رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

پتانسیل صعود دست نخورده باقی می ماند زیرا XAUUSD افزایش بازدهی ایالات متحده را نادیده می گیرد

  • XAUUSD برای دومین هفته متوالی افزایش چشمگیری را ثبت کرد.
  • طلا به عنوان دارایی ایمن به درخشش ادامه می دهد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت به شرایط خرید بیش از حد اشاره دارد.

پس از ثبت بزرگترین افزایش یک هفته ای خود از ماه مارس، طلا برای دومین هفته متوالی به افزایش خود ادامه داد و به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر بالای 1980 دلار رسید که ناشی از تقاضای امن است. آمار اقتصادی هفته آینده چندین انتشار داده های سطح بالا را ارائه خواهد کرد که به طور بالقوه می تواند بر اقدامات XAUUSD تأثیر بگذارد، اما سرمایه گذاران احتمالاً بر سرفصل های پیرامون درگیری اسرائیل و حماس متمرکز خواهند بود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

طلا هفته را آرام آغاز کرد و پس از افزایش بیش از 3 درصدی در روز جمعه، روز دوشنبه یک اصلاح نزولی داشت. در روز سه‌شنبه، داده‌های ایالات متحده نشان داد که فعالیت مصرف‌کننده همچنان سالم است و خرده‌فروشی در ماه سپتامبر 0.7 درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. این داده ها نتوانست واکنش قابل توجهی را در بازار ایجاد کند و به XAUUSD اجازه داد تقریباً بدون تغییر روز را به پایان برساند.

با تشدید تنش‌های جغرافیایی در پی گزارش‌هایی مبنی بر حمله به بیمارستان عرب الاهلی در غزه، جریان‌های امن سازی بر بازارهای مالی تسلط یافتند. در نتیجه، طلا به بالاترین سطح چند ماهه بالای 1960 دلار رسید. تمایل خریداران برای ادامه دفاع از میانگین حرکت 200 روزه نیز خریداران تکنیکال بیشتری را در اواسط هفته جذب کرد و تقویت بیشتری برای این جفت فراهم کرد. در همین حال، داده‌های چین در اوایل روز چهارشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی “GDP” با نرخ سالانه 4.9 درصد در سه ماهه سوم رشد داشته است که از پیش‌بینی تحلیلگران برای رشد 4.4 درصدی پیشی گرفته است. علاوه بر این، خرده‌فروشی و تولید صنعتی در ماه سپتامبر 5.5 درصد و 4.5 درصد افزایش یافته است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنجشنبه در سخنرانی در باشگاه اقتصادی نیویورک اذعان کرد که افزایش بازدهی باعث ایجاد شرایط مالی سخت‌تر شده است. پاول گفت که این امر فشار را از روی بانک مرکزی ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره خواهد برد. دلار آمریکا “USD” تحت فشار فروش به دلیل این نظرات قرار گرفت و به XAUUSD کمک کرد تا حرکت صعودی خود را حفظ کند و به بیش از 1980 دلار ارتقا یابد.

علیرغم لحن محتاطانه پاول، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده همچنان به بالاترین سطح خود ادامه داد و بازدهی در 10 ساله به بالاترین سطح خود از سال 2007 در 5 درصد رسید. با این حال، عملکرد صعودی شگفت‌آور XAUUSD در مواجهه با افزایش بازدهی نشان داد که همبستگی معکوس بین بازدهی 10 ساله و قیمت طلا ضعیف شده است.

پاول در ارزیابی شرایط بازار اوراق قرضه گفت که افزایش اخیر بازدهی نتیجه قیمت گذاری بازارها در تورم انتظاری بالاتر یا افزایش بیشتر بر روی نرخ ها نیست. لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، روز جمعه اظهار داشت: “بخشی از افزایش بازده اوراق قرضه به حق بیمه مدت دار مرتبط است.” در واقع، CME Group FedWatch Tool نشان می دهد که بازارها با احتمال 75 درصد قیمت گذاری می کنند که نرخ سیاست بانک فدرال تا پایان سال در 5.25٪ -5.5٪ بدون تغییر باقی بماند.

افزایش بازدهی می تواند محصول افزایش عدم اطمینان در مورد مذاکرات آتی بودجه ایالات متحده قبل از ضرب الاجل تعطیلی دولت در 17 نوامبر باشد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که از کنگره می‌خواهد بودجه اضافی برای کمک به اسرائیل را تصویب کند. رویترز به نقل از یک فرد آشنا با این موضوع گزارش داد که این بودجه در مجموع 14 میلیارد دلار خواهد بود. در این میان، جمهوری خواهان هنوز رئیس بعدی مجلس را تایید نکرده اند. حتی اگر سنا از بودجه اضافی حمایت کند، تا زمانی که یک سخنران جدید وجود نداشته باشد، نمی توان قانونی را تصویب کرد. بعید است جمهوری خواهان کسی را تایید کنند که در این مذاکرات در کنار دموکرات ها باشد. به طور خلاصه، اوراق قرضه با وجود اینکه دارای نرخ بهره نسبتاً بالایی هستند، برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه هستند، زیرا سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نگران کسری بودجه ایالات متحده و کاهش بالقوه رتبه بدهی این کشور هستند.

هفته بعد چه  اتفاقی می‌افتد؟

در تقویم اقتصادی ایالات متحده چندین انتشار داده‌های پرتأثیر در هفته آینده منتشر خواهد شد که با نظرسنجی PMI تولید و خدمات جهانی S&P در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود. روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” اولین تخمین از رشد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه سوم را منتشر خواهد کرد و شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” را منتشر می کند، که سنجش ترجیحی فدرال رزرو برای تورم است.

احتمالاً واکنش بازار نسبت به این داده ها ساده بوده و کوتاه مدت خواهد بود. رشد قوی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم می تواند دیدگاه فدرال رزرو را مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده علیرغم نرخ های بهره بالا انعطاف پذیر است و به دلار کمک می کند تا قدرت بیشتری پیدا کند، مجدداً تأیید کند. از سوی دیگر، تورم ماهانه اصلی PCE، در سطح یا کمتر از 0.3 درصد، می‌تواند از این دیدگاه حمایت کند که فدرال رزرو نیازی به تشدید بیشتر سیاست در سال جاری و فشار بر دلار آمریکا ندارد.

درگیری های جغرافیایی احتمالاً به عنوان محرک اصلی اقدامات قیمتی طلا در هفته آینده باقی خواهد ماند. بنا بر گزارش ها، وزیر دفاع اسرائیل به سربازان دستور داد تا برای دیدن غزه “از داخل” آماده شوند. یک تهاجم زمینی احتمالاً باعث ایجاد یک حمله دیگر به سمت دارایی امن و حمایت از طلا می شود. تنش زدایی در خاورمیانه در کوتاه مدت بسیار بعید به نظر می رسد، به ویژه با دخالت بیشتر حزب الله در درگیری.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به بالای 70 رسید که برای اولین بار از مارس است و شرایط بیش از حد خرید طلا را نشان می دهد. در صورتی که XAUUSD اصلاح تکنیکال انجام دهد، 1960 دلار ” فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند صعودی” به عنوان اولین حمایت قبل از 1930 تا 1920 دلار “میانگین 200 روزه ” تراز می شود. بسته شدن کندل روزانه زیر این ناحیه حمایتی می‌تواند خریداران را دلسرد کند و راه را برای کاهش بیشتر به 1900 دلار باز کند ” فیبوناچی 38.2% اصلاح، سطح روانی”.

در روند صعودی، طلا می تواند با مقاومت سخت در 2000 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” مواجه شود. در صورتی که XAUUSD بالاتر از این سطح افزایش یابد، خریداران تکنیکال می‌توانند اقدامی انجام دهند و یک پله دیگر را به سمت 2020 دلار “سطح استاتیک” و 2040 دلار “سطح استاتیک” بردارند.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-bullish-potential-stays-intact-as-xau-usd-ignores-rising-us-yields-202310201427

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.