، 2430 دلار (سطح ایستا) و 2500 دلار (سطح روانی) قرار دارند.

image 638491325442974686 image 638491325442974686

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-will-geopolitics-continue-to-drive-xau-usd-202404191409

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.