رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فروشنده های XAUUSD نسبت به سیگنال‌های متفاوت از اقتصاد ایالات متحده اقدام می‌کنند

  • پس از نزولی که در نیمه اول هفته مشاهده شد، طلا دوباره تلاش کرد.
  • چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت به یک شیب نزولی اشاره می کند.
  • در غیاب انتشار داده های پر تاثیر، Fedspeak می تواند نوسانات XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.

قیمت طلا XAUUSD برای دومین هفته متوالی بیش از 2 درصد کاهش یافت، بخش کوچکی از زیان خود را از بین برد اما در نهایت تحت فشار نزولی مجدد قرار گرفت. چشم انداز تکنیکال کوتاه مدت به از دست دادن حرکت صعودی اشاره می کند زیرا تمرکز بازار به سمت نظرات فدرال رزرو تغییر می کند.

طلا هفته قبل را در محدوده منفی به پایان رساند

طلا هفته قبل را با آرامش آغاز کرد و در روز دوشنبه تقریبا بدون تغییر بسته شد. با این حال، XAUUSD به سمت جنوب چرخید و به ضعیف‌ترین سطح خود در بیش از سه هفته گذشته به زیر 2290 دلار در روز سه‌شنبه سقوط کرد و بیش از 2 درصد به صورت روزانه افت قیمت داشت. این کاهش پس از آن اتفاق افتاد که داده های ایالات متحده نشان داد که شاخص هزینه اشتغال 1.2 درصد در سه ماهه اول به دنبال افزایش 0.9 درصدی ثبت شده در سه ماهه چهارم سال 2023، افزایش یافت.  این موارد طلا را مجبور به فشار نزولی می کند. در همین حال، پس از آن که نیک تیمیراوس، خبرنگار وال استریت ژورنال، گزارش داد که فدرال رزرو تاکید خواهد کرد که به دلیل تورم قوی که در سه ماهه اول مشاهده شد، آنها آماده نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی تر از پیش بینی های قبلی هستند، دلار به تقویت خود ادامه داد.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که طبق پیش بینی، نرخ بهره را بدون تغییر در 5.25٪ -5.5٪ قرار داده است. در بیانیه سیاست خود، فدرال رزرو همچنین اعلام کرد که با کاهش سقف بازخرید خزانه داری از 60 میلیارد دلار از اول ژوئن به 25 میلیارد دلار در ماه، سرعت کاهش ترازنامه را کاهش خواهد داد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگامی که در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست از احتمال تشدید سیاست ها در مواجهه با تورم مداوم پرسیده شد، گفت بعید است که حرکت بعدی نرخ بهره افزایش یابد. پاول از ارائه هر گونه سرنخی در مورد زمان بندی چرخش سیاست خودداری کرد، اما اذعان داشت که این احتمال وجود دارد که برای دستیابی به اطمینان بیشتر مورد نیاز در حرکت تورم به سمت هدف 2 درصدی برای کاهش نرخ سیاست، بیشتر از آنچه قبلاً پیش بینی شده بود، طول بکشد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در اواخر روز چهارشنبه بیش از 1 درصد از دست داد و دلار در برابر رقبای خود تضعیف شد زیرا نظرات فدرال رزرو آنقدرها هم که می‌گفتند مناقشه آمیز نبود. در نتیجه، XAUUSD به بالای 2300 دلار بازگشت. در همین حال، ظاهراً بانک مرکزی ژاپن (BoJ) برای دومین بار در هفته جاری در اواخر جلسه روز چهارشنبه آمریکا در بازار ارز مداخله کرد و وزن بیشتری بر دوش دلار وارد کرد.

پس از کاهش الهام‌گرفته از فدرال‌رزرو، دلار آمریکا توانست در روز پنج‌شنبه، پس از آنکه اداره آمار نیروی کار ایالات متحده (BLS) گزارش داد که هزینه‌های نیروی کار واحد در سه ماهه اول 4.7 درصد افزایش یافته است، یک جهش مجدد داشته باشد و XAUUSD صعودی را محدود کند. با شروع به تسلط جریان های ریسک بر بازارهای مالی در اواخر سشن آمریکا، دلار قدرت خود را از دست داد و به XAUUSD اجازه داد که روز را کمی بالاتر از 2300 دلار به پایان برساند.

BLS روز جمعه اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه آوریل 175000 افزایش یافته است. این رقم کمتر از انتظار بازار برای افزایش 243000 بود. سایر جزئیات گزارش نشان می دهد که نرخ بیکاری بالاتر از 3.9٪ است، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار بدون تغییر در 62.7٪ باقی مانده است. علاوه بر این، میانگین درآمد ساعتی در مقایسه با برآورد تحلیلگران 0.3 درصدی، 0.2 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت. در این داده‌های نرم بازار کار، طلا نتوانست سرمایه‌گذاران را جذب کند زیرا بازارها تا آخر هفته همچنان ریسک‌پذیر بودند.

تمرکز سرمایه گذاران طلا به نظرات فدرال رزرو تغییر می کند

سند اقتصادی ایالات متحده هیچ گونه اطلاعات سطح بالایی را منتشر نخواهد کرد که می تواند ارزش طلا را به طور قابل توجهی در هفته آینده تحت تأثیر قرار دهد. در روز پنجشنبه، داده های تراز معاملاتی چین توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود. در صورتی که مازاد تجاری چین در ماه آوریل بیش از حد انتظار افزایش یابد، واکنش اولیه بازار می تواند به افزایش قیمت XAUUSD کمک کند و سرمایه گذاران آن را به عنوان یک تحول مثبت برای چشم انداز تقاضای طلا ارزیابی کنند.

فعالان بازار همچنین نظرات مقامات فدرال رزرو را در هفته آینده زیر نظر خواهند داشت. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال چرخش سیاست فدرال رزرو در ماه سپتامبر پس از رویداد فدرال رزرو کمی بالاتر از 50 درصد باقی می ماند. در صورتی که سیاست گذاران فدرال رزرو درها را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر باز بگذارند، موقعیت بازار نشان می دهد که دلار ممکن است تحت فشار فروش قرار گیرد. از سوی دیگر، اگر مقامات فدرال رزرو نسبت به کاهش نرخ بهره نزدیکتر به پایان سال ابراز علاقه کنند، احتمالاً دلار آمریکا جایگاه خود را حفظ خواهد کرد و قدرت گرفتن XAUUSD را دشوار خواهد کرد. با این وجود، سیاست گذاران تا ماه سپتامبر چندین داده دیگر درباره تورم و اشتغال برای ارزیابی خواهند داشت و می توانند از ارائه هرگونه سیگنال روشن در مورد زمان بندی چرخش سیاست اجتناب کنند.

image 638503429807599828 image 638503429807599828

 

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به زیر 50 کاهش یافت که نشان دهنده یک شیب نزولی در کوتاه مدت است. علاوه بر این، پنج کندل اخیر روزانه XAUUSD زیر میانگین حرکت ساده 20 روزه (SMA) بسته شدند.

فیبوناچی 23.6% اصلاحی روند صعودی فوریه-آوریل یک سطح محوری را در 2300 دلار تشکیل می دهد. در صورتی که طلا همچنان از آن سطح به عنوان مقاومت استفاده کند، فروشندگان تکنیکال می توانند بازار را در دست بگیرند. در این سناریو، 2280 دلار (سطح ایستا) می تواند به عنوان حمایت موقت قبل از 2245 دلار “فیبوناچی 38.2% اصلاحی” و 2235 دلار (میانگین 50 روزه) دیده شود.

در روند صعودی، زمانی که XAUUSD بالای 2300 دلار تثبیت شود، سطوح مقاومت در 2340 دلار (میانگین 20 روزه)، 2360 دلار (سطح استاتیک) و 2400 دلار (نقطه پایانی روند صعودی) دیده می شود.

image 638503429450233091 1 image 638503429450233091 1

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-bears-take-action-on-mixed-signals-from-us-economy-202405031425

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.