رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر
  •  بازگشت دوباره پادشاهی دلار آمریکا.
  • فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا متعهد شدند که نرخ های افزایشی را حفظ کنند.
  • گزارش تکان دهنده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ژانویه، دلار آمریکا را در روز جمعه افزایش داد.
  • EURUSD آمریکا برای دومین هفته متوالی بدون تغییر به پایان رسید و خریدارها بر دورنمای بلندمدت تسلط داشتند.

جفت ارز EURUSD به بالاترین حد خود از آوریل گذشته در چهارشنبه گذشته صعود کرد و پس از تصمیم گیری سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا به 1.1034 رسید. پیش از تصمیم بانک مرکزی اروپا “ECB” در اوایل روز پنجشنبه که منجر به سقوط یورو شد، بازارهای مالی فرصتی برای بهبود نداشتند. سرانجام، در روز جمعه، ایالات متحده گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ژانویه را منتشر کرد که در نتیجه EURUSD هفته را در حدود 1.0810 به پایان رساند.

بانک های مرکزی نتوانستند بازار را متقاعد کنند

فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره اصلی را 25 واحد پایه “bps” افزایش داد و اشاره کرد که سرعت “مداوم” افزایش نرخ ها کافی به نظر می رسد. بیانیه کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” نشان داد که سیاستگذاران اذعان کردند که فشارهای قیمتی کاهش یافته است، زیرا در این سند آمده است: “تورم تا حدودی کاهش یافته است اما همچنان بالاست.”

با این حال، بانک مرکزی آمریکا هیچ نشانه ای مبنی بر پایان دادن به چرخه انقباض نشان نداد. علاوه بر این، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، گفت که “کار به طور کامل انجام نشده است”، و افزود که اگرچه تحولات اخیر دلگرم کننده است، آنها به “شواهد قابل توجهی بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند که تورم در مسیر نزولی پایدار قرار دارد.” در خلال کنفرانس مطبوعاتی، رئیس پاول سرانجام اعتراف کرد که روند کاهش تورم آغاز شده است.

دلار آمریکا بین سود و زیان دید اما در نهایت بر اساس سخنان خوشبینانه پاول که حاکی از توقف آتی در انقباضات پولی است، سقوط کرد.

بانک مرکزی اروپا مطابق انتظار عمل کرد و نرخ های معیار خود را هر کدام 50 واحد افزایش داد. بانک مرکزی با پیش‌بینی گمانه‌زنی‌های بازار اعلام کرد که در ماه مارس نیز نرخ بهره خود را 50 واحد افزایش خواهد داد. پرزیدنت کریستین لاگارد، با این حال، افزود که تصمیمات بعدی جلسه به جلسه اتخاذ خواهد شد و این تصمیمات به داده ها بستگی دارد. با وجود اینکه رئیس لاگارد آن را تکذیب کرد و اشاره کرد که آنها هنوز “زمینه ای برای پوشش” دارند، بازارهای مالی آن را به عنوان نشانه ای از نزدیک شدن به پایان چرخه انقباض درک کردند.

بانک‌های مرکزی پیام‌های خود را ارائه کردند، اما بازار به نشانه ها خود واکنش نشان داد و با امیدواری‌ها دست و پنجه نرم کرد که انقباض پولی در نیم سال اول 2023 پایان یابد. سهام‌های مرتبط با فناوری به سمت شمال هدایت شدند و در نتایج بهتر از پیش‌بینی‌شده متا، حمایت بیشتری پیدا کردند.

حقوق و دستمزد غیرکشاورزی خوش‌بینانه و داده‌های ترسناک آلمانی

انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه، فعالان بازار را شوکه کرد. این کشور در ژانویه 517 هزار شغل جدید اضافه کرد، در حالی که رقم دسامبر به 260 هزار شغل تغییر کرد. همچنین، نرخ بیکاری به 3.4 درصد کاهش یافت، که پایین‌ترین رقم از می 1969 بود، در حالی که میانگین دستمزد ساعتی 4.4 درصد در سال در مقابل 4.9 درصد پیش‌بینی شده و 4.9 درصد قبلی بود. در نهایت، نرخ مشارکت نیروی کار از 62.3 درصد قبلی به 62.4 درصد افزایش یافت که همچنین از انتظارات بازار پیشی گرفت.

در نتیجه فوری، تغییر‌های فدرال رزرو بر روی کاهش احتمالی نرخ بهره در سال 2023 تسویه کرد و در حالی که وال استریت به سمت جنوب چرخید، دلار آمریکا افزایش یافت.

داده های اقتصاد کلان آلمان که این روزها منتشر شده اند باید زنگ خطر را به صدا در آورند. برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه چهارم سال 2022 نشان داد که اقتصاد در سه ماه منتهی به دسامبر 0.2 درصد کاهش یافته است، در حالی که رشد سالانه 0.5 درصد بوده است، بدون اینکه 1.1 درصد پیش بینی شده توسط بازیگران بازار وجود داشته باشد. علاوه بر این، این کشور گزارش داد که خرده فروشی در ماه دسامبر 5.3 درصد کاهش یافته است. علیرغم اینکه سایر ارقام از بهبود وضعیت عمومی خبر می دهند، عقب نشینی اقتصادی همچنان روی میز است.

S&P Global تخمین نهایی PMI های ژانویه خود را منتشر کرد و اکثر آنها را به طور صعودی اصلاح کرد. بهبود تولید تجاری در بخش خدمات قوی تر است، زیرا شاخص های آلمان و اتحادیه اروپا به بالای 50 رسیدند.

ارقام مربوط به تورم منطقه یورو متفاوت بود. از یک سو، شاخص هماهنگ شده قیمت‌های مصرف‌کننده اتحادیه اروپا “HICP” در ژانویه و بر اساس برآوردهای اولیه، 8.5 درصد سالانه افزایش یافت. با این حال، آلمان انتشار HICP خود را برای همان دوره به تاخیر انداخت و اتحادیه اروپا از تخمینی برای این کشور استفاده کرد. از سوی دیگر، شاخص قیمت تولیدکننده منطقه یورو “PPI” در ماه دسامبر بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش یافت و 24.6 درصد افزایش یافت.

هفته پیش رو از نظر داده های کلان اقتصادی، هفته سبک تری خواهد بود. اتحادیه اروپا خرده فروشی ژانویه را روز دوشنبه منتشر خواهد کرد، در حالی که آلمان در نهایت برآورد اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” را برای همان ماه رونمایی خواهد کرد. سرانجام، جمعه آینده، ایالات متحده برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان فوریه را افشا خواهد کرد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی بدون تغییر به پایان می رسد. چشم انداز کلی بلندمدت به سمت صعودی ادامه دارد، زیرا این جفت ارز بالاتر از سطح مقاومت فیبوناچی بحرانی، یعنی اصلاح 61.8 درصدی خود از 1.0745 رشد کرد.

شاخص های تکنیکال در نمودار هفتگی نشان می‌دهد که این جفت بیش از حد خرید شده است، اما هنوز نشان‌دهنده فرسودگی صعودی نیست.

EURUSD هنوز بسیار بالاتر از میانگین حرکتی ساده 20 صعودی “SMA” است که در حال حاضر بالاتر از 38.2% اصلاحی لغزش 2022 در 1.0280 است. در همان زمان، میانگین 100 روزه کاهش خود را به زیر میانگین 200 روزه ادامه داد و در حالی که بالاتر از سطح فعلی بود. شاخص های تکنیکال در اطراف سطوح بیش از حد خرید باقی می‌مانند، به طوری که Momentum اندکی کاهش می‌یابد، اما شاخص “RSI” به طور جزئی بالاتر در حدود 67 حرکت می‌کند.

با توجه به نمودار روزانه، EURUSD می تواند آخرین صعود خود را افزایش دهد، اگرچه تاییدات بیشتری لازم است. این جفت در حال حاضر با SMA صعودی 20 مبارزه می کنند که تا کنون بالاتر از آن باقی مانده است. در همان زمان، میانگین 100 روزه در آستانه عبور از  میانگین 200 روزه است، هر دو در منطقه قیمت 1.0310/20. با این حال، شاخص های تکنیکال کاهش خود را در سطوح مثبت گسترش دادند و در حال نزدیک شدن به خطوط میانی خود هستند.

این جفت باید رقم 1.0900 را بازیابی کند تا بتواند سود خود را به سمت بالاترین سطح هفتگی در 1.1034 افزایش دهد. فراتر از مورد دوم، منطقه قیمت 1.1100 به عنوان هدف بالقوه بعدی می آید. از سوی دیگر، بسته شدن کندل روزانه به زیر 1.0745 خریداران را دلسرد می کند و می تواند باعث افزایش تصحیح نزولی شود، در ابتدا به سمت 1.0640 و بعداً به 1.0515، یعنی اصلاح 50 درصدی رکود 2022.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که جفت ارز EURUSD فاز تثبیت خود را هفته آینده تمدید خواهد کرد. به طور متوسط، این جفت در 1.0822 دیده می شود. از دیدگاه بلندمدت، فروشنده‌ها اکثریت را تشکیل می دهند، اگرچه میانگین هدف همچنان در حال افزایش است، که نشانه ای از افزایش علاقه به خرید است. در نظرات های ماهانه و سه ماهه، این جفت به طور متوسط بالای 1.0700 نگه داشته می شود.

نمودار نمای کلی تغییرات زیادی را متحمل شده است زیرا اکثر بانک های بزرگ دیدگاه های خود را به روز کرده اند. میانگین حرکتی هفتگی قدرت جهتی خود را از دست داده است اما در بالاترین حد خود از ژوئن گذشته باقی مانده است. با این حال، شاخص های ماهانه و هفتگی به سمت شمال حرکت کرده اند، زیرا بیشترین انباشت اهداف بالقوه بالاتر از سطح فعلی است. برای نمای ماهانه، منطقه 1.1000 حیاتی به نظر می رسد، در حالی که منطقه 1.1200/1.1400 در پایان سه ماهه مشاهده می شود.

 EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-king-dollars-comeback-on-the-table-202302031528

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.