رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

گزارش تورم ایالات متحده باعث حرکت جهت دار بعدی می شود

  • قیمت طلا برای انجام یک حرکت قاطع در هر دو جهت تلاش کرد.
  • XAUUSD احتمالاً با مقاومت قوی در 1880 دلار روبرو خواهد شد.
  • داده های تورم ژانویه از ایالات متحده می تواند واکنش قابل توجهی را در این جفت ایجاد کند.

قیمت طلا هفته جدید را آرام آغاز کرد، اما موفق شد سه رشد متوالی صودی روزانه را ثبت کند، پیش از اینکه کشش خود را در روز پنجشنبه از دست بدهد و در بحبوحه افزایش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا. با این وجود، XAUUSD هفته را تقریباً بدون تغییر در حدود 1860 دلار به پایان رساند. داده های مورد انتظار تورم از ایالات متحده می تواند بر قیمت گذاری بازار و چشم انداز نرخ بهره فدرال رزرو تأثیر بگذارد و سرنخی جهت دار برای این جفت در هفته آینده ارائه دهد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

در غیاب انتشار داده‌های کلان سطح بالا، XAUUSD در روز دوشنبه در یک محدوده محدود نوسان داشت، اما این پوشش کوتاه و به دنبال کاهش شدیدی که در آستانه آخر هفته شاهد بودیم، به این جفت اجازه داد تا اصلاح تکنیکال انجام دهند.

در روز سه‌شنبه، اظهارنظر تندرو فدرال رزرو به دلار آمریکا کمک کرد تا در برابر رقبای خود انعطاف‌پذیر بماند و صعود XAUUSD را محدود کرد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، خاطرنشان کرد که پیش‌بینی نرخ پایانی او پس از گزارش مشاغل ماه ژانویه همچنان حدود 5.4 درصد است و خاطرنشان کرد که آنها هنوز پیشرفت کافی برای اعلام پیروزی در نبرد علیه تورم نداشته‌اند.

جروم پاول، رئیس FOMC، در مصاحبه ای با The Economic Club of Washington، D.C، خاطرنشان کرد: «احتمالاً نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره داریم. رئیس همچنین اذعان کرد که آنها انتظار دارند سال 2023 سال کاهش قابل توجه تورم باشد. احتمال دو افزایش 25 واحدی دیگر “bps” نرخ بهره توسط CME Group FedWatch Tool در ماه مارس و می حدود 70 درصد بود که نشان می‌دهد این اظهارنظرها بر قیمت‌گذاری بازار چشم‌انداز نرخ فدرال رزرو تأثیری نداشته است.

به دنبال اقدام بلاتکلیف روز چهارشنبه، XAUUSD اواخر روز پنجشنبه تحت فشار نزولی قرار گرفت و تمام سودهای هفتگی خود را از بین برد. با ادامه عمیق تر شدن وارونگی منحنی بازده اوراق قرضه  10ساله ایالات متحده و جریان های امن بر بازارها مسلط شدند و قیمت طلا پایین ترین و رفت کندل روزانه خود را در یک ماه اخیر با اندکی کمتر از 1860 دلار ثبت کرد و نزدیک به 1 درصد در روز از دست داد.

در همین حال، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، خاطرنشان کرد که نرخ اوج 5 تا 5.25 درصدی هنوز یک دیدگاه معقول است و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، گفت که داده ها همچنان به عقب راندن ریسک های رکود ادامه می دهند و به شرط های سخت گیرانه فدرال رزرو اجازه می دهد بازدهی را افزایش دهند.

در نهایت، داده های ماهانه منتشر شده توسط دانشگاه میشیگان در روز جمعه نشان داد که شاخص اعتماد مصرف کننده در برآورد فوریه از 65 در ژانویه به 66.4 افزایش یافته است. علاوه بر این، مؤلفه انتظارات تورمی سال آینده از 3.9 درصد در ژانویه به 4.2 درصد بازگشت و به دلار کمک کرد تا پیش از آخر هفته جایگاه خود را حفظ کند.

هفته بعد چه خواهد شد؟

دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” گزارش تورم ژانویه را در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد و احتمالاً عملکرد بازار قبل از این رویداد ضعیف باقی خواهد ماند.

پیش بینی می شود شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” از 6.5 درصد در دسامبر به 5.8 درصد در سال کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 5.7 درصد به 5.3 درصد کاهش یابد. از آنجایی که اثرات پایه احتمالاً آمارهای سالانه را تحریف می‌کند، فعالان بازار احتمالاً به CPI ماهانه ماهانه واکنش نشان می‌دهند که پیش‌بینی می‌شود پس از افزایش 0.4 درصدی دسامبر 0.5 درصد افزایش یابد.

موقعیت بازار، همانطور که در بالا ذکر شد، نشان می‌دهد که در صورتی که CPI ماهانه در ژانویه افزایشی قوی‌تر از حد انتظار داشته باشد، فضای صعودی بیشتری برای دلار آمریکا وجود دارد. از سوی دیگر، چاپ 0.3 درصد یا کمتر از آن می‌تواند روایت «محور فدرال رزرو» را احیا کند و با فشار زیاد بر بازده دلار آمریکا و اوراق قرضه T ایالات متحده، XAUUSD را تقویت کند.

در دسامبر، مؤلفه CPI به +0.5٪ رسید. از آنجایی که این مؤلفه خاصی از تورم است که فدرال رزرو به آن توجه زیادی می کند، افزایش بزرگ در ژانویه، حدود 0.7 درصد یا 0.8 درصد، می تواند دلار آمریکا را تقویت کند و اگر CPI اصلی نزدیک به انتظارات بازار باشد و کاهش یابد. برعکس

در روز چهارشنبه، خرده فروشی ژانویه در اسناد اقتصادی ایالات متحده نمایش داده می شود، اما بعید است که واکنش قابل توجهی در بازار ایجاد کند. در روز پنجشنبه، مجوزهای ساختمانی برای انگیزه جدید بررسی خواهد شد. بازار املاک و مستغلات با افزایش نرخ بهره که بر تقاضا تأثیر می گذارد، دست و پنجه نرم می کند. پیش‌بینی می‌شود که شروع ساخت مسکن پس از انقباض 1.4 درصدی در دسامبر، 0.6 درصد رشد کند و 0.6 درصد افزایش یابد. چاپ منفی می تواند به دلار آمریکا آسیب برساند در حالی که افزایش غیرمنتظره می تواند تأثیر معکوس داشته باشد، اما واکنش بازار به این داده ها باید کوتاه مدت باشد.

در این میان، نظرات مقامات فدرال رزرو پس از انتشار داده های تورم، توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. واکنش در بازار اوراق قرضه می تواند به دلیل همبستگی معکوس این جفت با بازده اوراق قرضه، به ویژه مرجع 10 ساله، سرنخی جهت دار برای XAUUSD ارائه دهد.

calender

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

تصویر تکنیکال کوتاه مدت XAUUSD به یک سوگیری خنثی/نزولی اشاره دارد. شاخص “RSI” در نمودار روزانه کمی پایین تر از 50 حرکت می کند، اما میانگین حرکتی ساده 50 روزه “SMA” در حدود 1855 دلار دست نخورده باقی می ماند.

بسته شدن کندل روزانه به زیر 1855 دلار می‌تواند فروشندگان بیشتری را وارد کند و راه را برای یک ریزش طولانی‌تر به سمت 1830 دلار باز کند “سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2٪ آخرین روند صعودی”. در صورتی که این حمایت شکست بخورد و به عنوان مقاومت عمل کند، قیمت طلا می تواند تا 1800 دلار کاهش یابد.

در روند صعودی، 1880 دلار “فببوناچی 23.6% اصلاحی” به عنوان حمایت کلیدی جلوتر از 1900 دلار و 1905 دلار “سطح روانی، SMA 20 روزه” قرار می گیرد. هنگامی که این جفت بتواند این مانع را رد کند، می تواند 1920 دلار “سطح ثابت، حمایت قبلی”را هدف قرار دهد.

Gold price technical analysis

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی FXStreet Forecast به یک سوگیری اندکی صعودی در چشم انداز یک هفته ای اشاره می کند که میانگین هدف در 1883 دلار است. نیمی از کارشناسان نظرسنجی انتظار دارند که XAUUSD در چهار هفته و چهار ماه آینده به افزایش خود ادامه دهد.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-us-inflation-report-to-trigger-next-directional-move-202302101517

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.