رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دوران های نوسانی در پیش است

  • انتظار می رود فدرال رزرو برای آخرین بار نرخ بهره را افزایش دهد، در حالی که آخرین داده های ایالات متحده نشان می دهد که هنوز تورم بالاست.
  • انتظار می رود بانک مرکزی اروپا پس از ماه می به افزایش نرخ ها ادامه دهد که می تواند از یورو حمایت کند.
  • جفت EURUSD به سمتی حرکت کرده است، هفته پیش رو می تواند تغییرات قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

جفت ارز EURUSD به بالاترین حد خود در 13 ماه گذشته رسید اما سپس به سطوح مشاهده شده در یک هفته قبل بازگشت. بار دیگر، جفت ارز نتوانست بالای 1.1050 خود را نگه دارد و حرکت به سمت 1.1100 برود. با این حال، حرکت اصلاحی محدود شده است، که نشان می دهد روند همچنان صعودی است. هفته آینده برای بازارها حیاتی و مهم است و با توجه به تعداد گزارش های اقتصادی کلیدی و جلسات بانک مرکزی می تواند برای این جفت ارز نیز باشد.

داده های ایالات متحده و اروپا نشان داد که اقتصاد آنها در حال کوچک شدن است و تورم بالا همچنان ادامه دارد. منطقه یورو در سه ماهه اول به رشد خود بازگشت اما تنها 0.1 درصد رشد کرد. اعداد اولیه تورم آوریل نشان دهنده بازگشت قابل انتظار در شاخص های قیمت مصرف کننده منطقه یورو است.

در ایالات متحده، تولید ناخالص داخلی با سرعت 1.1 درصد در سه ماهه اول، کمتر از انتظارات، پیشرفت کرد. نکته مثبت داده های مصرفی قوی بود. تورم مصرف کننده نسبتاً بهبود یافت که نشان می دهد نبرد با تورم هنوز به پایان نرسیده است و تورم دستمزدها در سه ماهه اول بیش از حد انتظار افزایش یافت.

تحلیلگران و اقتصاددانان همچنان درباره رکود اقتصادی هشدار می دهند. بازارها بین چشم انداز غم انگیز جهانی و برخی گزارش های سود خوش بینانه متزلزل هستند. برای پیچیده‌تر شدن اوضاع، بحران بانک اول ریپابلیک نگرانی‌هایی را در مورد سیستم بانکی به وجود آورد.

در شرایط عدم اطمینان، اخیراً یورو حتی در برابر دلار آمریکا عملکرد خوبی داشت. با کمال تعجب، زمانی که وال استریت در روز پنج شنبه افزایش یافت، یورو/دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. بازدهی اوراق منطقه یورو و خزانه داری می تواند کلیدی باشد که منعکس کننده انتظارات سیاست پولی است.

با توجه به افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا “ECB” در چند ماه آینده و افزایش نرخ فدرال رزرو برای آخرین بار، ممکن است اصلاحات یورو/دلار آمریکا محدود شود.

هفته بانک مرکزی

فدرال رزرو قرار است تصمیم سیاست پولی خود را در روز چهارشنبه اعلام کند و فعالان بازار پیش بینی می کنند که نرخ بهره نهایی 25 واحد پایه افزایش یابد و به 5.00٪ -5.25٪ برسد. علیرغم بازار کار فشرده، شواهدی از کاهش رشد شروع شده است. تورم نیز از اوج خود پایین آمده است و تحولات بانکی به فدرال رزرو در شرایط سخت تر کمک کرده است. اقتصاد کلی داغ نیست و تورم در حال کاهش است.

معامله گران به دقت نظرات پاول، رئیس فدرال رزرو و پیش بینی های کمیته بازار باز فدرال “FOMC” را زیر نظر خواهند داشت، زیرا انتظارات آتی در مورد نرخ بهره را تحت تاثیر قرار خواهند داد. انتظار می رود پاول تأیید کند که کاهش نرخ ها مورد بحث قرار نمی گیرد، اما توجه بازار به سمت نمودارهای نقطه ای معطوف خواهد شد. اگر پیش‌بینی‌ها را برای کاهش نرخ در اواخر سال ارائه دهند، بازدهی اوراق ایالات متحده ممکن است کاهش یابد و به طور بالقوه EURUSD را به سمت بالاترین چرخه جدید سوق دهد.

بر اساس گزارش CME Group FedWatch Tool، احتمال افزایش 25 واحد پایه در مقایسه با 83 درصد هفته قبل، 88 درصد است. و 12 درصد بدون تغییر.

target rate

در روز پس از اعلام فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا “ECB” جلسه خود را برگزار خواهد کرد و فعالان بازار انتظار افزایش نرخ بهره را دارند. احتمال افزایش 25 واحد پایه نرخ بهره است، اما 50 واحدی روی میز نیست. شایان ذکر است که بانک مرکزی اروپا در ماه مارس در بحبوحه آشفتگی بانکی، دستورالعمل‌های رو به جلوی خود را کنار گذاشت و بر عدم اطمینان کلی پیرامون جلسات آتی افزود.

با توجه به بازار نرخ بهره، اوج نرخ سیاستی در حال حاضر 3.75 درصد تخمین زده می شود که نسبت به هفته قبل که نزدیک به 4 درصد بود کاهش یافته است. این نشان دهنده 15 درصد احتمال افزایش 50 bps در هفته آینده است. علاوه بر این، افزایش 25 bps برای ماه ژوئن، و به دنبال آن افزایش در ماه سپتامبر تقریباً کامل شده است.

خطر برای یورو ناشی از تصمیمات بانک مرکزی اروپا است. اگر چشم‌انداز محتاطانه‌تر آنها غالب شود، انتظارات بازارها برای انقباض کاهش می‌یابد و فشار نزولی بر یورو وارد می‌کند. با این حال، آخرین اطلاعات تورمی این سناریو را حداقل برای نشست آتی ماه می بعید می‌دانند.

داده های اقتصادی هنوز اهمیت دارد

در حالی که تصمیم بانک مرکزی احتمالاً در هفته آینده خبرساز خواهد شد، اطلاعات اقتصادی مرتبط نیز منتشر خواهد شد و این مهم است. بازارهای سهام بین نتایج مثبت سود ناشی از شرکت‌های فناوری، نگرانی‌های بانکی و هشدارهای تحلیلگران در مورد رکود احتمالی در آینده نزدیک در نوسان هستند. در همین حال، چرخه انقباض فدرال رزرو به پایان خود نزدیک می شود و بانک مرکزی اروپا “ECB” به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. در این زمینه، عملکرد اقتصاد مرتبط است.

اعداد تورم منطقه یورو روز سه شنبه منتشر خواهند شد، اما ممکن است از آنجایی که اعداد منطقه ای از قبل مشخص شده اند، این یک خبر قدیمی باشد. همچنین، در روز سه‌شنبه، نظرسنجی وام‌دهی بانک ECB می‌تواند بینش‌های اساسی در مورد سلامت سیستم بانکی منطقه یورو ارائه دهد. در روز جمعه، خرده‌فروشی در منطقه یورو در آوریل منتشر می‌شود که انتظار می‌رود 0.1 درصد افزایش ماهانه داشته باشد.

در ایالات متحده، هفته شلوغی خواهد بود که بر ارقام بازار کار متمرکز است. گزارش ADP روز چهارشنبه، مطالبات بیکاری در روز پنجشنبه و مهمترین گزارش یعنی گزارش رسمی اشتغال در روز جمعه منتشر می شود. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی به 181000 کاهش یابد و نرخ بیکاری در 3.5 درصد باقی بماند. میانگین درآمد ساعتی در آوریل 0.4 درصد و نسبت به سال قبل 4.45 درصد افزایش می یابد.

ISM Manufacturing PMI در روز دوشنبه و خدمات PMI در روز چهارشنبه اولین بینش را در مورد چگونگی شروع اقتصاد در سه ماهه دوم ارائه خواهند داد. انتظار می رود هر دو از مارس بهبود پیدا کنند.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

EURUSD نشانه هایی از ضعیف شدن را نشان می دهد، اما احتمال بازگشت شدید کم است. با این حال، به نظر می رسد اصلاحی در انتظار باشد. با زمان‌های پرنوسان پیش رو، جایی که جفت ارز در آن تثبیت می‌شود، مهم خواهد بود. اصلاح قبل از از سرگیری روند صعودی در حال حاضر محتمل به نظر می رسد، اما اگر یورو در نهایت به شدت صعود کند، همه چیز تغییر می کند.

اگر یورو از مرز 1.1060 عبور کند و بسته شود، می تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد و به دنبال آن به 1.1100 برسد. مقاومت بعدی در بالا در 1.1120 ظاهر می شود و پس از آن،  1.1200 قرار دارد.

میانگین حرکتی ساده 20 روزه در 1.0960 حمایت ایجاد کرده است. یک افت پایین تر، راه را برای اصلاح عمیق تر در 1.0900 باز می کند، که یک سطح حمایت حساس دیگر است. اگر آن نقض شود، می تواند چشم انداز یورو را تضعیف کند. حتی با کاهش به سطح زیر 1.09، روند صعودی اساسی تغییر نخواهد کرد.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

بر اساس نظرسنجی پیش بینی FXStreet، احساسات EURUSD نشان می دهد که این جفت ارز در هفته آینده به تثبیت ادامه خواهد داد و در حدود 1.1000/50 در نوسان است. با نگاهی به چشم انداز سه ماهه، تحلیلگران به طور متوسط جفت ارز EURUSD را در 1.1010 می بینند. از میان شرکت کنندگان در نظرسنجی، 33 درصد انتظار دارند که قیمت را در سه ماه کمتر از سطح فعلی ببینند، در حالی که 34 درصد پیش بینی می کنند که قیمت آن بالاتر باشد.

EUR/USD Sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-volatile-times-ahead-202304281532

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.