رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تشکیل کف ممکن است قبل از داده های تورم ایالات متحده باشد

  • قیمت طلا در این هفته پس از افزایش در دو هفته متوالی، اندکی کاهش یافت.
  • خریداران امیدوار هستند، زیرا XAUUSD بالاتر از میانگین کلیدی 200 روزه است.
  • داده های تورم ماه اوت از ایالات متحده می تواند واکنش قابل توجهی را در این جفت ایجاد کند.

به دنبال جهت نزولی در هفته، قیمت طلا بالاتر از میانگین حرکت ساده 200 روزه “SMA” که کمی زیر 1920 دلار قرار دارد، تثبیت شد. در صورتی که این حمایت قبل از انتشار آمار تورم موردانتظار هفته آینده از ایالات متحده در ماه آگوست دست نخورده باقی بماند، سرمایه گذاران می توانند در معامله بر روی ضعف بیشتر XAUUSD تردید کنند.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

از آنجایی که انتشار داده های اقتصاد کلان از ایالات متحده به عدم پیشرفت تورم و فعالیت اقتصادی نسبتاً سالم اشاره کرد، سرمایه گذاران شروع به بررسی احتمال افزایش نرخ سیاستی توسط فدرال رزرو قبل از پایان سال کردند. در نتیجه، بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده افزایش یافت و دلار آمریکا به یافتن تقاضا ادامه داد، که XAUUSD را مجبور کرد در نیمه اول هفته در مسیر عقب بماند.

قیمت طلا در روز دوشنبه در منطقه محدودی نوسان داشت، زیرا حجم معاملات در تعطیلات روز کارگر ایالات متحده کم بود. اوایل روز سه‌شنبه، داده‌های چین نشان داد که بخش خدمات همچنان در ماه آگوست شتاب رشد خود را از دست می‌دهد و شاخص PMI خدمات Caixin از 54.1 در ژوئیه به 51.8 کاهش یافت. از آنجایی که جریان های امن بر بازارهای مالی تسلط یافتند، دلار آمریکا در برابر رقبای خود قدرت یافت و XAUUSD بیش از 0.5 درصد در روز کاهش یافت.

شاخص PMI خدمات ISM در ماه آگوست به 54.5 در ماه آگوست ارتقا یافت که نشان دهنده این بود که فعالیت های اقتصادی در بخش خدمات ایالات متحده در ماه آگوست با سرعتی شتابان به رشد خود ادامه می دهد. جزئیات اساسی این گزارش نشان می‌دهد که اشتغال در این بخش رشد کرده است، در حالی که فشار قیمت افزایش یافته است. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه پس از انتشار اطلاعات به 4.3 درصد رسید و باعث شد قیمت طلا برای اولین بار در یک هفته به زیر 1920 دلار سقوط کند.

وزارت کار گزارش داد، روز پنجشنبه، تعداد درخواست‌های اولین بار برای مزایای بیکاری در ایالات متحده با 13000 کاهش به 216000 در هفته منتهی به 2 سپتامبر رسید. این پایین ترین میزان از اوایل فوریه بوده و بر شرایط سخت در بازار کار تاکید دارد. در همین حال، اداره آمار نیروی کار اعلام کرد که افزایش هزینه های نیروی کار در سه ماهه دوم از برآورد اولیه 1.6 درصد به 2.2 درصد افزایش یافته است. شاخص USD، که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز اصلی ارزیابی می کند، پس از انتشار این داده ها به بالاترین سطح خود در نزدیک به 6 ماه گذشته بالای 105.00 رسید و به XAUUSD اجازه بازگشت مجدد را نداد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در آخرین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. XAUUSD جای پای خود را پیدا کرد و وارد مرحله تثبیت بالای 19220 دلار شد.

هفته بعد چه خواهد شد؟

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده “CPI” اوت از ایالات متحده در روز چهارشنبه، مهمترین رویداد هفته خواهد بود. به صورت ماهانه، پیش بینی می شود که CPI 0.5٪ افزایش یابد، در حالی که انتظار می رود CPI اصلی 0.2٪ افزایش یابد. بازارها انتظار ندارند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ماه سپتامبر افزایش دهد و بعید است که آمار تورم این دیدگاه را تغییر دهد. با این حال، CME Group FedWatch Tool نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هنوز نزدیک به ۴۰ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو قبل از پایان سال، در نوامبر یا دسامبر، دوباره افزایش دهد.

واکنش فوری بازار به داده های CPI می تواند ساده باشد. گزارش ماهانه قوی‌تر از پیش‌بینی‌شده می‌تواند شروط متعصب فدرال رزرو را جذب کند و بر XAUUSD سنگینی کند، در حالی که یک انتشار نرم می‌تواند تأثیر معکوس بر عملکرد این جفت داشته باشد و به آن کمک کند تا دوباره به حالت اول بازگردد.

با این حال، در شرایط فعلی بازار، دشوار است که بگوییم قیمت طلا چقدر فضای نزولی دارد، حتی اگر سرمایه گذاران به سمت انقباض بیشتر فدرال رزرو تمایل داشته باشند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده برای چهار ماه متوالی افزایش یافت و از ماه می تا سپتامبر نزدیک به 20 درصد افزایش یافت. در این میان، نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی افزایش یافته است، حتی اگر اقتصاد ایالات متحده نسبت به سایر اقتصادهای بزرگ انعطاف‌پذیرتر است.

بازدهی 10 ساله آمریکا ممکن است به سقف کوتاه مدت خود نزدیک شود، اگر سرمایه گذاران ترکیبی از انتشار داده های مختلط اقتصاد کلان ایالات متحده، چشم انداز سیاست تندرو فدرال رزرو و وضعیت کلی بازار ریسک گریز را ببینند که نشانه هایی از رکود اقتصادی را نشان می دهد. این می تواند باعث شود سرمایه گذاران به اوراق خزانه با سررسید طولانی تر پناه ببرند.

به طور خلاصه، بازارها می توانند به نقطه ای نزدیک شوند که بازدهی ایالات متحده به دلیل تقاضای قوی تر برای اوراق خزانه داری پایین بیاید و سرمایه گذاران موقعیت خود را برای یک رکود اقتصادی بالقوه تنظیم کنند تا نرخ سیاست فدرال رزرو بالاتر بماند.

شورای جهانی طلا در گزارش ماهانه خود که در 6 سپتامبر خاطرنشان کرد، “تغییرات اخیر در بازدهی قیمت طلا منجر به تند شدن منحنی نزولی شده است که از نظر تاریخی محیط چالش برانگیزتری برای ریسک دارایی هایی مانند طلا است.” در این گزارش آمده است: “اما انتظار برای کاهش رشد قیمت همچنان باقی است – سناریویی که در آن طلا از نظر تاریخی عملکرد خوبی داشته است.”

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

علیرغم کاهش مشاهده شده در نیمه اول هفته، شاخص RSI در نمودار روزانه بالای 50 قرار گرفت که نشان دهنده تردید بین فروشندگان است. علاوه بر این، XAUUSD پس از تست میانگین 200 روزه نزدیک به 1,920 دلار، بازگشت مجدد انجام داد.

در روند صعودی، 1930 دلار “میانگین 50 روزه، سقف کانال نزولی” به عنوان مقاومت فوری جلوتر از سد 1950 دلار “میانگین 100 روزه، سطح فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند صعودی” همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این سطح می تواند خریداران بیشتری را به همراه داشته باشد و به XAUUSD کمک کند تا 1980 دلار “سطح استاتیک” بعدی را هدف قرار دهد.

اگر قیمت طلا به زیر 1920 دلار “میانگین 200 روزه” کاهش یابد و از آن سطح به عنوان مقاومت استفاده کند، 1900 دلار “سطح روانی” و 1890 دلار ” سطح فیبوناچی 38.2% اصلاحی” به عنوان اهداف نزولی بعدی تعیین می شوند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به یک سوگیری اندکی صعودی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند و میانگین هدف یک هفته‌ای روی 1937 دلار همسو می‌شود. چشم انداز یک ماهه به شدت صعودی باقی می ماند، به طوری که بسیاری از کارشناسانی که در نظرسنجی شرکت کردند، افزایش قیمت XAUUSD را به یا بالاتر از 2000 دلار در آن بازه زمانی مشاهده کردند.

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-bottom-could-be-in-place-ahead-of-us-inflation-data-202309081355

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.