رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

فروشنده‌ها با انتقام برمی گردند

  • داده های اقتصاد کلان آمریکا و تنش های خاورمیانه باعث احیای تقاضای دلار آمریکا شد.
  • در حالی که اقتصاد برای بهبودی تلاش می کنند، بانک های مرکزی این مسیر را حفظ می کنند.
  • مورد نزولی بلندمدت EURUSD پس از یک جهش متوسط کاملاً آرام شده است.

جفت ارز EURUSD نتوانست صعود خود را افزایش دهد و روند نزولی خود را از سر گرفت تا هفته را با قیمت قرمز در حدود 1.0520 به پایان برساند. این جفت در اوایل اکتبر در سطح 1.0447 قرار گرفت و هدف آن بازگشت از سطح بود، اما آخرین تحولات یک بار دیگر به سود دلار آمریکا انجامید.

دو عامل از دلار در چند روز گذشته حمایت کرد. هیچ کدام خبر خوبی نبودند اولاً، پس از حمله گروه فلسطینی حماس به اسرائیل در روز شنبه و در نتیجه اعلام جنگ روز یکشنبه، نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، ارزش پول آمریکا در افتتاحیه سشن هفتگی افزایش یافت. ترس از یک درگیری گسترده تر در خاورمیانه، با افزایش اوراق قرضه دولتی و کاهش بازدهی، حمایت از دلار امن اما کاهش یافت و از تقاضا برای دارای امن حمایت کرد.

پس از آن، دلار مقداری کاهش یافت، زیرا بازدهی خزانه‌داری همچنان در پس زمینه باقی ماند در حالی که بازار اخبار خاورمیانه را هضم می‌کرد. با این حال، دلار در روز پنجشنبه پس از انتشار آمارهای مربوط به نرخ تورم و اشتغال در ایالات متحده تقویت شد که نشان می‌دهد نبرد آمریکا با تورم به پایان نرسیده است.

هیچ خبر خوبی در زمینه تورم وجود ندارد

داده‌های ایالات متحده ثابت کرده‌اند که با وجود انقباض پولی فدرال رزرو برای مبارزه با فشار قیمت‌ها، رکود شدید را نشان میدهد. با این حال، تورم همچنان بالاست، زیرا شاخص قیمت مصرف کننده CPI در ماه سپتامبر 0.4 درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل 3.7 درصد افزایش یافت که بالاتر از حد انتظار بود. CPI اصلی سالانه 4.1 درصد رشد کرد، انتظارات را برآورده کرد، در حالی که نسبت به 4.3 درصد قبلی کاهش یافت، اما همچنان هدف بانک مرکزی را دو برابر کرد.

در همان زمان، تعداد افرادی که مدعی مزایای بیکاری در هفته منتهی به 6 اکتبر بودند، 209 هزار نفر بود که کمی بهتر از پیش بینی ها بود و بازتاب بازار کار هنوز فشرده بود. بازار کار فشرده به معنای مشاغل بازتر از کاندیداهای موجود است که کارفرمایان را مجبور می‌کند برای پر کردن موقعیت‌های شغلی دستمزدهای بالاتری ارائه دهند و در نتیجه فشار صعودی بر تورم وارد می‌کند.

جفت EURUSD از بالاترین سطح هفتگی 1.0639 به سمت منطقه قیمتی 1.0520 عقب نشینی کرد، زیرا بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده زیان های اولیه را کاهش داد و به دنبال اخبار دلسرد کننده آمریکا به بالاترین حد هفتگی خود رسید.

با این حال، مقامات فدرال رزرو که در اوایل هفته صحبت کردند، خوشبین تر از فعالان بازار بودند. برخی از اعضا خاطرنشان کردند که بازدهی بالاتر به خودی خود شرایط پولی را سخت تر می کند و در نتیجه، کمیته بازار آزاد فدرال FOMC نیازی به افزایش بیشتر نرخ ها نخواهد داشت.

بانک های مرکزی در مسیرهای شناخته شده

همچنین، FOMC صورتجلسه ماه سپتامبر را منتشر کرد که نشان می‌داد سیاست‌گذاران در مورد نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره اختلاف نظر دارند، اما بر این نظر توافق کردند که نرخ‌ها باید تا زمانی که تورم به هدف کاهش یابد، بالا بماند.

مقامات بانک مرکزی اروپا ECB نیز در جریان بودند و همچنین در مورد چیزی به توافق رسیدند: افزایش بیشتر نرخ بهره هنوز در قاره کهن امکان پذیر است. روبرت هولزمن، رئیس بانک مرکزی اتریش، درباره افزایش “یک یا دو واحد” بیشتر بحث کرد، در حالی که فرانسوا ویلروی دو گالهو، رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت که تورم ممکن است تا سال 2025 به 2 درصد برسد.

وضعیت اقتصادی در منطقه یورو به مراتب از ثبات کمتری نسبت به آمریکا برخوردار است، در حالی که فشارهای تورمی همچنان بالاست. آلمان روز چهارشنبه شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده “HICP” را در 4.3 درصد سالانه تایید کرد، در حالی که اتحادیه اروپا آخرین HICP سپتامبر را در هفته آینده گزارش خواهد کرد که گزارش اصلی سالانه 4.5 درصد پیش بینی شده است. به غیر از آن، تقویم اقتصاد کلان فروش خرده فروشی ایالات متحده و نظرسنجی ZEW آلمان در مورد احساسات اقتصادی را ارائه می دهد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت EURUSD نشان می دهد که روند نزولی شروع شده است. این جفت به رشد زیر میانگین نزولی ادامه داد. میانگین 100 هفته ای SMA در حال حاضر روی 1.0700 قرار دارد و یک حمایت فوری ترسیم می کند. در همان زمان، شاخص‌ها روند نزولی خود را در سطوح منفی از سر گرفتند و در پایین‌ترین حد یک سال اخیر و بدون نشانه‌ای از فرسودگی نزولی قرار گرفتند.

نمودار روزانه نشان می دهد که EURUSD برای مدت کوتاهی بالاتر از میانگین نزولی 20 روزه معامله شده است، اما به زیر سطح داده های ایالات متحده سقوط کرده است. میانگین حرکت مقاومت دینامیکی را در حدود 1.0580 ارائه می دهد و در عین حال لغزش خود را به زیر مقادیر بالاتر تر می رساند. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی باقی می‌مانند و قدرت جهت‌دهی واضحی ندارند.

مقاومت بعدی می تواند در 1.0640 و به دنبال آن آستانه 1.0700 برآورده شود. در جهت نزولی، حمایت در 1.0447 و پس از آن منطقه قیمتی 1.0320-1.0340 قرار می گیرد.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش بینی FXStreet نشان می دهد که خریدار احتمالاً برای به دست آوردن مجدد کنترل مبارزه خواهد کرد. خریداران EURUSD در تمام بازه زمانی مورد مطالعه اکثریت را تشکیل می دهند، در حالی که فشار نزولی به شدت کاهش یافته است. با این حال، به طور متوسط، این جفت در چشم انداز هفتگی و ماهانه در حدود 1.0600 مشاهده می شود در حالی که در سه ماهه تا 1.0792 مشاهده می شود.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bears-return-with-a-vengeance-202310131513

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.