رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

جلوگیری از خرابکاری در معامله گری

راه‌های جلوگیری از خرابکاری در ترید‌هایتان

همانطور که احمقانه به نظر می رسد، ترس از موفقیت برای برخی از معامله گران به اندازه ترس از شکست مهم‌تر است. در واقع،  فکر می کنیم که از ترس از زیان مضرتر است زیرا در ضمیر ناخودآگاه ریشه دارد.

همه می گویند که می خواهند موفق باشند، اما برخی افراد از تغییراتی که موفقیت ممکن است به همراه داشته باشد می ترسند.

اگر واقعاً به آن فکر کنید، این ایده آنقدر که به نظر می رسد احمقانه نیست.

موفقیت، انتظارات بالاتری نیز به همراه دارد. به عنوان مثال ورزشکاری را در نظر بگیرید که فقط یک کیلومتر را در کمتر از پنج دقیقه دویده است. این احتمال وجود دارد که این ورزشکار در مسابقه بعدی خود توانش را بالاتر ببرد و سعی کند از عملکرد قبلی خود پیشی بگیرد اما برای برخی افراد، این کافی است تا حدی که از تلاش بیشتر منصرف شوند.

ورزشکار ممکن است از این بترسد که اگر دوباره تلاش کند، کوتاه بیاید و به این فکر کند که شاید اولین بار شانسی اتفاق افتاده باشد، بنابراین ترجیح می دهد در کنار زمین بنشیند.

این موقعیت ها چندان نادر نیستند. به هر حال، بیشتر ما با این گفته بزرگ شدیم که باید همه چیزمان را به کار بگیریم، از باخت اجتناب کنیم و همیشه برای برنده شدن تلاش کنیم.

این فشار برای موفقیت، ترید را سخت‌تر می‌کند، زیرا حتی اگر تمام تلاش خود را کنید، هرگز نمی‌توانید به طور کامل از ضرر جلوگیری کنید و نمی‌توانید همه معاملات خود را با سود ببندید.

حدس می زنیم شاید بگویید که ترس از موفقیت ریشه در “مضطرب شدن هنگام قرار گرفتن در سمت اشتباه یک ترید” دارد.

اغلب داستان‌هایی را شنیده ایم که معامله‌گران وقتی که باید از استراتژی خود استفاده کنند تا یک موقعیت مناسب ایجاد شده برای آن ها را به سود تبدیل کنند ازش می گذرند، زیرا فکر می‌کنند تحلیل‌شان ممکن است اشتباه باشد. چند ساعت بعد، آنها خود را به دلیل عدم پذیرش تریدهایی که می توانستند برنده باشند ولی ازش گذشتند، مورد سرزنش قرار می دهند.

پس برای غلبه بر ترس از موفقیت و جلوگیری از تخریب رشدمان چه کنیم؟ در اینجا سه نکته ساده وجود دارد:

what does depression look like in men what does depression look like in men

1. به جای سود، روی فرآیند تمرکز کنید

مشکل بسیاری از معامله گران این است که آنها بیش از حد روی نتایج معاملات خود تمرکز می کنند.

به محض اینکه آنها به دوره زیان ده می رسند، اعتماد به نفس آنها از بین می رود و این بر نحوه معامله آنها تأثیر منفی می گذارد.

گاهی اوقات، این منجر به انجام معاملات حسی می شود یعنی معاملات “توکل به خدا” یا از انجام قوانین معاملاتی که خودشان وضع کردند سر باز می زنند.

راه حل این است که سود یا زیان احتمالی را از ذهن خود دور نگه دارید و مطمئن شوید که برنامه های معاملاتی خود را حتما دنبال خواهید کرد.

با انجام این کار، نه تنها فشار انجام کار کاهش می یابد، بلکه خواهید آموخت که چه چیزهایی را می توان با برنامه و روش های معاملاتی خود بهبود بخشید، که شانس موفقیت بلند مدت شما را افزایش می دهد.

2. ذهن خود را باز نگه دارید

همیشه به خاطر داشته باشید که رفتار بازار همیشه در حال تغییر است، به این معنی که شما باید معاملات خود را نیز نسبت به آن تنظیم کنید.

بهتر هست که خود را همیشه ناشی احساس کنید و این واقعیت را بپذیرید که موارد زیادی وجود خواهد داشت که بازارهای مالی به شما ثابت خواهند کرد که شما اشتباه می کنید. هیچ کس هیچوت کامل نخواهد شد چون اصلا نیاز به اینکار هم نیست.

اگر سرسختانه به سیستم معاملاتی خود تعصب داشته باشید تا به همه ثابت کنید استراتژی شما هیچ ایرادی ندارد، مطمعنا به شدت سوخت خواهید داد.

بیاموزید که نیازتان به «همیشه درست بودن» را کنار بگذارید. این شما را از فشار همیشه موفق بودن رها می کند و ذهن شما را آزاد می کند تا روی آنچه در بازار اتفاق می افتد تمرکز کند و مطابق با آن تصمیم بگیرید.

Open-Minded-and-Close-Minded-People

3. اهداف واقع بینانه تعیین کنید

اهداف نه تنها نشان دهنده انتظارات شما هستند، بلکه به بستن شکاف بین آرزوها و واقعیت شما نیز کمک می کنند.

اگر انتظارات غیرواقع بینانه ای داشته باشید – مثلاً برنده شدن در هر معامله – ممکن است خود را در معرض ناامیدی قرار دهید. این می تواند به یک مانع ذهنی منفی تبدیل شود و بر توانایی های تصمیم گیری شما تأثیر بگذارد.

با تعیین اهداف بلند مدت، می توانید تشخیص دهید که چقدر از تحقق آنها فاصله دارید. سوال این است که آیا حاضرید برای رسیدن به اهداف معاملاتی کارهای لازم را انجام دهید؟ اگر نه، بهتر است انتظارات خود را دوباره تنظیم کنید.

در عین حال، خود را کم نبینید! بهترین معامله گران به شکست فکر نمی کنند – آنها اهداف دشوار اما قابل دسترس بلند مدت تعیین می کنند، زیرا می دانند که این به عنوان انگیزه برای ادامه دادن رو به جلو خواهد بود.

در نهایت، همه چیز به میزان باور شما بر می گردد.

معامله گران موفق کسانی هستند که برنامه ریزی می کنند و به آنها پایبند هستند! آنها می دانند که چرا معامله می کنند، از این برای تقویت انگیزه خود استفاده می کنند و به خود کمک می کنند تا از تمام چالش هایی که ممکن است با آنها روبرو شوند، غلبه کنند.

معامله گران موفق از موفقیت عقب نشینی نمی کنند – آنها برای آن برنامه ریزی می کنند.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.