رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

برای زیان های معاملاتی آماده باشید ولی برای سوددهی مستمر ترید کنید

همه ما در مقطعی در مسیر معامله گری شکسته شدیم، بازارهای مالی دنیای خاص خود را دارد که شما را بعضا به گریه می اندازند، حس ناامید و احساس ناتوانی می کنید.

آیا اخیراً یک زیان بزرگ یا یک سری زیان های پشت سر هم را تجربه کرده اید که ضربه عاطفی بزرگی به شما وارد کرده است؟ آیا اغلب از نظر احساسی تحت تأثیر استرس معامله گری قرار می گیرید؟ آیا نمی توانید عادت های بد را ترک کنید، حتی اگر از آنها آگاه هستید؟

اگر به این سؤالات پاسخ «بله» داده اید، ممکن است از آسیب روانی معامله گرها رنج ببرید.

آسیب روانی معمولاً زمانی رخ می دهد که ما تهدیدی برای امنیت خود تجربه می کنیم. درسته، به ما کمک می کند تا از تکرار اشتباهات مشابه خودداری کنیم، اما می تواند برای یک تریدر فلج کننده باشد. این آسیب ها می تواند منجر به ایجاد عادت های بد شود که نه تنها برای روان ما، بلکه برای حساب های معاملاتی ما نیز مضر هستند.

become trader 10 2018 become trader 10 2018

چگونه از آسیب روانی جلوگیری کنیم؟

اول از همه، شما باید مدیریت صحیح ریسک را تمرین کنید. برای معامله گران، تجارب آسیب زا اغلب از مدیریت ضعیف ریسک ناشی می شود.

معامله با حجم بزرگ، استفاده نکردن از استاپ لاس و ترید بیش از حد می تواند حساب معاملاتی و در نتیجه احساس امنیت مالی فرد را تهدید کند.
استاپ خوردن زمانی که استاپ شما به درستی قرار داده شده و با ریسک درست تنظیم شده است نباید آسیب زا باشد، زیرا زیان اجتناب ناپذیر است. با این حال، انتخاب عدم استفاده از استاپ و از دست دادن نیمی از حساب معاملاتی خود برای آن، قطعاً کابوس ترسناکی را برای شما خواهد بود.

US 100 15 US 100 15

دوم اینکه باید برای بدترین ها آماده شوید اما برای بهترین ها برنامه ریزی کنید.

بزرگنرین درس معامله گری را فراموش نکنید، همه چیز در مورد آمادگی ذهنی یک تریدر خلاصه میشه. اگر ذهن خود را طوری تنظیم کنید که زیان ها را بپزیرد و طبق فرآیند معاملاتی عمل کند، تقریباً هیچ چیز تمرکز شما را مختل نمی کند.

اما به یاد داشته باشید، اگرچه ما از نظر ذهنی خود را برای احتمال باخت آماده می کنیم، ولی هرگز نباید از چشم انداز بلند مدت خود غافل شویم و همیشه برای رسیدن به هدف نهایی خود یعنی سوددهی مستمر تلاش کنیم!

به عبارت دیگر، ما باید همیشه برای باخت آماده باشیم، ولی همیشه برای موفقیت ترید کنیم.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.