رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

عقب نشینی بازدهی ایالات متحده، تشدید تنش ها نشان دهنده افزایش بیشتر است

  • طلا در این هفته بیش از 4 درصد افزایش یافت که ناشی از تقاضای امن بود.
  • اقدامات در بازارهای اوراق قرضه می تواند XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.
  • طلا می تواند در منطقه 1925 تا 1930 دلار با مقاومت سخت مواجه شود.

طلا در بحبوحه تشدید تنش های جغرافیایی بر تقاضای امن سرمایه گذاری کرد و برای شروع هفته شتاب صعودی را به خود اختصاص داد. از آنجایی که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بر اساس انتظارات فدرال رزرو به سمت جنوب چرخید، XAUUSD روند صعودی خود را افزایش داد و زیان پشت سر هم دو هفته ای را متوقف کرد. تقویم اقتصادی هفته آینده هیچ گونه انتشار داده های سطح بالایی را ارائه نخواهد کرد که می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد این جفت تاثیر بگذارد. از این رو، فعالان بازار همچنان بر نظرات مقامات فدرال رزرو، اقدام در بازارهای اوراق قرضه و درگیری  جغرافیایی متمرکز خواهند بود.

هفته گذشته چه اتفاقی افتاد؟

پس از حمله بی سابقه به اسرائیل در 7 اکتبر، اسرائیل رسما اعلام جنگ کرد و عملیات نظامی علیه گروه ستیزه جوی فلسطینی حماس را آغاز کرد. طلا پس از حمله به عنوان یک دارایی امن سنتی خریداران را جذب کرد و XAUUSD در روز دوشنبه 1.6 درصد افزایش یافت و قیمت خود را در بزرگترین افزایش یک روزه از اوایل ماه می ثبت کرد.

بازارهای اوراق قرضه ایالات متحده روز سه شنبه پس از یک آخر هفته طولانی باز شدند و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به سرعت به زیر 4.7 درصد از بالاترین سطح چند ساله ای که در روز جمعه نزدیک به 4.9 درصد بود، کاهش یافت. به نوبه خود، طلا جایگاه خود را حفظ کرد و نزدیک به 1860 دلار تثبیت شد.

از آنجایی که سرمایه گذاران شروع به قیمت گذاری بدون تغییر در نرخ سیاست فدرال رزرو برای بقیه سال 2023 کردند، بازده اوراق قرضه آمریکا به کاهش ادامه داد و به XAUUSD اجازه داد تا سود هفتگی را افزایش دهد و به بالاترین سطح دو هفته ای بالای 1880 دلار برسد. . رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که فدرال رزرو دیگر نیازی به افزایش نرخ بهره ندارد و استدلال می کند که این سیاست “به اندازه کافی محدود کننده” است تا تورم را به هدف 2 درصد بازگرداند. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، گفت که بازده اوراق قرضه محدود می تواند معادل افزایش نرخ دیگری باشد. لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس خاطرنشان کرد: به طور مشابه، اگر نرخ های بهره بلندمدت به دلیل حق بیمه های بلند مدت بالا بماند، ممکن است نیاز کمتری به افزایش نرخ وجوه فدرال وجود داشته باشد. با این حال، سایر سیاست گذاران فدرال رزرو با توجه به فعالیت قوی اقتصادی، لحن محتاطانه تری را اتخاذ کردند و گفتند که ممکن است نیاز به افزایش بیشتر باشد. احتمال ثابت ماندن نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری از حدود 60 درصد در هفته قبل به بالای 70 درصد رسید.

روز پنجشنبه، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که تورم در ایالات متحده، همانطور که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده CPI اندازه گیری می شود، در سطح سالانه 3.7 درصد در ماه سپتامبر ثابت بود. تورم سالانه CPI اصلی از 4.3 درصد در مدت مشابه پیش‌بینی به 4.1 درصد کاهش یافت. علیرغم کاهش تورم هسته ای، تورم موسوم به “فوق هسته ای” که تغییر قیمت خدمات اصلی بدون احتساب جزء اجاره مسکن را اندازه گیری می کند، افزایش ماهانه قوی 0.6 درصدی را ثبت کرد. بازدهی 10 ساله ایالات متحده بیش از 3 درصد افزایش یافت زیرا احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر پس از ارقام CPI به 40 درصد بازگشت. در نتیجه، XAUUSD کشش خود را از دست داد و بخشی از سود هفتگی خود را پاک کرد.

تاثیر مثبت تورم بر بازده اوراق قرضه آمریکا کوتاه مدت باقی ماند. بازده 10 ساله اوایل جمعه به سمت جنوب چرخید و به XAUUSD کمک کرد تا فشار نزولی را از بین ببرد و بار دیگر از 1880 دلار عبور کند. در همین حال، داده‌های چین نشان داد که مازاد تجاری این کشور در ماه سپتامبر به 77.71 میلیارد دلار افزایش یافت، در حالی که انتظار بازار 70 میلیارد دلار و 68.36 میلیارد دلار مازاد مشاهده شده در ماه اوت بود. داده ها باعث تقویت بیشتر این جفت شد. پیش از تعطیلات آخر هفته، سرمایه‌گذاران به مکان امن فرار کردند، زیرا اسرائیل از بیش از 1 میلیون غیرنظامی در شهر غزه خواست تا ظرف 24 ساعت به سمت جنوب تخلیه و جابجا شوند. طلا افزایش یافت و به بالای 1900 دلار رسید.

هفته بعد چه اتفاقی می‌افتد؟

داده‌های خرده‌فروشی ماه سپتامبر در سند اقتصادی ایالات متحده در روز سه‌شنبه نمایش داده می‌شود. سرمایه گذاران انتظار دارند پس از رشد 0.6 درصدی ثبت شده در ماه اوت، 0.3 درصد در ماه افزایش یابد. از آنجایی که این داده ها برای تغییرات قیمت تنظیم نشده است، احتمالاً توسط فعالان بازار نادیده گرفته می شود.

در سشن آسیایی روز چهارشنبه، داده‌های تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه سوم چین از نزدیک توسط سرمایه‌گذاران رصد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین پس از رشد ۶.۳ درصدی در سه‌ماهه دوم، با نرخ سالانه ۴.۴ درصد رشد کند. ارزیابی ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی می‌تواند نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز ضعیف تقاضا برای طلا را زنده کند و باعث شود XAUUSD به سمت جنوب حرکت کند.

دوره خاموشی فدرال رزرو قبل از جلسه سیاست گذاری نوامبر از شنبه، 21 اکتبر آغاز می شود. بنابراین، سیاست گذاران فدرال رزرو احتمالا از هفته آینده برای هدایت بازارها در جهت خاصی استفاده خواهند کرد. در صورتی که مقامات به افزایش بازدهی به عنوان دلیلی برای ثابت نگه داشتن نرخ سیاست ادامه دهند، بازده اوراق قرضه آمریکا می تواند به پایین تر شدن ادامه دهد و به XAUUSD اجازه دهد روند صعودی خود را گسترش دهد. بازدهی 4.5 درصدی به عنوان سطح حمایتی کلیدی برای خزانه داری 10 ساله ایالات متحده است. اگر این سطح به یک مقاومت تبدیل شود، می توان یک گام دیگر پایین تر در بازده 10 ساله مشاهده کرد. اگر مقامات رویکرد وابسته به داده ها را برای سیاست ها تکرار کنند و تا زمانی که شواهد بیشتری مبنی بر کاهش تورم مشاهده نکنند، از رد تشدید بیشتر خودداری کنند، این جفت ارز در جمع آوری حرکت صعودی با مشکل مواجه خواهد شد.

بازارها به جغرافیا جنگ نیز توجه زیادی خواهند داشت. افزایش قابل توجهی که در XAUUSD در روز جمعه مشاهده شد، نشان می‌دهد که طلا احتمالاً از تشدید بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه سود خواهد برد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به بالای 50 صعود کرد و XAUUSD از میانگین حرکت ساده 20 روزه و میانگین 50 روزه SMA در روز جمعه فراتر رفت و تسلط خریداران را برجسته کرد. در روند صعودی، 1925-1930 دلار میانگین 100 روزه، میانگین 200 روزه به عنوان یک مقاومت مهم تراز می شود. بسته شدن کندل روزانه بالاتر از این مانع می تواند خریداران تکنیکال را به همراه داشته باشد و در را برای یک پله بالاتر به سمت 1960 دلار “فیبوناچی 23.6% اصلاح آخرین روند صعودی” و 1980 دلار “سطح استاتیک” باز کند.

در صورتی که XAUUSD به زیر 1900 دلار عقب نشینی کند “فیبوناچی 38.2٪، میانگین 50 روزه”، فروشندگان می توانند اقدام کنند. در این سناریو، 1875 دلار “میانگین 20 روزه” می تواند به عنوان اولین حمایت قبل از 1850 دلار “فیبوناچی 50% اصلاح” دیده شود.

چشم انداز تکنیکال طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

نظرسنجی پیش بینی طلا

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-price-weekly-forecast-retreating-us-yields-escalating-tensions-point-to-further-gains-202310131433

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.