رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

افزایش ارزش دلار آمریکا

  • بانک های مرکزی از محور بالقوه سیاست پولی دورتر شدند.
  • کاهش تورم با سرعت کمتر از حد انتظار نگرانی های بازار را زنده کرد.
  • خریدارهای EURUSD همچنان علاقه خود را از دست می دهند، 1.0515 به عنوان حمایت بعدی می آید.

جفت ارز EURUSD برای سومین هفته متوالی در وضعیت قرمز و در پایین ترین حد خود از اوایل ژانویه به پایان می رسد. با توجه به نگرانی‌هایی که فدرال رزرو ایالات متحده در مورد تمدید سیاست پولی انقباضی در بحبوحه کاهش تورم با سرعت کمتر از حد انتظار وجود دارد، ارزش دلار آمریکا را افزایش داد.

پیام مناقشه‌آمیز فدرال رزرو، ریسک گریزی را تحریک می کند

گمانه زنی ها در مورد چرخش احتمالی فدرال رزرو پس از انتشار شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده “CPI” کاهش یافت، زیرا تورم ژانویه با سرعت سالانه 6.4 درصد افزایش یافت، به سختی از 6.5 درصد قبلی و بالاتر از 6.2 درصد انتظار می رفت. علاوه بر این، شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” در مدت مشابه 6 درصد افزایش یافت که بالاتر از 5.4 درصد پیش بینی شده توسط بازارهای مالی بود. این ارقام سخنان مقامات فدرال رزرو را در مورد اینکه هنوز به اندازه کافی در مورد فشارهای قیمتی انجام نداده اند، تقویت کرد.

احتمالا لورتا رییس فدرال رزرو کلیولند واضح ترین گزارش را داد. وی روز پنجشنبه در سخنانی با بیان اینکه ریسک های صعودی برای تورم همچنان پابرجاست، افزود که بازگشت به ثبات قیمت ها دردناک خواهد بود. او سپس خاطرنشان کرد که فدرال رزرو تا چه حد می تواند به بالای 5 درصد برود به داده ها بستگی دارد و گفت داده های CPI نشان می دهد که هنوز کارهای بیشتری برای کاهش تورم وجود دارد که بسیار بالا است. در نهایت، او گفت که در آخرین جلسه FOMC، یک “مورد قانع کننده” برای افزایش 50 واحد پایه وجود داشت.

سود سفته بازی متوجه شده است که بانک مرکزی آمریکا بیش از آنچه قبلاً پیش بینی می شد از محور خود در سیاست پولی فاصله دارد. بازارهای سهام سقوط کردند و میانگین صنعتی داوجونز به پایین ترین حد خود در سه هفته اخیر رسید و تقاضا برای دلار امن را تقویت کرد.

شکست اقتصادی اروپا بانک مرکزی اروپا را در مسیر مناقشه‌آمیز نگه می دارد

در سراسر این قاره، یعنی اروپا همچنان با کاهش رشد و فشارهای مداوم قیمت ها مبارزه می کند. بانک مرکزی اروپا “ECB” چند ماه پیش به حالت مناقشه‌آمیز تغییر کرد و در طول این هفته، اعضای شورای حاکم این پیام را تقویت کردند. موضع سرسخت آنها قبلاً بها داده شده است و سخنان مقامات بانک مرکزی اروپا در گوش ناشنوا قرار گرفت.

فرانسوا ویلروی دی گالهاو، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا “ECB” روز جمعه گفت که زمان کاهش نرخ بهره برای امسال سوالی نیست و افزود که پس از نشست ماه مارس، بانک مرکزی احتمالا به بالای 3 درصد خواهد رفت. در اوایل هفته، رئیس جمهور کریستین لاگارد تکرار کرد که بانک مرکزی اروپا در ماه مارس نرخ بهره را 50 bps افزایش خواهد داد، زیرا علیرغم کاهش قیمت انرژی، تورم همچنان بسیار بالاست در حالی که انتظار می رود فعالیت اقتصادی در کوتاه مدت ضعیف باقی بماند.

از نظر داده‌ها، اروپا تأیید کرد که اقتصاد با سرعت سالانه 1.9 درصد در سه ماهه آخر سال 2022 رشد کرده است، در حالی که تولید ناخالص داخلی GDP” سه ماهه رشد متوسط 0.1 درصدی را ثبت کرده است. تولید صنعتی در منطقه یورو در ماه دسامبر 1.7 درصد کاهش یافت که انتظارات بازار را از دست داد و نشانه دیگری از کند شدن پیشرفت اقتصادی بود.

تورم در کانون توجه

در هفته پیش رو، به روز رسانی تورم، بازیگران بازار را مشغول خواهد کرد. منطقه یورو و آلمان تخمین نهایی شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” ژانویه خود را منتشر خواهند کرد. در روز جمعه، ایالات متحده شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی ژانویه را منتشر خواهد کرد که توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده و معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو ایالات متحده منتشر شده است. قبل از دومی، صورت‌جلسه FOMC در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. با توجه به آخرین تحولات بازار، این سند ممکن است تأثیر محدودی بر قیمت گذاری داشته باشد، زیرا بازار در حال حاضر برای مدت طولانی تری با نرخ های بالاتر قیمت گذاری می کند.

تقویم اقتصاد کلان همچنین شامل برآوردهای اولیه PMI جهانی S&P فوریه و دومین برآورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده خواهد بود. آلمان همچنین تجدید نظر در تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم خود را معرفی خواهد کرد.

 

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD نزدیک به پایین ترین سطح هفتگی 1.0612 معامله می شود، بیشتر زیر سطح بحرانی فیبوناچی، اصلاح فیبوناچی 61.8% از ریزش سالانه 2022 در 1.0745، و با هدف تست 50% اصلاحی همان ریزش در 1.0515.

گزارش‌های تکنیکال در نمودار هفتگی حاکی از افزایش علاقه فروش است، اگرچه کاهش بلندمدت هنوز مشخص نیست. این جفت به عقب نشینی از میانگین حرکتی ساده 100 “SMA” که به زیر میانگین 200 روزه  می رود، ادامه می دهد. با این وجود، میانگین 20 روزه همچنان به سمت شمال و پایین تر از سطح فعلی حرکت می کند. در نهایت، شاخص های تکنیکال به شدت پایین تر رفته اند و فشار نزولی بیشتری را روی جفت پیش بینی می کند.

حالت نزولی در نمودار روزانه قوی تر به نظر می رسد. شاخص های تکنیکال لغزش خود را در سطوح منفی گسترش داده اند و در عین حال شیب نزولی خود را در پایین ترین حد سه ماه اخیر حفظ کرده اند. میانگیم 20 روزه، در این بین، کشش نزولی را بالاتر از سطح فعلی به دست می‌آورد و مقاومت دینامیکی را در حدود 1.0795 ارائه می‌کند. نکته مثبت این است که میانگین 100 روزه از 200 روزه صاف عبور کرده است، هر دو بسیار پایین تر از سطح فعلی.

سطح مقاومت فیبوناچی فوق الذکر در 1.0745 مقاومت را از اوایل فوریه ایجاد می کند، اگرچه اکنون برای خریدارها این بازیابی اصلاح به نظر می رسد ولی اگر قیمت بتواند بالای 1.0800 بسته و تثبیت شود این جفت می تواند سود خود را به سمت منطقه قیمت 1.0900 گسترش دهد و تصویر نزولی فعلی را تغییر دهد.

حمایتی را می توان در 1.0600 و 1.0515 50% اصلاحی فیبوناچی یافت. اگر EURUSD آن را از دست بدهد، سطح مربوطه بعدی برای تحت نظر گرقتن 1.0410 است، در مسیر رسیدن به 1.0280، یعنی کاهش 38% فیبوناچی.

 EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet، این جفت احتمالاً در کوتاه‌مدت تحت فشار باقی می‌ماند، زیرا 80 درصد از کارشناسان نظرسنجی برای پایین‌ترین قیمت شرط‌بندی می‌کنند. به طور متوسط، این جفت در 1.0581 قرار دارد، اگرچه پس از آن افزایش یافت. خریدار اکثریت در چشم انداز ماهانه و سه ماهه است و با گذشت زمان افزایش می یابد. با این حال، دیدگاه سه ماهه این جفت را به طور متوسط در 1.0744 می بیند.

نمودار نمای کلی احساسات منفی کوتاه مدت را منعکس می کند. بیشتر اهداف زیر سطح فعلی جمع می شوند و میانگین حرکتی را به شدت پایین می آورند. میانگین حرکتی ماهانه شیب نزولی ملایمی را ارائه می دهد، به طوری که جفت در منطقه 1.0400/1.1000 معامله می شود. میانگین حرکتی در نمای سه ماهه صاف است و شیب صعودی سابق خود را از دست می دهد. با این حال، بزرگترین انباشت اهداف ممکن اکنون در منطقه 1.0700/1.1200 است.

EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-bullish-case-building-up-202302171520

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.