رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

اهمیت روانشناسی معامله گر

روانشناسی تریدر کلید کسب درآمد است

مهارت های زیادی برای معامله‌گری حرفه ای در بازارهای مالی مورد نیاز است. آنها شامل توانایی ارزیابی اصولی بازار و یا تعیین جهت روند. اما هیچ یک از این مهارت های تکنیکال به اندازه طرز فکر معامله گر مهم نیست که شامل احساسات، سریع فکر کردن، و اعمال نظم و انضباط اجرایی از جمله چیزهای است که آن را روانشناسی معامله گر بنامیم.

دو احساس اصلی برای درک و کنترل وجود دارد: ترس و طمع.

تصمیمات فوری

معامله گران اغلب باید سریع فکر کنند و تصمیمات سریع بگیرند و در کوتاه ترین زمان به خرید و فروش از بازار بپردازند. برای انجام این کار، آنها به حضور ذهنی خاصی نیاز دارند. آنها همچنین به نظم و انضباط نیاز دارند تا به برنامه های معاملاتی خود پایبند باشند و بدانند چه زمانی باید وارد و کی خارج شوند. البته احساسات همیشه نمیگذارد به این سادگی اتفاق بیافتد.

snap desicion

نکات کلیدی

  • احساسات کلی معامله گر اغلب عملکرد آن را در جهت هایی هدایت می کند که با اصول معاملاتی تریدر در تضاد هستند.
  • تریدر موفق ترس و طمع را کنترل می کند، دو احساس انسانی که از روی غریزه به وجود می آید.
  • درک و شناخت این موضوع می تواند نظم و انضباط و نگرش مورد نیاز برای کنترل احساسات را به شما بدهد.

درک ترس

وقتی معامله‌گران اخبار بدی درباره یک بازار یا به طور کلی در مورد اقتصاد دریافت می‌کنند، طبیعتاً می‌ترسند. آنها ممکن است بیش از حد واکنش نشان دهند و احساس کنند مجبور هستند دارایی های خود را نقد کنند و پول نقد داشته باشند و از ریسک کردن خودداری کنند. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است از ضررهای پیش رو جلوگیری کنند، اما ممکن است برخی از سودها را نیز از دست بدهند.

معامله گران باید بدانند ترس چیست: یک واکنش طبیعی به یک تهدید درک شده است. در این مورد، تهدید همان امکان از بین رفتن سرمایه یا سود آنهاست.

مشخص کردن ترس ممکن است خیلی کمک کند. معامله گران باید در نظر داشته باشند که از چه چیزی می ترسند و چرا از آن می ترسند. اما این تفکر باید قبل از ورود به ترید مشخص کنند، نه در وسط آن.

ترس و طمع دو احساس درونی هستند که باید کنترل شوند.

با فکر کردن از قبل، معامله گران می دانند که چه احتمالاتی پیش رو هست و چگونه این رویدادها را به طور غریزی درک می کنند و به آنها واکنش نشان می دهند و با درک عکس العمل های خود می توانند از پاسخ احساسی به آن عبور کنند. البته این کار آسانی نیست، اما برای حفظ حساب معاملاتی ضروری است.

628272ba3497440eb26257aa preview16 628272ba3497440eb26257aa preview16

غلبه بر طمع

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید “دندان طمع، کندنی است.” این به عادت تریدرهای حریص اشاره دارد که برای مدت طولانی به یک موقعیت برنده چنگ می زنند و تا آخرین نقطه میخواهند سود کنند. دیر یا زود، روند معکوس می شود و این حریصان گرفتار می شوند.

غلبه بر طمع آسان نیست. این اغلب بر اساس غریزه انسانی بوجود می آید، آنها فقط به فکر کمی سود بیشتر هستند. یک معامله گر باید یاد بگیرد که این غریزه را بشناسد و یک برنامه معاملاتی مبتنی بر تفکر منطقی برای آن داشته باشد و نه با هوی و هوس یا امید و آرزو پیش رود.

rules

تنظیم قوانین

یک معامله گر باید قوانینی را ایجاد کند و در هنگام بروز بحران روانی از آنها پیروی کند. دستورالعمل هایی را بر اساس میزان تحمل ریسک خود و همچنین برای زمان ورود به معامله و زمان خروج از آن تنظیم می کندد. یک تارگت مشخص نسبت به بازار تعیین کنید و یک استاپ مشخص برای حذف احساسات از این فرآیند ایجاد کنید.

علاوه بر این، باید تصمیم بگیرید که کدام استراتژی خاص را نسبت به کدام حالت بازار میخواهید استفاده کنید و در ین حالت باید از کدام قوانین پیروی کنید یا چه موقع دیگر آن ورودی که داشتید معتبر نیست و باید خارج شوید.

همچنین عاقلانه است که محدودیت هایی برای حداکثر مقداری که می خواهید در یک روز سود و یا زیان کنید تعیین کنید. اگر به هدف سود رسیدید، پول را بردارید و فرار کنید. اگر نرسید هیچ مشکلی نیست همین که سود یا زیان کم و معقولی داشتید یک پیشرفت روزانه هست و اگر ضررهای شما به یک عدد از پیش تعیین شده رسید، تور ماهی گیری خود را جمع کنید و به خانه بروید. در هر صورت، شما زنده خواهید ماند تا یک روز دیگر معامله کنید.

انجام تحقیق و بررسی

معامله گران باید در بازار مورد علاقه خود متخصص شوند. اخبار را دنبال کنید، یادبگیرید و خود را نسبت به بازار به روز نگه دارند.

تا حد امکان زمان بیشتری را به فرآیند تحقیق و آموزش اختصاص دهید. این به معنای مطالعه چارت ها، صحبت با همکاران، خواندن مقالات معاملاتی و انجام سایر کارهای تحقیقاتی مانند تحلیل اقتصاد کلان یا تحلیل بازارهای مختلف است. دانش همچنین می تواند به غلبه بر ترس کمک کند.

انعطاف پذیر بمانید

برای معامله گران مهم است که انعطاف پذیر باقی بمانند و هر از گاهی خود را تست کنند. به عنوان مثال، استراتژی های مختلفی که به کار می برید رو در زمانهای مختلف و چرخه های مختلف بازار دوباره امتحان کنید یا تایم فرم های را عوض کنید، البته تست با منطق باید همراه باشد نه فقط برای تایید استراتژی خودتان در این صورت شاید ایده جدیدی به ذهنتان برسد. این تجربه همچنین ممکن است به اعتماد به نفس شما هم کمک کند.

در نهایت، معامله گران باید به طور دوره ای عملکرد خود را ارزیابی کنند. معامله‌گران باید علاوه بر بررسی بازده و عملکرد حساب خود، آمادگی روانی خود برای یک روز معاملاتی، میزان به روز بودن آنها در بازارها و نحوه پیشرفت آنها از نظر مدیریت روانی را بررسی کنند. این ارزیابی دوره ای می تواند به معامله گر کمک کند تا اشتباهات خود را تصحیح کند، عادت های بد را تغییر دهد و به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوند.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.