رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خوش بینی غالب شد و به تقاضای دلار آمریکا لطمه زد

  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نشان داد که بازار کار در ماه آوریل سرد شده است.
  • فدرال رزرو کمتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد تندخویی نشان داد، بازارها صعود یافتند.
  • EURUSD برای سومین هفته متوالی افزایش یافت، اما علاقه خرید همچنان ;l است.

جفت ارز EURUSD برای سومین هفته متوالی رشد کرد و در آن دوره 160 پیپ صعود کرد. این جفت قبل از بسته شدن کندل هفتگی، پس از اینکه عناوین پرفراز و نشیب نتوانستند مسیر جهت گیری روشنی را ایجاد کنند، در حدود 1.0760 معامله می شود.

چه اتفاقی برای فدرال رزرو افتاد؟

فدرال رزرو یک جلسه سیاست پولی برگزار کرد و همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، سیاست گذاران نرخ بهره را در محدوده بین 5.25 تا 5.5 درصد ثابت نگه داشتند. این تصمیم تعجب آور نبود، زیرا تورم نشانه هایی از افزایش در سه ماهه اول سال 2024 را نشان داده است، در حالی که رشد کاهش یافته است. بانک مرکزی تاکید کرده است که تورم سرسختانه بالاست و کاهش مکرر نرخ بهره باید منتظر بماند تا سیاستگذاران به اندازه کافی مطمئن شوند که به طور پایدار به سمت هدف 2 درصدی حرکت خواهد کرد.

رئیس جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی بعدی برخی از اظهارنظرهای مناقشه آمیز را رد کرد. از یک طرف، پاول اشاره کرد که نرخ های بهره به اندازه کافی محدود کننده هستند و احتمال افزایش نرخ را نادیده می گیرند. از سوی دیگر، پاول گفت که سناریوهای متعددی وجود دارد که ممکن است در آنها به سمت کاهش بروند، اگرچه وی خاطرنشان کرد که تضعیف غیرمنتظره در بازار کار می‌تواند اولین کاهش را سرعت بخشد. در مورد رشد، پاول نگرانی‌ای در مورد عقب‌نشینی اخیر در تولید ناخالص داخلی (GDP) نشان نداد، بلکه برعکس، نسبت به رشد مطمئن به نظر می‌رسید.

متأسفانه، پس از ارائع و انجام این رویداد،شرکت کنندگان بازار تنها بر عدم اطمینان در مورد زمان و میزان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزوده شد. نکته مثبت این است که معامله گران از اینکه هیچ افزایش نرخی در برنامه نیست احساس آرامش کردند. بازارهای سهام افزایش یافتند و سرمایه گذاران به دلیل خوش بینی دلار آمریکا را کاهش دادند.

وضعیت اشتغال ایالات متحده

ایالات متحده چندین ارقام مرتبط با اشتغال را در هفته گذشته منتشر کرد، و خبرهای خوبی برای اقتصاد وجود دارد، اما اخبار بدی برای کسانی که منتظر عمل فوری فدرال رزرو هستند. بر اساس گزارش JOLTS Job Openings، نظرسنجی ADP نشان داد که بخش خصوصی 192 هزار موقعیت جدید در آوریل اضافه کرد در حالی که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ماه مارس تغییر چندانی نداشت و 8.5 میلیون نفر بود. علاوه بر این، بهره وری غیرکشاورزی در سه ماهه اول به میزان متوسط 0.3 درصد افزایش یافت، در حالی که هزینه نیروی کار واحد در همان دوره 4.7 درصد افزایش یافت، که بالاتر از پیش بینی 3.2 درصد بود. در نهایت، شاخص هزینه اشتغال 1.2 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت که بالاتر از حد انتظار بود. به طور کلی، داده‌ها نشان می‌دهد که بازار کار همچنان فشرده است و نگرانی‌ها را تشدید می‌کند.

با این حال، زمانی که ایالات متحده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آوریل (NFP) را منتشر کرد، همه چیز تغییر کرد. طبق گزارش اداره آمار کار (BLS)، این کشور در ماه آوریل 175 هزار شغل جدید اضافه کرد که کمتر از 315 هزار شغل اصلاح شده در ماه مارس و 238 هزار شغل مورد انتظار است. همچنین، نرخ بیکاری از 3.8 درصد به 3.9 درصد افزایش یافت در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار در 62.7 درصد ثابت ماند. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی به 3.9% سالانه کاهش یافت که کمتر از 4% پیش بینی شده بود.

گزارش NFP “فدرال رزرو کامل” بود. این نشان دهنده ایجاد شغل ضعیف تر، سطح بالاتر بیکاری و کاهش فشارهای تورمی ناشی از دستمزدها بود. در نتیجه، بازارهای مالی مطلاتم شدند. دلار آمریکا در برابر اکثر رقبای اصلی به شدت کاهش یافت و بازارهای سهام افزایش یافت.

چه داده هایی حرفی برای گفتن دارند

بر اساس آخرین گزارش ISM تولید، ایالات متحده همچنین PMI تولید ISM را منتشر کرد که نشان می‌دهد تولید این بخش «در ماه آوریل پس از یک ماه توسعه پس از 16 ماه انقباض متوالی منقبض شده است». در نهایت، S&P Global PMI تولید را برای همان ماه در 50 بالاتر از 49.9 مورد انتظار و پیش بینی اولیه اما کمتر از 51.9 قبلی تایید کرد. شاخص PMI خدمات ISM در همان ماه به طور غیرمنتظره ای از 51.4 به 49.4 کاهش یافت، که 52 مورد انتظار را از دست داد، خوش بینی را قبل از بسته شدن هفتگی کاهش داد، اما برای افزایش تقاضای دلار کافی نبود.

در پایان روز، امیدها غالب شدند. اکنون بازیگران بازار خیالشان راحت است که ممکن است جاده فدرال رزرو پر دست انداز باشد، اما مسیر کم و بیش روشن است.

در سراسر اروپا، منطقه یورو گزارش داد که اعتماد مصرف کننده در آوریل در 14.7- ثابت مانده است، در حالی که شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده (HICP) 2.4 درصد در سال افزایش یافته است، در حالی که گزارش اصلی سالانه 2.7 درصد چاپ شده است، که از 2.9 درصد قبلی کاهش یافته است. بالاتر از 2.6 درصد انتظار می رود. تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا (GDP) سالانه 0.4 درصد در سه ماهه اول افزایش یافت و انتظارات را دو برابر کرد.

آلمان، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا، گزارش داد که HICP در ماه آوریل 2.4 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و از 2.3 درصد پیش بینی شده فراتر رفت. با این حال، اقتصاد در سه ماهه اول سال منقبض شد و تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول همان طور که انتظار می رفت، 0.2- درصد بود.

بانک تجاری هامبورگ (HCOB) PMI تولید اتحادیه اروپا را به سمت بالا بازبینی کرد، اگرچه شاخص های آلمان و منطقه یورو در ماه آوریل در محدوده انقباض باقی ماندند. با این حال، داده‌های کلی مثبت اروپا از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا (ECB) در ژوئن حمایت می‌کند.

هفته آینده خدمات نهایی HCOB آوریل و PMI ترکیبی را برای اتحادیه اروپا به ارمغان خواهد آورد. اتحادیه اروپا همچنین شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و خرده فروشی ماه مارس را برای همان ماه منتشر خواهد کرد، در حالی که مرتبط ترین رقم ایالات متحده تخمین اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان خواهد بود. با توجه به اینکه فدرال رزرو قبلاً تصمیم سیاست پولی خود را اعلام کرده است، سخنرانی های مقامات نیز توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

EURcalen 638503463752000000 EURcalen 638503463752000000

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD پس از NFP در هفته به 1.0811 رسید، اما قبل از بسته شدن کندل به سمت منطقه قیمتی 1.0760 عقب نشینی کرد. از نقطه نظر تکنیکال، نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت از نزدیک به میانگین حرکت ساده 100 روزه (SMA) صعود یافته است و حمایت دینامیک را در حدود 1.0630 ارائه می دهد. اما در عین حال، به نظر می‌رسد که این جفت قادر به صعود فراتر از میانگین 20 روزه نیست و به عنوان مقاومت دینامیک در منطقه 1.0840 عمل می‌کند. شاخص های تکنیکال از پایین ترین سطح اخیر خود برگشت یافته اند اما در سطوح منفی باقی مانده اند.

تصویر تکنیکال در نمودار روزانه به نفع یک توسعه صعودی است اما بدون تایید. EURUSD در واقع بالاتر از میانگین خود در حال توسعه است که به هر حال دامنه نزولی را حفظ می کند. روند صعودی روزانه به سرعت از میانگین 200 روزه رد شد، در حالی که هدف میانگین 100 بسیار پایین تر از آن بود، که همه این موارد نشان دهنده تمایل کم به خرید است. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال به سمت شمال چرخیده و در خطوط میانی خود قرار می‌گیرند و به جای پیش‌بینی ادامه روند صعودی، تثبیت را منعکس می‌کنند.

فراتر از 1.0840، خریدارها شانس بیشتری خواهند داشت. ناحیه مقاومت بعدی در حدود 1.0900 و پس از آن سطح 1.0960 قرار می گیرد. حمایت در 1.0700 و پس از آن 1.0660 جلوتر از 1.0600 قرار می گیرد.

EUR USD 638503463994631196 EUR USD 638503463994631196

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-optimism-prevailed-hurting-us-dollar-demand-202405031526

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.