رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

پایان چرخه‌ی انقباضی بازار

  • سیاستگذاران جهانی بی سر و صدا تأیید کردند که بحران بانکی بر تصمیمات آنها تأثیر گذاشته است.
  • فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را 25 واحد افزایش داد و پیش بینی کرد نرخ بهره را برای سال 2024 کاهش دهد.
  • نمودار روزانه EURUSD به ریزش دیگری در ابتدای هفته آینده اشاره می کند.

جفت ارز EURUSD در این هفته تا 1.0929 معامله شد، اما با افزایش اندک در منطقه 1.0750 به پایان رسید. شاخص دلار آمریکا در نیمه اول هفته در میان جو بهتر بازار کاهش یافت، زیرا بحران مالی بانکی به دلیل اقدامات دولت ها در آخر هفته کاهش یافت.

روز یکشنبه، بانک ملی سوئیس اعلام کرد UBS، بزرگترین بانک سوئیس، Credit Suisse را به مبلغ 3.25 میلیارد دلار تصاحب خواهد کرد که تقریباً 60 درصد کمتر از ارزش بانک در روز جمعه است. دولت سوئیس حتی قانون را برای تسهیل معامله تغییر داد. پیش از تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه، سرمایه گذاران اعتماد به نفس پیدا کردند و به سمت یورو پربازده حرکت کردند.

نگرانی های فدرال رزرو

همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، شورای حکام سیستم فدرال رزرو به اتفاق آرا به افزایش نرخ بهره 25 واحد پایه “bps” به محدوده 4.75٪ تا 5٪ رای داد. با این حال، این تصمیم تحت تأثیر بحران بانکی قرار گرفت و این اعلامیه ریسک گریزی را تحریک کرد و باعث فروش دلار آمریکا شد که باعث شد این جفت ارز در بالاترین سطح فوق الذکر به اوج خود برسد.

به اعلامیه فدرال رزرو و پیش‌بینی‌های اقتصادی بازگردیم، سیاست‌گذاران قبل از توقف، به افزایش ۲۵ واحدی دیگر نرخ بهره اشاره کردند، زیرا نرخ پایانی تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۵.۱ درصد می‌رسد. یک سال از 4.1% به 4.3% افزایش یافت. علاوه بر این، آنها انتظار داشتند که تولید ناخالص داخلی واقعی 0.4 درصد در سال جاری و 1.2 درصد در سال 2024 رشد کند که هر دو از بازنگری های نزولی رنج می برند. در این میان، تورم به سمت بالا مورد بازنگری قرار گرفته است زیرا آنها تورم PCE را تا 3.3% در سال جاری از 3.1% قبلی پیش بینی می کنند.

پاول اضافه کرد که بانک مرکزی در صورت نیاز به کار خود ادامه خواهد داد، اما بیانیه همراه آن چنین بود: «دیگر اظهار نمی‌کنیم که پیش‌بینی می‌کنیم افزایش مداوم نرخ برای سرکوب تورم مناسب باشد. در عوض، ما اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که برخی سیاست‌گذاری‌های اضافی ممکن است مناسب باشد، زیرا آنها معتقدند شرایط مالی با آخرین تحولات سخت‌تر شده است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا “ECB” در آن سر اقیانوس، به موانع برخورد کرد، اما به پیام هفته قبل بانک مرکزی پایبند بود و اصرار داشت که بانک‌ها بسیار قوی‌تر از بحران سال 2008 هستند، در حالی که سیاست‌گذاران همچنان درگیر مبارزه با تورم هستند.

واضح است که سیاست گذاران جهانی در حالی که تلاش می کنند آب سردی بر تنش های مالی بریزند، نگران عوارض جانبی انقباض پولی مناقشه‌آمیز خود هستند. بحران بانکی تندتر از چیزی است که اقتصادهای شکننده این روزها نمی توانند تحمل کنند. مسئولان می توانند سخنان پرمعنا در مورد سلامت و تاب آوری این بخش بیان کنند، اما در پس این سخنان، تصمیمات آنها نشان می دهد که آنها نگران هستند. آغاز پایان چرخه انقباض فرا رسیده است.

اکنون سوال بزرگ این است که آیا تورم به کاهش ادامه خواهد داد؟ فرقی نمی کند که سرعت آن کند باشد تا زمانی که در جهت درست حرکت کند. مانع بزرگ بعدی که بازار می تواند با آن روبرو شود تغییر جهت تورم است.

تمرکز بر تورم اروپا

از نظر داده‌ها، آلمان گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده در ماه فوریه 15.8 درصد افزایش یافته است، بالاتر از انتظار 12.4 درصد، اگرچه کمتر از 17.6 درصد قبلی است. همچنین، نظرسنجی ماه مارس ZEW نشان داد که ارزیابی وضعیت فعلی در این کشور به 46.5- کاهش یافت، در حالی که احساسات اقتصادی به 13 سقوط کرد. ارزش منطقه یورو به 10 کاهش یافت، که هر دو بسیار کمتر از حد انتظار بود. در نهایت، بر اساس برآوردهای اولیه، احساسات مصرف کننده در اتحادیه اروپا در ماه مارس به 19.2- کاهش یافت.

ارقام ایالات متحده متفاوت بود، زیرا داده های مربوط به مسکن و اشتغال دلگرم کننده بود، اما سفارشات کالاهای بادوام در ماه فوریه 1 درصد کاهش یافت.

هفته آتی از نظر انتشارات اقتصاد کلان، با تمرکز بر اروپا، هفته سبک تری خواهد بود، زیرا منطقه یورو و آلمان برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” ماه مارس را منتشر خواهند کرد. آلمان همچنین خرده‌فروشی فوریه را ارائه می‌کند، در حالی که ایالات متحده معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو، یعنی شاخص قیمت اصلی مصرف شخصی “PCE” را معرفی خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در ماه فوریه سالانه 4.4 درصد افزایش یابد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت ارز EURUSD موضع خنثی به صعودی را نشان می دهد زیرا این جفت همچنان در تلاش برای بر گشت از سطح بلندمدت، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8 درصدی کاهش از 2022 در 1.0745 است. علیرغم رکورد تازه و تقریباً دو ماهه، این جفت نتوانسته است یک هفته بالاتر از آن بسته شود، از زمانی که در اوایل فوریه سقوط کرد.

همین نمودار نشان می‌دهد که میانگین حرکت ساده “SMA” ثابت 20 روزه خریداران را جذب کرده است و در حال حاضر حمایت دینامیک را در حدود 1.0630 ارائه می‌کند. از سوی دیگر، این جفت پس از نزدیک شدن به میانگین 100 روزه عقب نشینی کرد که آن پیشرفت را در حدود 1.0980 محدود می کند. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در محدوده مثبت قرار دارند، مومنتوم بدون جهت درست بالاتر از سطح 100 خود قرار دارد، و شاخص “RSI” در سطح 59 کشش صعودی پیدا می‌کند و بدون تایید ، جهت را به سمت صعودی سوق می‌دهد.

نمودار روزانه نزول را در آینده نشان می دهد. EURUSD برای دومین روز متوالی کاهش یافت و در حالی که بالاتر از میانگین حرکت صعودی است، علاقه خرید همچنان کاهش می یابد. شاخص های تکنیکال به شدت پایین تر کشیده شده اند، اگرچه هنوز در سطوح مثبت هستند. شکستن زیر خط وسط آنها باید به معنای افزایش میزان علاقه فروش باشد و از این رو، یک حرکت دیگر به سمت جنوب را پیش بینی کنید.

حمایت را می توان در حدود 1.0690 پیدا کرد و پس از آن منطقه قیمت 1.0600 قرار گرفت. پایین تر از آن، این جفت می تواند کاهش خود را به سمت حمایت فیبوناچی بعدی، یعنی اصلاحی 50% در 1.0515 گسترش دهد.

از سوی دیگر، این جفت ارز باید فراتر از 1.0840 پیش برود تا حرکت مثبت خود را بازیابی کند و صعود خود را به سمت 1.0930 و بالاتر ادامه دهد.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD احتمالاً در حدود سطح فعلی باقی می‌ماند، اگرچه اکثر کارشناسان نظرسنجی از دیدگاه‌های هفتگی و ماهانه نزولی هستند. با این حال، در نمای سه ماهه، خریدارها با 45 درصد بر صحنه تسلط دارند. به طور متوسط، هدف به 1.0871 افزایش یافته است.

نمودار کلی، از سوی دیگر، نشان می دهد که خریداران بر EURUSD تسلط دارند. سه میانگین حرکت کاملاً به سمت شمال حرکت می کنند و در بالاترین حد چند هفته اخیر قرار دارند. همچنین میانگین در همه موارد بالاتر از هفته قبل است. در چشم انداز کوتاه مدت، این جفت بیشتر بین 1.0600 و 1.0800 دیده می شود. محدوده پایین تر، به 1.0400/1.0800 در نمای ماهانه حرکت می کند، اما برای بلندمدت، میانگین روی 1.0600 تنظیم شده است، با دامنه پیشرفت تا 1.1200.

EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-the-beginning-of-the-end-of-the-tightening-cycle-202303241522

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.