رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

2000 دلار نشان میدهد که نمیتوان به این سادگی ها شکسته شود.

  • قیمت طلا از آشفتگی مالی جهانی سود برده و به سطح 2000 دلار رسید.
  • اگر 2000 دلار به عنوان مقاومت دست نخورده باقی بماند، XAUUSD می تواند اصلاح تکنیکال انجام دهد.
  • بازارها به نظارت دقیق بر سهام بانکی و بازدهی جهانی آن ادامه خواهند داد.

قیمت طلا برای شروع هفته فراتر از 2000 دلار افزایش یافت اما پس از آن اصلاح عمیقی انجام داد. با این حال، غافلگیری فدرال رزرو همراه با حال و هوای نامطلوب بازار، به XAUUSD کمک کرد تا قدرت خود را در نیمه دوم هفته بازیابد. فعالان بازار هفته آینده بازدهی جهانی را زیر نظر خواهند داشت زیرا به نظر می رسد این فلز گرانبها به عنوان دارایی مورد علاقه در میان آشفتگی های مداوم در بخش مالی جهانی همچنان به درخشش خود ادامه دهد.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

اگرچه جریان های ریسک در ابتدای هفته بر بازارها مسلط بود، بازدهی جهانی پس از افتتاحیه سشن اروپا به شدت کاهش یافت و قیمت طلا برای اولین بار در یک سال در روز دوشنبه به بالای 2000 دلار رسید.

در آخر هفته، مقامات سوئیسی UBS Group AG را متقاعد کردند که Credit Suisse Group AG را بخرد تا بحران بانکی که سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته است، مهار کند. علاوه بر این، فدرال رزرو اعلام کرد که مبادلات روزانه را به بانک کانادا”BoC”، بانک ژاپن “BoJ”، بانک ملی سوئیس “SNB” و بانک مرکزی اروپا “ECB” ارائه خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که مشکلی نیست و نقدینگی کافی برای ادامه فعالیت داشته باشد. سرمایه گذاران ممکن است اقدام فدرال رزرو را به عنوان نشانه ای از بدتر بودن شرایط تامین مالی از آنچه به نظر می رسد ارزیابی کرده باشند و به نوبه خود، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به پایین ترین سطح خود از سپتامبر به زیر 3.3 درصد رسید که باعث افزایش XAUUSD شد.

با این وجود، بازگشت دیرهنگام شاخص‌های اصلی وال استریت و بازده اوراق قرضه آمریکایی XAUUSD را وادار کرد تا سودهای روزانه خود را از بین ببرد. در روز سه‌شنبه، بازده اوراق قرضه T آمریکا به دلیل انتظارات رو به رشد برای موضع سیاست تندرو فدرال رزرو همچنان بالا می‌رود. قیمت طلا روند اصلاحی خود را افزایش داد و تا زیر 1950 دلار کاهش یافته بود.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره خود را 25 واحد پایه به محدوده 4.75 تا 5 درصد افزایش داده است. در بیانیه سیاست خود، فدرال رزرو زبان خود را تغییر داد و گفت: «ممکن است به جای درخواست برای «افزایش مداوم» در نرخ‌ها، «برخی سیاست‌گذاری دیگری مناسب باشد». علاوه بر این، خلاصه پیش بینی های اقتصادی نشان داد که پیش بینی نرخ نهایی بدون تغییر در 5.1٪ باقی مانده است. لحن محتاطانه در بیانیه فدرال رزرو باعث فروش دلار آمریکا شد و باعث افزایش قیمت طلا در سشن آمریکا شد.

در طول کنفرانس مطبوعاتی، جروم پاول، رئیس FOMC، تکرار کرد که آنها کاهش نرخ بهره را در سال 2023 پیش‌بینی نمی‌کنند و خاطرنشان کردند که در مورد استراتژی کاهش ترازنامه صحبتی نکرده‌اند. این اظهارنظرها کمی عقب نشینی به نظر می رسید، اما هیچ کمکی به دلار برای کاهش فشار فروش نکردند.

XAUUSD پس از افزایش 1.5 درصدی در روز چهارشنبه، حرکت صعودی خود را در روز پنجشنبه حفظ کرد و به بالای 1980 دلار صعود کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا که پس از رویداد فدرال رزرو تقریباً 5 درصد کاهش یافت و برای بازگشت به مشکل روبرو شد و به قیمت طلا اجازه داد تا بالاتر رود. داده های ایالات متحده نشان می دهد که در هفته منتهی به 18 مارس 191000 مورد اولیه بیکاری وجود داشته است اما تأثیر قابل توجهی بر ارزش دلار نداشته است.

XAUUSD در اوایل روز جمعه به رشد خود ادامه داد، زیرا بازدهی جهانی بار دیگر به دلیل ترس از بحران مالی جهانی به شدت کاهش یافت. سهام بانکداری اروپا پس از شروع سشن متحمل ضررهای سنگینی شدند زیرا سهام Deutsche Bank بیش از 10 درصد به دنبال کاهش آن سقوط کرد و سهام Commerzbank نزدیک به 10 درصد کاهش یافت و به نوبه خود، قیمت طلا به بالای 2000 دلار رسید. با این حال، دلار امن از پرواز شدید به سمت ایمنی سرمایه گذاری رشد کرد و صعود XAUUSD را تا آخر هفته ادامه داد.

داده‌های ایالات متحده نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی در بخش خصوصی در اوایل ماه مارس با سرعتی شتابان افزایش یافت و PMI ترکیبی S&P Global از 50.1 در فوریه به 53.3 رسید. دلار پس از این داده‌ها همچنان جایگاه خود را حفظ کرد و ادامه حرکت صعودی خود را برای XAUUSD محدود کرد.

هفته آینده چه خواهد شد؟

روز چهارشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA” رشد تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه چهارم منتشر خواهد کرد. از آنجایی که این داده ها یک تجدید نظر خواهند بود، بعید است که توجه را به خود جلب کند

در اوایل روز جمعه، داده‌های PMI تولیدی NBS و PMI غیرتولیدی از چین از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد. پس از بازگشت قاطع فوریه، افزایش دیگری در PMI می‌تواند به XAUUSD کمک کند تا شتاب صعودی داشته باشد و به بهبود چشم‌انداز تقاضا در چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان اشاره کند.

در نهایت، داده های شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی “PCE” در سند اقتصادی ایالات متحده پیش از آخر هفته نشان داده می شود. پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت سالانه Core PCE، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، از 4.7 درصد در ژانویه به 4.4 درصد در فوریه کاهش یابد.

جلسه بعدی FOMC در اوایل ماه مه برگزار خواهد شد و ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها با احتمال 60 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست خود را بدون تغییر نگه دارد. اگرچه گزارش مشاغل آوریل و ارقام شاخص قیمت مصرف کننده “CPI” احتمالاً انتظارات بازار را هدایت می کند، اما یک گزارش قوی تر از پیش بینی نرخ تورم Core PCE می تواند شرط های مناقشه‌آمیز فدرال رزرو را بازگرداند و XAUUSD را مجبور کند که هفته را با احتیاط به پایان برساند.

در همین حال، اکنون که دوره خاموشی به پایان رسیده است، سرمایه گذاران به نظرات مقامات فدرال رزرو توجه زیادی خواهند کرد. علاوه بر این، حالت وحشت روز جمعه در بازارها نشان داد که سرمایه گذاران همچنان به دنبال علائم استرس در بخش بانکی هستند. از این رو، قیمت طلا می تواند ازاین کاهش بازدهی جهانی سود ببرد.

calender

چشم انداز تکنیکال قیمت طلا

منطقه 2000 دلاری “سطح روانی، سطح ایستا” مقاومت سختی در برابر شکست در هفته گذشته نشان داد. در صورتی که این سطح دست نخورده باقی بماند و بازدهی جهانی افزایش یابد، قیمت طلا احتمالاً اصلاح تکنیکال خواهد کرد. شاخص “RSI” در نمودار روزانه نیز در آستانه عبور از بالای 70 است که به شرایط خرید بیش از حد اشاره می کند.

در آن سناریو، 1960 دلار “مقاومت سابق، سطح ایستا” به عنوان اولین هدف نزولی قبل از 1940 دلار “سطح ایستا” همسو می شود. بسته شدن کندل روزانه پایین تر از آن می تواند در را برای اصلاح بیشتر به 1900 دلار “سطح روانی، سطح ایستا” باز کند.

در روند صعودی، اگر XAUUSD بتواند بالای 2000 دلار تثبیت شود، فشار تکنیکال خرید می تواند قدرت بیشتری پیدا کند. در این صورت، 2050 دلار “سطح استاتیک” و 2070 دلار “بالاترین قیمت مارس 2022” می توانند به عنوان اهداف صعودی بعدی در نظر گرفته شوند.

 

Gold price technical outlook

نظرسنجی پیش بینی قیمت طلا

اکثر کارشناسانی که در نظرسنجی FXStreet شرکت کردند، پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در کوتاه‌مدت در مرحله تثبیت باقی بماند. با این حال، چشم‌انداز یک ماهه یک سوگیری نزولی را نشان می‌دهد و میانگین هدف در 1958 دلار است.

Gold price forecast poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-2-000-proves-to-be-a-tough-resistance-to-crack-202303241525

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.