رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در مرکز توجه ها.
  • قیمت بیت کوین باعث سردرگمی معامله گران بین 25000 دلار یا بازگشت به 18600 دلار می شود.
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و اخبار مربوط به اشتغال، لحن بازار را تعیین خواهد کرد.
  • تلنگر از مانع 25000 دلاری در کف حمایت می تواند چشم انداز صعودی مداوم را تقویت کند و بیت کوین را به 30000 دلار یا بالاتر برساند.

قیمت بیت کوین “BTC” در نقطه عطف قرار دارد زیرا در میان سیگنال های فروش متعدد در بازه های زمانی پایین تر به افزایش خود ادامه می دهد.

از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی چه انتظاری باید داشت؟

اقتصاددانان تخمین می زنند که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اضافه شدن 185000 شغل را در ژانویه نشان می دهد در مقایسه با 223000 شغل در دسامبر. اگرچه این به معنای کاهش خالص خواهد بود، اما اگر رقم واقعی کمتر از حد انتظار باشد، نشان‌دهنده تضعیف اقتصاد و در نتیجه بد برای دلار آمریکا خواهد بود. این امر به طور ناخواسته باعث افزایش دارایی های ریسک پذیر مانند بیت کوین می شود زیرا بیت کوین با دلار آمریکا همبستگی معکوس دارد.

اگر عدد سرفصل NFP بالاتر از حد انتظار باشد، برای دلار آمریکا مثبت خواهد بود و در نتیجه باعث کاهش دارایی های ریسکی مانند بیت کوین می شود. چنین خوانشی افزایش اخیری را که ارزهای دیجیتال پس از جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه شاهد بودند، خنثی می کند.

در حالی که اعداد سرفصل NFP چیزی است که سرمایه گذاران بیشتر به آن توجه می کنند، سایر اجزای گزارش NFP، مانند میانگین درآمد ساعتی و نرخ بیکاری نیز ممکن است در نوسانات بازار نقش داشته باشند.

در حال حاضر، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که درآمد سالانه از 4.6 درصد به 4.9 درصد افزایش یابد. با این حال، پیش‌بینی واقعی در مقابل پیش‌بینی مهم نیست، بلکه میزان انحراف اعداد واقعی از انتظاراتی است که بازار را به حرکت در می‌آورد.

میانگین درآمد ساعتی و نرخ بیکاری

میانگین درآمد ساعتی شاخص قابل توجهی از تورم هزینه نیروی کار و تنگی بازارهای کار است. تفاوت گسترده بین واقعیت و انتظارات در برای دلار آمریکا مثبت خواهد بود و در نتیجه برای دارایی های ریسکی مانند بازارهای سهام و بیت کوین نزولی خواهد بود.

سومین مؤلفه مهم نرخ بیکاری است. هنگامی که با اعداد NFP سرفصل ترکیب می شود، تصویر کاملی را ارائه می دهد. اگر این نسبت بیشتر باشد، به این معنی است که افراد بیکار بیشتر هستند و به طور کلی به عنوان یک علامت منفی برای اقتصاد تلقی می شود. کاهش این رقم نشان‌دهنده اقتصاد قوی‌تر و در نتیجه مثبت برای دلار و کاهش برای دارایی‌های ریسک‌پذیر است.

در حال حاضر، پیش بینی می شود نرخ بیکاری در ژانویه 2023 به 3.6 درصد برسد که بالاتر از 3.5 درصد در ماه قبل است. اگر عدد واقعی حتی بالاتر از حد انتظار باشد – و به میزان زیادی – تاثیر آن می تواند برای دلار آمریکا منفی باشد اما برای بازارهای کریپتو مثبت.

سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که نرخ بیکاری به خودی خود نمی تواند حرکات بازار را تعیین کند و باید با عنوان یک عنوان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ترکیب شود تا تصویر بهتری بدست آید.

قیمت بیت کوین پس از نشست FOMC افزایش یافت، چرا؟

قبل از اینکه فدرال رزرو آمریکا در 31 ژانویه نرخ بهره را 25 واحد افزایش دهد، قیمت بیت کوین در حدود 23000 دلار بود، اما پس از اعلام این خبر، 5.1 درصد افزایش یافت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده در سخنرانی خود لحنی مناقشه‌آمیز را اتخاذ کرد، اما برخی اظهارنظرهای کینه توزانه در اولویت قرار گرفت و باعث افزایش بین دارایی های ریسک پذیر شد.

یکی از مهم‌ترین اظهارات پاول این بود که این اولین باری بود که فدرال رزرو متوجه «شروع یک فرآیند کاهش تورم» شد.

رئیس فدرال رزرو همچنین خاطرنشان کرد که شورای حکام نیازی به تشدید سیاست های بیش از حد نمی بیند.

پاول اشاره کرد که تورم در بخش کالا با کاهش محسوسی روبرو بوده است، با این حال، سایر بخش ها همچنان با تورم بالا دست و پنجه نرم می کنند. فدرال رزرو اشاره کرد که آنها باید منتظر اطلاعات بیشتری باشند تا ببینند آیا جهت یا مسیر سیاست آنها باید تغییر کند یا خیر.

نگاهی به زیربنای بازارهای کریپتو

قیمت بیت کوین یک چشم انداز مبهم ارائه می دهد. اگرچه به نظر می رسد بیت کوین آماده است تا در یک بازه زمانی هفتگی، سه روزه و روزانه بازنگری شود، اما هنوز ممکن است تا 25000 دلار افزایش یابد. اگر صعود بتواند این سطح روانی را تغییر دهد و بالاتر از آن نگه دارد، از قصد فروشنده‌ها دور می شود.

در نمودار هفتگی، قیمت بیت کوین به میانگین متحرک 200 هفته ای “SMA” در 24,836 دلار نزدیک می شود که با سطح مقاومت آماری شاخص معکوس حرکت “MRI” “خط نقطه قرمز” در حدود 25,000 دلار همسو است.

عبور از 25000 دلار می تواند شاخص “RSI” را پایین بیاورد، که در حال حاضر به نظر می رسد برای عقب نشینی به نقطه میانی در 50 آماده است.

اعتبار به این مانع، نمودار سه روزه است، که همچنین به خط خطر MRI “آبی” در 25000 دلار اشاره می کند.

در نمودار روزانه، قیمت بیت کوین به راحتی بالاتر از سطح مقاومتی که اخیراً تغییر کرده است، تقریباً 22900 دلار است. افزایش بیشتر تا 25000 دلار قطعا در نمودار روزانه محتمل است، به خصوص اگر رویداد NFP چشم انداز صعودی را ایجاد کند.

از این رو، خوشه مقاومتی 25000 دلاری نقش مهمی در تعیین اینکه آیا فروشندگان کنترل را در دست خواهند گرفت، ایفا خواهد کرد. در صورت شکست فروشندگان را بر تاج و تخت می نشاند، قیمت بیت کوین احتمالا بین 21000 تا 18600 دلار پایین خواهد آمد.

شکستن سطح حمایت بحرانی در 18600 دلار می‌تواند باعث شود که بیت کوین به حمایت روند MRI “خط نقطه‌دار سبز” در 16499 دلار کاهش یابد.

BTC 1-week, 3-day, 1-day chart

در حالی که به نظر می رسد چشم انداز نزولی به 25000 دلار وابسته است، افزایش فشار خرید به دلیل رویداد NFP می تواند برنامه های فروشندگان را با مشکل مواجه کند.

اگر این جهش در شتاب صعودی قیمت بیت‌کوین را به سمت کف حمایتی سوق دهد، این تز نزولی را باطل می‌کند و به طور بالقوه باعث افزایش به محدوده قابل توجه بعدی در 30000 دلار می‌شود.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-nonfarm-payrolls-on-the-radar-after-powells-speech-propels-btc-higher-202302031040

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.