رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا باید به سیگنال فروش بیت کوین اعتماد کنید یا منتظر 34000 دلار باشید؟

  • قیمت بیت کوین به دلیل افزایش روند صعودی پس از یک شکست چندساله، ری تست مجدد 34485 دلار چشم دوخته است.
  • اگرچه سیگینال فروش در بازه زمانی بالاتر در حال چشمک زدن است، سرمایه گذاران باید منتظر تایید بیشتری باشند.
  • اگر بیت کوین سطح 19600 دلاری را از دست بدهد و یک سطح پایین تر دیگر را ایجاد کند، احتمالاً فروشنده‌ها کنترل را به دست خواهند آورد.

قیمت بیت کوین تصویر واضحی از صعود خود را پس از شکستن الگوی بلندمدت صعودی در اواسط ژانویه نشان می دهد. همانطور که صعود جریان دارد، علائم فروش شروع به ظهور کرده اند که سرمایه گذاران را در وضعیت سردرگمی قرار می دهد.

قیمت بیت کوین آخرین مرحله صعود خود را می‌گذراند

پرایس اکشن بیت کوین سه نوسان رو به پایین و دو نوسان رو به بالا را ایجاد کرد زیرا بین نوامبر 2021 و نوامبر 2022 از بالاترین رکورد تاریخ در 69000 دلار، 77 درصد کاهش یافت. این نقاط نوسان، هنگامی که با استفاده از خطوط روند متصل می شوند، یک الگوی لبه نزولی در حال سقوط را نشان می دهند.

تاکنون، کریپتو پیشگام با افزایش 26 درصدی از نقطه شکست خود در حدود 22600 دلار رسیده است. قیمت بیت کوین تقریباً 15 درصد بیشتر شده است تا بتواند به هدف 34485 دلار در لبه نزولی دست یابد. این هدف با اندازه گیری فاصله بین اولین نوسان بالا و نوسان پایین تا نقطه شکست به دست می آید.

با توقف رشد قیمت بیت کوین، شاخص “RSI” یک واگرایی نزولی را نشان می دهد. این سیگنال فروش زمانی به دست می‌آید که شاخص مومنتوم در حالی که قیمت افزایش می‌یابد، کاهش مداوم را نشان می‌دهد. عدم انطباق ایجاد شده اغلب منجر به اصلاح کوچک یا اصلاح عمیق نسبت به شرایط بازار می شود.

با نگاهی به چارت، نمی‌توانیم متوجه واگرایی نزولی شویم که در صورت وجود، احتمال کلی نزول را کاهش می‌دهد. اگر چشم انداز کلان به بدتر شدن ادامه دهد و باعث وحشت گسترده شود، آنگاه سرمایه گذاران می توانند از بیت کوین خارج شوند و باعث اصلاح شدیدی شود که مطابق با سیگنال فروش واگرایی نزولی خواهد بود. با این حال، با توجه به شکست اخیر همبستگی قیمت بیت کوین با دلار آمریکا، این چشم انداز بعید به نظر می رسد.

اگر عقب نشینی رخ دهد، محدوده 24000 تا 25000 دلاری مکان خوبی برای انباشت بیت کوین است. این حرکت به خریداران این امکان را می‌دهد تا صعود را تا 36 درصد افزایش دهند و به راحتی هدف نهایی 34485 دلار را علامت‌گذاری کنند.

BTC/USDT 3-day chart

 

در حالی که چشم انداز قیمت بیت کوین صعودی است، سرمایه گذاران باید به داده های روی زنجیره برای این افزایش توجه کنند. نگه‌دارندگان کوتاه مدت 292 میلیون دلار سود کسب کرده است. سطحی که آخرین بار در نوامبر 2021، درست قبل از شروع بازار نزولی بیت کوین، مشاهده شد.Entity-adjusted short-term holder realized profit

 

علاوه بر این، ارزش 365 روزه بازار تا ارزش واقعی “MVRV” برای قیمت بیت کوین به بالای خط صفر تغییر کرده و در حال حاضر حدود 24.76 درصد است، سطحی که آخرین بار در نوامبر 2021 مشاهده شد. این شاخص نشان می دهد که این سرمایه گذاران می توانند دارایی های خود را تخلیه کنند. و فروش را آغاز کنید که مطابق با دیدگاه نزولی ذکر شده در بالا باشد.BTC 365-day MVRV

از سوی دیگر، اگر به دلایل اقتصادی کلان، فروش بدون توقف ادامه یابد، سرمایه‌گذاران باید مراقب سطح حمایت 19600 دلاری باشند، شکست این ساختار که پایین‌ترین سطح را ایجاد می‌کند، تز صعودی را باطل می‌کند.

چنین تحولی می‌تواند منجر به کاهش قیمت بیت‌کوین به مرز 18784 دلار شود و در یک مورد وخیم، 28 درصد سقوط کند و محدوده پایین  را ری‌تست کند که از 11898 دلار به 13575 دلار افزایش می‌یابد.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-should-you-trust-this-btc-sell-signal-or-wait-for-34-000-202303240711

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.