رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آمار تورم آمریکا کلید 1900 دلار هستند

  • قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت و برای هفته مثبت شد.
  • XAUUSD که بالاتر از قیمت 1800 دلار بررسی شده است، اگر داده ها اجازه دهد، می تواند 1890 دلار را هدف قرار دهد.
  • CPI ایالات متحده هفته آینده قبل از نشست ماه مارس FOMC از نزدیک تحت نظر قرار خواهد گرفت.

قیمت طلا در روز جمعه به شدت افزایش یافت و سطوح کلیدی را بازیابی کرد و مجدداً بالای 1800/10 دلار تأیید شد. چشم انداز فلز زرد پس از صعود روز جمعه روشن تر به نظر می رسد، اما مانند فدرال رزرو، “وابسته به داده ها” است.

پس از شهادت پاول، رئیس FOMC و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، توجه به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در هفته آینده در روز سه شنبه، آخرین ارقام مهم برای مقامات فدرال رزرو پیش از نشست 21-22 مارس معطوف شد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

هفته پر نوسانی برای قیمت طلا بود. با این حال حرکات قیمت عمدتاً در محدوده قیمتی دو هفته قبل باقی مانده است. روز دوشنبه، XAUUSD پس از صعود به بالای 1850 دلار تا پایان هفته گذشته، با مقداری انگیزه باز شد. به 1858 دلار رسید که بالاترین سطح در سه هفته اخیر بود، اما عقب نشینی کرد و روز را به زیر 1850 دلار خاتمه داد.

زمانی که طلا بالاتر از میانگین حرکت ساده 20 روزه رسید راحت شد، XAUUSD بدترین روز را در یک ماه تجربه کرد و به لطف جروم پاول بیش از 30 دلار سقوط کرد. در جلسه شهادت در سنای ایالات متحده گزارش شش ماهه سیاست پولی به کنگره، رئیس فدرال رزرو راه را برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره باز کرد که باعث افزایش ارزش دلار شد. در نتیجه، بازدهی اوراق ایالات متحده افزایش یافت و طلا به پایین ترین سطح هفتگی نزدیک به 1812 دلار سقوط کرد.

در جریان سشن آسیایی روز چهارشنبه، قیمت طلا پایین‌تر آمد و سطوح زیر 1810 دلار را تست کرد زیرا فعالان بازار احتمال افزایش بیشتر از سوی فدرال رزرو را می دادند. علیرغم ارقام مثبت اشتغال از سوی ADP و JOLTS طلا به 1825 دلار افزایش یافت، اما این صعود دوام نیاورد و نشان دهنده فشار نزولی است که همچنان پابرجاست. پاول روز چهارشنبه بار دیگر شهادت داد. نظر فدرال رزرو تصویری متفاوت از شرایط اقتصادی کنونی ارائه می دهد.

روز پنجشنبه، وزارت کار ایالات متحده افزایش 21,000 نفری را در ادعاهای اولیه بیکاری تا 211,000 برای هفته منتهی به 4 مارس فاش کرد، که بالاترین سطح از ژانویه و بزرگترین افزایش از اکتبر بود، که انتظارات از FOMC مناقشه‌آمیز تر را کاهش داد. فروش در وال استریت بازده اوراق خزانه داری را به سمت نزول سوق داد و XAUUSD را تقویت کرد.

حرکت صعودی در روز جمعه ادامه یافت، حتی پس از آن که اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” فاش کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه فوریه 311,000 افزایش یافته است که از انتظارات 205,000 فراتر رفته و اعداد تکان دهنده ژانویه را تأیید می کند. نرخ بیکاری از 3.4 درصد به 3.6 درصد افزایش یافت، همراه با افزایش مشارکت نیروی کار از 62.4 درصد به 62.5 درصد. دستمزدها که با میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری می شود، 4.6 درصد در سال گذشته افزایش یافت که کمتر از 4.7 درصد توافق بازار است. با وجودNFP قوی‌تر از حد انتظار، دلار آمریکا و بازدهی به شدت کاهش یافت. طلا به بالای 1850 دلار رسید و کاهش هفتگی را از بین برد.

هفته بعد چه خواهد شد؟

پس از شنیدن صحبت‌های رئیس فدرال رزرو در طول هفته، مقامات فدرال رزرو روز شنبه، پیش از نشست FOMC در ماه مارس، وارد دوره خاموشی خواهند شد. انتظارات در مورد آنچه که فدرال رزرو در آن جلسه انجام خواهد داد، و همچنین در مورد نرخ بهره، محرک کلیدی در اقدام قیمت در هفته آینده خواهد بود.

با توجه به اینکه پاول در پشت صحنه است و دیگر صحبتی از سوی فدرال رزرو در پیش نیست، تمرکز روی داده های تورم ایالات متحده خواهد بود که می تواند سرنوشت حرکت بعدی فدرال رزرو را تعیین کند. همچنین اعداد خرده فروشی اهمیت دارد. در افتتاحیه هفتگی، بازارها احتمالا به تحلیل NFP و واکنش به گزارش ادامه خواهند داد.

شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا “CPI” روز سه شنبه منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود که CPI سالانه از 6.4 درصد به 6.2 درصد و هسته اصلی از 5.6 درصد به 5.5 درصد کاهش یابد. در اطراف این گزارش باید نوسانات بالایی را انتظار داشت.

داده های بیشتر تورم در روز چهارشنبه با شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده “PPI” ارائه می شود. تخمین زده می شود که از 6٪ به 5.1٪ و هسته از 5.4٪ به 5٪ کاهش یابد.

اگر اعداد تورم با انتظارات مطابقت داشته باشند یا کاهش قابل توجهی را نشان دهند، انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت می کند و به نفع خریدارهای طلا است. در مقابل، یک غافلگیری بزرگ در مسیر صعودی می تواند باعث حرکت های تند شود و طلا را در برابر ضررهای سنگین آسیب پذیر کند. همچنین، در روز چهارشنبه، خرده‌فروشی فوریه ایالات متحده در بازار است.

بانک مرکزی اروپا “ECB” نشست سیاست پولی خود را روز پنجشنبه برگزار خواهد کرد. افزایش 50 واحدی نرخ بهره قیمت گذاری شده است. این نشست می تواند پیامدهای مهمی برای بازار اوراق قرضه جهانی داشته باشد. اگر چنین باشد، قیمت طلا می تواند نوسان داشته باشد.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا از منطقه حساس بالای 1800 دلار که شامل میانگین متحرک ساده 20 و 100 هفته ای است، مقاوت نشان داده. بسته شدن کندل هفتگی پایین تر، چشم انداز میان مدت XAUUSD را ضعیف می کند. تا زمانی که قیمت در بالا باقی بماند، حرکت به سمت 1900 دلار روی میز است. شاخص های تکنیکال در نمودار هفتگی با RSI یکنواخت در اطراف خطوط میانی و MACD و Momentum که علائم نزولی ملایم را نشان می دهند مخلوط شده اند.

چشم انداز کوتاه مدت طلا پس از NFP در روز جمعه به میزان قابل توجهی بهبود یافت. XAUUSD از میانگین 20 روزه بالاتر رفت و 1850 دلار را نیز پس گرفت. سد قوی بعدی در حدود 1860 دلار دیده می شود. بسته شدن کندلهای بالاتر، منطقه مقاومت بعدی را در 1890 دلار “بالاترین قیمت 9 فوریه” نشان می دهد. شاخص های تکنیکال صعودی هستند اما برای تایید به شکست بالای 1860 دلار نیاز است.

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet تصویر متفاوتی را برای XAUUSD در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد، با میانگین هدف یک هفته‌ای که روی 1845 دلار است. سوگیری صعودی در نمای یک ماهه دست نخورده باقی می ماند.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-us-inflation-numbers-have-the-key-to-1-900-202303101551

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.