رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD می تواند اصلاح را قبل از صعود دوباره ببیند

  • قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود از مارس 2022 نزدیک به 2050 دلار به شدت کاهش یافت.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت XAUUSD نشان می دهد که این جفت ارز می تواند اصلاح خود را عمیق تر کند.
  • خریداران می توانند در صورت دست نخورده ماندن منطقه حمایت 1990/1980 علاقه مند باشند.

قیمت طلا در ابتدای هفته کاهش یافت و در روز دوشنبه به زیر 2000 دلار رسید. با این حال، XAUUSD برای بازیابی قدرت خود در اواسط هفته با تسلط بر بازارهای مالی و با شرط‌بندی‌های فدرال‌رزرو کار دشواری نداشت. این جفت پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در بیش از یک سال اخیر نزدیک به 2050 دلار، در روز جمعه اصلاح نزولی شدیدی انجام داد و در این روند، سود هفتگی خود را از بین برد. داده های رشد از چین، به دلیل تأثیر بالقوه آن بر چشم انداز تقاضای فلز زرد، و نظرسنجی های PMI از ایالات متحده می تواند اقدام XAU/USD را در هفته آینده هدایت کند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

با عادی شدن شرایط معاملات پس از تعطیلات عید پاک، سرمایه گذاران به گزارش مشاغل در ماه مارس از ایالات متحده واکنش نشان دادند. از آنجایی که احتمال یک افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر “bps” نرخ بهره فدرال رزرو به بالای ۷۰ درصد افزایش یافت و بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده به بالای ۳.۴ درصد رسید، XAUUSD در روز دوشنبه تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت.

فعالان بازار روز سه‌شنبه پیش از انتشار آمار تورم موردانتظار روز چهارشنبه در ماه مارس به حاشیه رفتند و قیمت طلا موفق شد دوباره رشد کند.

اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” روز چهارشنبه گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” اندازه گیری می شود، در ماه مارس از 6 درصد در فوریه به 5 درصد در سال کاهش یافته است که کمتر از نرخ تورم است. انتظار بازار 5.2٪. جزئیات بیشتر این نشریه نشان می‌دهد که CPI سالانه، که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی نوسان را در نظر نمی‌گیرد، از 5.5 درصد همانطور که انتظار می‌رفت، به 5.6 درصد افزایش یافت. اگرچه این ارقام تاثیر کمی بر احتمال افزایش ۲۵ واحدی دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه نداشتند، اما سرمایه گذاران در نیمه دوم سال شروع به قیمت گذاری در سیاست ضعیف تر فدرال رزرو کردند. به نوبه خود، قیمت طلا بر اساس رشد روز سه شنبه افزایش یافت و در محدوده مثبت بسته شد.

در همین حال، داده‌های چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، روز پنجشنبه نشان داد که مازاد معاملاتی در ماه مارس از 116.8 میلیارد دلار در فوریه به 89.19 میلیارد دلار کاهش یافت. این آمار بسیار بهتر از انتظار بازار برای مازاد 39.2 میلیارد دلاری بود و باعث افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

در روز پنجشنبه، BLS اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده “PPI” برای تقاضای نهایی در ایالات متحده از 4.9٪ در فوریه “بازبینی شده از 4.6٪” به 2.7٪ به صورت سالانه در ماه مارس کاهش یافت. به طور ماهانه، PPI و Core PPI به ترتیب -0.5٪ و -0.1٪ بودند. علاوه بر این، وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که در هفته منتهی به 8 آوریل، درخواست های اولیه بیکاری در هفته از 228،000 در هفته گذشته به 239000 افزایش یافت. با انتشار این داده‌ها به انتظارات فدرال رزرو، فروش دلار افزایش یافت و قیمت طلا به قوی‌ترین سطح خود از مارس 2022 نزدیک به 2050 دلار رسید.

بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، تقریباً 80 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو نرخ سیاست خود را در ماه می 25 bps به محدوده 5٪ -5.25٪ افزایش دهد. با این حال، احتمال باقی ماندن نرخ سیاست در آن سطح تا سپتامبر در حال حاضر کمتر از 20 درصد است.

روز جمعه، اداره سرشماری ایالات متحده گزارش داد که خرده فروشی در ماه مارس با 1 درصد کاهش به صورت ماهانه به 691.7 میلیارد دلار رسیده است. این رقم بدتر از انتظار بازار برای انقباض 0.4 درصدی بود. علیرغم داده‌های ناامیدکننده، اظهارنظر مناقشه‌آمیز فدرال رزرو به دلار کمک کرد تا ضررهای خود را قبل از آخر هفته محدود کند. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، استدلال کرد که داده‌های اخیر نشان می‌دهد که فدرال رزرو در هدف تورمی خود پیشرفت چندانی نکرده است و خاطرنشان کرد که نرخ‌ها باید بیشتر افزایش یابد. والر افزود: «سیاست پولی باید برای یک دوره قابل توجه و بیشتر از آنچه بازارها پیش‌بینی می‌کنند محکم بماند.» سرانجام، مؤلفه انتظار تورمی یک ساله نظرسنجی احساسات مصرف‌کننده دانشگاه میشیگان از 3.6 درصد به 4.6 درصد در اوایل آوریل رسید. در ماه مارس، دلار به نوبه خود به افزایش قدرت خود در آستانه آخر هفته ادامه داد و XAUUSD را مجبور کرد تا سودهای هفتگی خود را حذف کند.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

رقم رشد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول در کنار داده‌های خرده‌فروشی ماه مارس در گزارش اقتصادی چین در روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد. با توجه به تاثیر مثبت داده‌های تراز معاملاتی خوش‌بینانه چین بر قیمت طلا، می‌توان انتظار داشت که XAUUSD بر روی داده‌های خوش‌بینانه افزایش یابد و بالعکس.

تقویم اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه انتشار داده با تأثیرگذاری بالایی را نشان نخواهد داد. با این حال، در روز پنج‌شنبه، داده‌های هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری، می‌تواند واکنشی کوتاه‌مدت ایجاد کند. افزایش قابل توجه مطالبات می تواند بر دلار تاثیر بگذارد، در حالی که کاهش به سمت 2000 می تواند XAUUSD را مجبور کند که به سمت جنوب بچرخد.

روز جمعه، S&P Global نظرسنجی های اولیه PMI تولید و خدمات را برای ماه آوریل منتشر خواهد کرد. بازارها به طور فزاینده ای نسبت به کاهش رشد اقتصادی در ایالات متحده نگران هستند و به همین دلیل است که آنها فکر می کنند فدرال رزرو می تواند سیاست خود را معکوس کند. از این رو، اگر ارقام PMI بسیار کمتر از 50 باقی بماند و انقباض مداوم در فعالیت معاملاتی بخش خصوصی را نشان دهد، احتمال زیان بیشتر دلار وجود دارد.

فعالان بازار همچنین به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. با این وجود، سیاستگذاران احتمالاً از تعهد به تصمیمات آتی فراتر از ماه مه خودداری می‌کنند و اقدام بازار هفته گذشته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیشتر به آنچه ممکن است در اواخر سال رخ دهد علاقه‌مند هستند.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

با عقب نشینی روز جمعه، XAUUSD در کانال صعودی از نوامبر بازگشت، که نشان می دهد این جفت در حال انجام اصلاحات تکنیکال است. با تأیید این دیدگاه، شاخص “RSI” در نمودار روزانه پس از رسیدن به 70 در روز پنجشنبه شروع به کاهش کرد.

از جنبه منفی، منطقه 1980/1990 دلاری، جایی که نقطه وسط کانال صعودی و میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA” قرار دارد، ناحیه حمایت کلیدی را تشکیل می دهد. بسته شدن کندل روزانه زیر این سطح می‌تواند راه را برای یک لغزش طولانی به سمت حمایت ثابت بعدی در 1960 دلار و حد پایین کانال در 1940 دلار باز کند.

به نظر می رسد که مقاومت ایستا در 2040 دلار پس از اقدام مشاهده شده در نیمه دوم هفته شکل گرفته است. بالاتر از این سطح، 2050 دلار “سطح ایستا از مارس 2022” به عنوان مقاومت بعدی جلوتر از 2070 دلار “8 مارس 2022، بالاترین سطح” قرار می گیرد. با این حال، شایان ذکر است که قیمت طلا باید در نیمه بالایی کانال با تایید 2000 دلار به عنوان حمایت برای بازیابی حرکت صعودی خود تثبیت شود.

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به یک سوگیری صعودی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که میانگین هدف یک هفته‌ای آن 2031 دلار است. چشم انداز یک ماهه کمی صعودی باقی می ماند اما هدف در آن بازه زمانی بسیار نزدیک به 2000 دلار است.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-could-extend-correction-before-next-leg-higher-202304141523

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.