رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

نرخ تورم باعث کاهش ارزش دلار آمریکا شد

  • ارقام تورم ایالات متحده باعث شد تا فروش دلار آمریکا در هفته آینده ادامه یابد.
  • بانک مرکزی اروپا بین یک سنگ و یک مکان سخت ایستاده است.
  • تا زمانی که خریداران از قیمت روانی 1.1000 دفاع کنند، EURUSD به 1.1460/70 اشاره می کند.

ارقام اقتصاد کلان پایان چرخه انقباض فدرال رزرو را تایید می کند که همچنین به دلیل بحران بانکی که در اواسط ماه مارس آشکار شد، تقویت شد. در ماه مارس، بانک مرکزی آمریکا نرخ پایه خود را 25 واحد پایه “bps” افزایش داد و قبل از توقف، یک افزایش 25 واحدی دیگر را پیش بینی کرد. علاوه بر این، پس از سقوط دو بانک محلی، بانک سیلیکون ولی و بانک سویسی، سیاست گذاران موضع محافظه کارانه ای اتخاذ کردند.

کاهش تورم، توقف فدرال رزرو

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده “PCI” در ماه مارس 0.1 درصد و در مقایسه با سال قبل 5.0 درصد افزایش یافت که کمتر از انتظارات بازار و به ترتیب از 0.4 درصد و 6.0 درصد کاهش یافت. علاوه بر این، شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” در همان ماه 2.7 درصد نسبت به ماه فوریه 4.9 درصد کاهش داشت.

بازارهای سهام با انتشار این خبر افزایش یافتند، در حالی که با کنار گذاشتن فدرال رزرو از لحن مناقشه آمیز خود برای کمک به اقتصاد برای فرار از رکود، دلار به عنوان پناهگاه امن متحمل فروش قابل توجهی شد.

دلار آمریکا نیز تحت تأثیر صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” قرار گرفت، زیرا این سند نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که یک رکود خفیف از اواخر سال جاری شروع شود و خاطرنشان کرد که «تحولات اخیر در بخش بانکی باعث افزایش بیشتر شده است. سطح بالایی از عدم اطمینان مربوط به چشم انداز آنها برای فعالیت اقتصادی، بازار کار و تورم است.

در عین حال، داده های مربوط به اشتغال در ایالات متحده همچنان به کاهش بخش کار اشاره می کند. ادعاهای بیکاری هفتگی در هفته منتهی به 7 آوریل به 239 هزار افزایش یافت که بالاتر از 228 هزار نفر قبلی و 232 هزار مورد انتظار بود. در نهایت، خرده‌فروشی در این کشور در ماه مارس 1 درصد کاهش یافت که بدتر از کاهش 0.4 درصدی پیش‌بینی شده توسط فعالان بازار بود.

یورو قدرت خود را ندارد، زیرا EURUSD عمدتاً به دلیل ضعف دلار آمریکا افزایش یافته است. با این وجود، داده های اروپایی مطابق با انتظارات بود و از ارز مشترک حمایت ملایمی را فراهم کرد. همانطور که انتظار می رفت، خرده فروشی منطقه یورو در ماه مارس 0.8% کاهش یافت، در حالی که شاخص اعتماد سرمایه گذاران Sentix آوریل به 8.7- بهبود یافت. تولید صنعتی در اتحادیه با سرعت سالانه 2 درصد در ماه فوریه افزایش یافت و از پیش بینی پیشی گرفت، در حالی که آلمان شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده “HICP” را در 7.8 درصد در ماه مارس تایید کرد.

بانک مرکزی اروپا به تشدید سیاست های خود ادامه می دهد

در همین حال، سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا “ECB” به تعصب جنگ طلبانه خود ادامه دادند. بوستجان واسل، عضو شورای حاکم در حاشیه صندوق بین‌المللی پول “IMF” گفت که آنها گزینه‌های افزایش نرخ بهره ۲۵ و ۵۰ واحدی “bps” را برای نشست سیاست‌گذاری ماه مه بررسی می‌کنند، در حالی که پیر وونش، سیاست‌گذار روز جمعه آن را تکرار کرد. همچنین، کریستین لاگارد، رئیس‌جمهور آمریکا، در بیانیه‌ای که در رویداد بهاره صندوق بین‌المللی پول ارائه شد، گفت که انتظار دارد تورم در منطقه یورو با کاهش فشار قیمت‌ها به کاهش ادامه دهد.

از یک سو، بانک مرکزی اروپا معتقد است که اکثر افزایش هزینه های استقراض مورد نیاز برای مهار تورم را تکمیل کرده است، اما از سوی دیگر، تورم همچنان بیش از سه برابر بالاتر از هدف راحتی بانک مرکزی یعنی حدود 2 است. ٪. بانک مرکزی اروپا همچنین در بحبوحه انقباضات پولی مناقشه‌ای که سیاستگذاران اروپایی را بین سنگ و موقعیت سخت قرار می دهد، با فشار از سوی بخش بانکی مواجه است.

تصمیم بانک‌های مرکزی آتی در تأیید مسیر پولی، به هر طریقی، حیاتی خواهد بود. فدرال رزرو در تاریخ 3 مه اعلام خواهد کرد، در حالی که بانک مرکزی اروپا در تاریخ 4 می.

تقویم اقتصاد کلان در هفته آینده چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. آلمان نظرسنجی آوریل ZEW در مورد احساسات اقتصادی و شاخص قیمت تولید کننده مارس “PPI” را منتشر خواهد کرد، در حالی که اتحادیه اروپا تخمین نهایی HICP ماه مارس را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود دومی در 6.9٪ سالانه تایید شود. هیچ رویداد سطح اولی در ایالات متحده برنامه ریزی نشده است، در حالی که روز جمعه، S&P Global تخمین های اولیه خدمات و PMI ترکیبی را برای همه اقتصادهای بزرگ منتشر خواهد کرد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD از اوج چند ماهه خود عقب نشینی کرد، اما بالاتر از رقم 1.1000 معامله می شود، که در را برای گسترش به سمت منطقه 1.1460/70 باز می کند، یک سطح مقاومت ثابت پایدار دراز مدت.

از نقطه نظر تکنیکال، طبق نمودار هفتگی، بازار به سمت بالا حرکت می کند. این جفت توانسته است شتاب خود را افزایش دهد و بالاتر از میانگین حرکتی ساده 100 روزه SMA  ثابت نگه دارد، در حالی که میانگین 20 روزه همچنان به سمت شمال و پایین تر از قیمت فعلی حرکت می کند. در همان زمان، شاخص‌های تکنیکال پیشرفت‌های خود را به بالاترین حد خود در سال 2023 رساندند و قدرت صعودی خود را حفظ کردند و منعکس کننده علاقه خرید غالب بودند.

نمودار روزانه به یک تصحیح نزولی بالقوه اشاره می کند، اگرچه چنین چیزی تائید نشده است. شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت باقی می‌مانند، اما از حالت های بیش از حد خرید فاصله گرفته. در عین حال، میانگین های حرکت شیب صعودی خود را بسیار پایین تر از سطح فعلی حفظ می کنند، به طوری که میانگین 20 روزه در حال حاضر در حدود 1.0880 است.

شکست از 1.1000 مطمئناً یک نشانه دلسرد کننده برای خریداران کوتاه مدت خواهد بود، اگرچه احتمالاً در منطقه 1.0880/1.0910، قیمت های High جدیدی ظاهر می شود. با این حال، پایین تر از آن، این جفت می تواند رکورد خود را به سمت 1.0745 افزایش دهد، یعنی 61.8% اصلاحی. از سوی دیگر، فراتر از 1.1060، جفت می تواند در ابتدا به سمت 1.1120 در مسیر رسیدن به رقم 1.1200 صعود کند.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EUR/USD ممکن است برای گسترش سود فراتر از منطقه فعلی مشکل داشته باشد. به طور متوسط، کارشناسان نظرسنجی این جفت را در چشم انداز هفتگی می بینند که تعداد انگشت شماری از پیپ ها بالاتر از آستانه 1.1000 است، اما در نماهای طولانی تر زیر آن. 61 درصد از آنها انتظار دارند که این جفت در یک نمای یک ماهه کاهش یابد، اگرچه چنین رقمی در چشم انداز سه ماهه به 27 درصد کاهش می یابد که این جفت به منطقه قیمت فعلی بازگشته است.

نمودار نمای کلی، حرکت صعودی محکم‌تری را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که در زمان محو می‌شود. میانگین حرکت سه ماهه انگیزه قبلی خود را از دست داده است و در حال حاضر در حدود 1.1000 ثابت است. با این حال، در کوتاه مدت، بیشتر اهداف در اطراف منطقه 1.1150، مطابق با روند جاری، جمع می شوند.

EUR/USD sentiment poll

https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-bearish-case-fueled-by-inflation-figures-202304141517 :منابع

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.