رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

علائم معکوس، دارندگان بیت کوین را وادار می کند تا با احتیاط حرکت کنند

  • قیمت بیت کوین علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با میانگیم 200 روزه هفته ای، سیگنال فروش زودهنگام را در بازه زمانی هفتگی نشان می دهد.
  • معیارهای روی زنجیره کاهش حرکت را نشان می دهد زیرا نهنگ ها خریدهای خود را متوقف می کنند و به دنبال تخلیه دارایی های خود هستند.
  • تایید تز صعودی در صورتی به دست خواهد آمد که بیت کوین نقطه تلاقی مقاومت 25200 دلاری را تغییر دهد.

قیمت بیت کوین “BTC” در هاله ای از ابهام قرار دارد و نزدیک به دو هفته است که با موانع همزمان در بازه های زمانی متعدد دست و پنجه نرم می کند. همانطور که خریدار و فروشنده ها برای کنترل مبارزه می کنند، آلت کوین ها هم در هرج و مرج هستند. برخی در حال انفجار هستند، برخی دیگر پس از دستاوردهای سریع و چشمگیر عقب نشینی می کنند،

قیمت بیت کوین در بلند مدت در خطر است

قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی سه جنبه مهم را نشان می دهد – میانگین حرکتی ساده 200 هفتگی “SMA” که با سطح مقاومت نشان داده شده توسط شاخص معکوس حرکت “MRI” مشخص می شود. سیگنال فروش زودرس که با یک فلش رو به پایین زرد نشان داده می شود نیز از MRI است و نشان می دهد که یک کندل هفتگی دیگر می تواند سیگنال فروش BTC را تحریک کند.

در صورت موفقیت، این تشکیلات کاهش یک به چهار کندل را برای قیمت بیت کوین پیش بینی می کند. بنابراین، فعالان بازار باید محتاط باشند.

نمودار سه روزه قیمت بیت کوین نشان می دهد که جهش از شکست صعودی، همانطور که در پیش بینی هفتگی قبلی توضیح داده شد، افزایش 18 درصدی را نشان داد. در حالی که دیدگاه کوتاه مدت این را به عنوان یک تحول صعودی نشان می‌دهد، سه هفته اخیر عملکرد قیمت نشان‌دهنده چشم‌انداز نزولی است.

به ویژه، قیمت بیت کوین در نمودار سه روزه یک واگرایی نزولی ایجاد کرده است. این ساختار تکنیکال شامل قیمت زیر ساختی است که بدون پشتوانه مومنتوم، که اوج های پایین تری را نشان می دهد، بالاترین قیمت را ایجاد می کند.

این عدم انطباق بین این دو اغلب منجر به معکوس شدن روند می شود. و از آنجایی که قیمت بیت کوین با تلاقی مقاومت در 25200 دلار در نمودار هفتگی دست و پنجه نرم می کند، اصلاح ناشی از واگرایی نزولی یک سوال از «چه زمانی» است و نه «اگر».

نمودار هفتگی نشان می دهد که نزدیک ترین سطح حمایت برای قیمت بیت کوین 21867 دلار است. اما نمودار سه روزه نشان می دهد که میانگین حرکت نمایی 50 روزه “EMA” در 22127 دلار احتمالا فشار فروش بالقوه را کاهش می دهد.

BTC/USDT 1-week, 3-day charts

ایجاد نقدینگی برای دستکاری در هفته آینده

نمودار روزانه نمای بسیار دقیق تری از قیمت بیت کوین ارائه می دهد. مانع 25211 دلاری مهم است و همسو با سطوح مقاومت در تایم فریم های بالاتر است. اما، نمودار روزانه نشان می دهد که بیت کوین چندین اوج مساوی در اطراف این سطح ایجاد کرده است و یک استخر نقدینگی در سمت خرید ایجاد کرده است.

از این رو، ممکن است از سوی سازندگان بازار یا معامله گران پول هوشمند دستکاری شود که عمداً قیمت بیت کوین را بالا ببرد. این حرکت دو چیز را انجام می دهد – خریدارها را دعوت می کند تا بعداً به دام بیفتند و فروشنده های اولیه را که بر اساس سیگنال های فروش آشکار معامله می کنند، پاک کنند.

همانطور که BTC نقدینگی سمت خرید را به سمت بالا جمع می کند، می تواند بسیاری از فروشندگان کوتاه مدت را باطل کند. اما یک برگشت سریع که بیت کوین را به پایین‌ترین سطح اخیر یعنی 23516 دلار کاهش می‌دهد، موقعیت‌های خرید را نیز باطل می‌کند.

چنین حرکتی که هر دو کمپ را به دام می اندازد، برای شروع بازگشت به 21699 دلار، که میانگین حرکت نمایی 200 روزه است، ایده آل خواهد بود. فراتر از این جایگاه فوری، BTC دارای میانگین 200 روزه است که به عنوان سطح حمایت در 19756 دلار عمل می کند.

BTC/USDT 1-day chart

نهنگ های BTC با ناپدید شدن سوگیری مشخص خنثی می مانند

در حالی که سناریوی صعودی احتمالاً تا زمانی که شرایط خاصی برآورده نشود، متوقف می شود، معیارهای زنجیره ای نشان می دهد که نهنگ ها خرید خود را متوقف کرده اند. تعداد کیف پول هایی که 100 تا 10000 بیت کوین در خود جای می دهند بیش از دو ماه است که بین 16000 تا 15950 در نوسان بوده است.

چنین ادغامی نشان دهنده عدم تمایل به انباشته شدن این خریداران است.

علاوه بر این، حجم تراکنش های زنجیره ای برای بیت کوین از بالاترین میزان 42 میلیارد بیت کوین به 29 میلیارد کاهش یافته است. این کاهش ناگهانی واگرایی نزولی که از نقطه نظر تکنیکال در بازه زمانی سه روزه ذکر شده است را بیشتر مشخص می کند.

از این رو، یک اصلاح برای بزرگترین دارایی رمزنگاری بر اساس ارزش بازار وجود دارد.

توزیع عرضه بیت کوین

معیار شمارش تراکنش نهنگ ضربه نهایی را به اعتماد سرمایه گذار وارد می کند. این شاخص معاملاتی به ارزش 1 میلیون دلار یا بالاتر را دنبال می کند و نشان دهنده احساسات سرمایه گذاران با ارزش خالص است. اگر تعداد این تراکنش‌های بزرگ پس از یک دوره افزایشی افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد که این نهادها به دنبال ثبت سود هستند. اما گاهی اوقات، این شاخص پس از افت ناگهانی فعالیت بالایی را نشان می دهد که نشان می دهد نهنگ ها در حال خرید هستند.

این شاخص بر اساس شرایط بازار می تواند به عنوان سیگنال فروش یا خرید عمل کند. پس از افزایش رشد بیت کوین در سال جدید تا 48 درصد، تراکنش های نهنگ به ارزش 1 میلیون دلار یا بیشتر بالاتر از میانگین هفت روزه باقی مانده است که نشان می دهد قطعاً کسب سود در دستور کار دارندگان بیت کوین است.

BTC whale transaction

همانطور که تز نزولی جذاب است، سرمایه گذاران باید محتاط باشند که به عنوان بخشی از برنامه های معامله گران پول هوشمند به دام بیفتند. بهترین سطح برای کوتاه کردن بیت کوین پس از یک حرکت نوسانی اخیر یعنی 25211 دلار خواهد بود.

برعکس، اگر قیمت بیت کوین یک کندل هفتگی بالاتر از میانگین 200 هفته ای در 25207 دلار ایجاد کند، این یک تحول بسیار خوش بینانه خواهد بود. چنین حرکتی به سه چیز دست می‌یابد: چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت و فرصت‌های اصلاحی بالقوه ذکر شده در بالا را باطل می‌کند، خریداران حاشیه‌ای را جذب می‌کند تا انباشته شوند و به‌طور بالقوه سیگنال فروش هفتگی MRI را تحریک می‌کند. بسته به شتاب سرمایه‌گذاران جدید، قیمت بیت‌کوین می‌تواند قاطعانه فروشنده‌ها را از عرصه خارج کند و به سطح روانی بعدی در 30000 دلار راه یابد.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-reversal-signs-push-btc-holders-to-tread-cautiously-202302240352

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.