رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD ممکن است در NFP از محدوده خارج شود

  • قیمت طلا پس از اصلاح از 2000 دلار برای حرکت قاطع تلاش کرد.
  • چشم انداز تکنیکال به یک سوگیری صعودی اشاره می کند، اما خریداران احتمالاً در کوتاه مدت شکاک عمل کنند.
  • داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در هفته آینده توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد.

پس از عبور از 2000 دلار در هفته گذشته، قیمت طلا در روز دوشنبه تحت فشار نزولی قرار گرفت و متحمل ضررهای سنگینی شد. پس از بازگشت به روز سه شنبه، XAUUSD تلاش کرد تا جایگاه خود را در روز چهارشنبه حفظ کند، اما قبل از آخر هفته دوباره قدرت خود را به دست آورد. از آنجایی که بازارها در مورد گام بعدی سیاست فدرال رزرو ایالات متحده بلاتکلیف هستند، گزارش مشاغل هفته آینده برای ماه مارس می تواند باعث اقدام بزرگ بعدی در این جفت شود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

گزارش‌های شرکت First Citizens BancShares که تمام وام‌ها و سپرده‌های SVB را خریداری کرد و به شرکت بیمه سپرده فدرال در ازای سهام خود به ارزش 500 میلیون دلار حق سهام داد، بازارها را به آغاز هفته جدید با لحن مثبتی سوق داد. علاوه بر این، بازگشت قاطع سهام بانک Deutsche پس از فروش وحشتناک جمعه گذشته به افزایش بازده اوراق قرضه جهانی کمک کرد. به نوبه خود، XAUUSD روز دوشنبه به سمت جنوب چرخید و تا 1950 دلار کاهش یافت.

در روز سه‌شنبه، داده‌های منتشر شده توسط هیئت کنفرانس نشان داد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در ایالات متحده از 103.4 در ماه فوریه اندکی به 104.2 در ماه مارس بهبود یافته است. علاوه بر این، انتظار تورم مصرف کننده یک ساله در نظرسنجی از 6.2 درصد به 6.3 درصد افزایش یافت. با این حال، این داده نتوانست دلار آمریکا را تقویت کند و XAUUSD توانست بخشی از زیان روز دوشنبه را جبران کند.

در طول سشن معاملات آسیایی، اخبار مربوط به گروه هولدینگ علی‌بابا، غول معامله الکترونیک، که قصد دارد کسب‌وکار خود را به شش واحد تقسیم کند و آنها را در فهرست عمومی قرار دهد، اجازه داد جریان‌های ریسک همچنان بر بازارها در نیمه اول روز چهارشنبه تسلط داشته باشند. با این وجود، در غیاب انتشار داده‌های کلان اقتصادی با تاثیر بالا، قیمت طلا در یک کانال باریک در نوسان بود و تلاش کرد تا حرکتی قاطع در هر دو جهت انجام دهد.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه چهارم را از 2.7 درصد در برآورد قبلی را به 2.6 درصد کاهش داده است. علاوه بر این، داده‌های هفتگی منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده نشان می‌دهد که در هفته منتهی به 25 مارس، 7000 افزایش در مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 25 مارس افزایش یافته است. کمک به XAUUSD برای بازیابی کشش خود.

داده‌های چین نشان داد که PMI تولید NBS در ماه مارس از 52.6 در فوریه به 51.9 کاهش یافته است. نکته مثبت این است که PMI غیر تولیدی از 56.3 در همان دوره به 58.2 افزایش یافت. گزارش های ترکیبی PMI از چین، بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان، یافتن جهت XAUUSD را در اوایل روز جمعه دشوار کرد.

سرانجام، BEA در روز جمعه گزارش داد که شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی “PCE” از 4.7 درصد در ژانویه به 4.6 درصد به صورت سالانه در فوریه کاهش یافته است. تحت فشار داده‌های تورم ملایم PCE، بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا پایین رفت و به XAUUSD کمک کرد تا پیش از آخر هفته، جایگاه خود را حفظ کند.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

گزارش اشتغال بخش خصوصی ADP و PMI خدمات ISM در اسناد اقتصادی ایالات متحده در روز چهارشنبه نمایش داده می شود. پیش بینی می شود تغییر اشتغال ADP به شدت کاهش یابد و از 242 هزار در ماه فوریه به 10 هزار در ماه مارس برسد. گزارش منفی می‌تواند بر دلار تاثیر بگذارد، زیرا احتمالاً باعث می‌شود بازارها در گزارش مشاغل تاسف‌بار ماه مارس قیمت‌گذاری کنند. کاهش محسوس در زیرشاخص قیمت‌های پرداختی PMI خدمات ISM نیز می‌تواند به دلار آمریکا آسیب برساند و بالعکس.

پیش از آخر هفته، اداره آمار کار ایالات متحده داده های بازار کار ماه مارس را منتشر خواهد کرد که پیش بینی می شود کاهش 8000 نفری در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” را نشان دهد. حتی اگر NFP بالاتر از حد انتظار باشد، هر گزارش زیر 50000 باید به عنوان یک پرچم قرمز در نظر گرفته شود و باعث کاهش بازدهی ایالات متحده و دلار شود. از سوی دیگر، افزایش 100K یا بالاتر در NFP می‌تواند با افزایش بازده بر XAUUSD تاثیر بگذارد.

در این میان، انتظار می‌رود تورم دستمزد، همانطور که با میانگین درآمد ساعتی اندازه‌گیری می‌شود، از 4.6 درصد در فوریه به 4.5 درصد در سال کاهش یابد. کاهش بیش از حد انتظار در این گزارش می تواند به عنوان دلار منفی تلقی شود، در حالی که افزایش باید اثر معکوس داشته باشد. با این وجود، NFP احتمالاً این بار محرک اصلی بازار خواهد بود.

فعالان بازار نیز همچنان به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه خواهند کرد. اگرچه بعید است سیاست گذاران قبل از مشاهده گزارش مشاغل و داده های تورم ماه مارس سعی کنند بازارها را در جهت خاصی هدایت کنند، اظهارات مناقشه‌آمیز می تواند به دلار آمریکا در برابر رقبای خود انعطاف پذیر بماند.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

حرکت قیمتی که در نیمه دوم مارس شاهد بودیم اهمیت 2000 دلار را به عنوان یک مقاومت تأیید کرد. اگرچه شاخص “RSI” در نمودار روزانه نزدیک است و نشان می دهد که سوگیری صعودی دست نخورده باقی می ماند، خریداران می توانند مردد باقی بمانند، مگر اینکه قیمت روزانه طلا بالاتر از این سطح بسته شود.

از جنبه نزولی، به نظر می رسد حمایت کوتاه مدت در 1950 دلار “سطح ایستا” بالاتر از 1930 دلار “میانگین حرکتی ساده 20 روزه “SMA”” و 1900 دلار “میانگین 50 روزه، سطح روانی” شکل گرفته است.

در صورتی که XAUUSD شروع به تست 2000 دلار کند و از آن به عنوان حمایت استفاده کند، هدف صعودی بعدی در 2050 دلار “سطح ثابت” قبل از 2070 دلار”بالاترین قیمت مارس 2022″ قرار دارد.

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet به یک سوگیری نزولی در کوتاه‌مدت اشاره می‌کند که میانگین هدف یک هفته‌ای آن در 1967 دلار همسو شده است. چشم انداز یک ماهه بسیار نزولی است و تنها یک کارشناس انتظار دارد که XAUUSD تا پایان این بازه زمانی به بالای 2000 دلار برسد.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-xau-usd-could-break-out-of-range-on-nfp-202303311527

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.