رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تقویت مداوم دلار آمریکا نمی تواند خریدارها را دلسرد کند

  • طلا در فاصله ای نزدیک از بالاترین رکورد جدید تاریخ قرار گرفت.
  • شرایط خرید بیش از حد تکنیکال می تواند خریداران را در کوتاه مدت دلسرد کند.
  • داده های بازار کار ایالات متحده در ماه مارس می تواند XAUUSD را در هفته آینده هدایت کند.

طلا در این هفته ارزش دلار آمریکا (USD) را نادیده گرفت و به بالای 2200 دلار رسید. از آنجایی که تمرکز بازار به انتشار داده‌های کلیدی اقتصاد کلان هفته از ایالات متحده تغییر می‌کند، چشم‌انداز تکنیکال XAUUSD نشان می‌دهد که این جفت ارز می‌تواند قبل از صعود بعدی اصلاحات تکنیکال انجام دهد.

افزایش قیمت طلا در هفته تعطیلات کوتاه

پس از بهبود چشمگیر مشاهده شده در نیمه دوم هفته قبل، شاخص دلار آمریکا (USD) که عملکرد دلار آمریکا را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی دنبال می کند، در ابتدای هفته به سمت جنوب چرخید و به XAUUSD اجازه داد بسته شود. در منطقه مثبت در روز دوشنبه. با این حال، اظهارات هاوکیش از سوی مقامات فدرال رزرو باعث شد تا این جفت ارز نتواند حرکت صعودی بیشتری کسب کند. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت که انتظار دارد بانک مرکزی ایالات متحده یک بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش دهد و لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو، اضافه کرد که کاهش این سیاست “خیلی یا خیلی زود، و همچنین خیلی دیر” خطراتی وجود دارد. ”

طلا در ساعات معاملاتی اروپا در روز سه شنبه به 2200 دلار صعود کرد، اما در نیمه دوم روز مسیر خود را تغییر داد و داده های خوش بینانه از ایالات متحده به دلار کمک کرد تا جایگاه خود را حفظ کند. سفارشات کالاهای بادوام در ایالات متحده در ماه فوریه به دنبال کاهش 6.9 درصدی ثبت شده در ژانویه، 1.4 درصد به صورت ماهانه افزایش یافت.

در غیاب محرک های اساسی، طلا قدرت خود را بازیافت و به بالای 2200 دلار رسید. اگرچه نظرات تندروانه کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، از دلار آمریکا در نیمه دوم هفته حمایت کرد، خریداران فنی حاضر نشدند کنترل خود را کنار بگذارند در حالی که XAUUSD بالای 2200 دلار بود.

والر خاطرنشان کرد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره عجله ای ندارد و استدلال می کند که ممکن است برای کمک به بازگشت تورم به هدف 2 درصدی در یک مسیر پایدار، این موضع محدودکننده را برای مدت طولانی تر از آنچه قبلا تصور می شد حفظ کند.

روز پنجشنبه، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) اعلام کرد که رشد سالانه واقعی تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه چهارم از 3.2 درصد در برآورد قبلی به 3.4 درصد افزایش یافته است. سایر داده های ایالات متحده نشان می دهد که در هفته منتهی به 23 مارس، 210000 مورد ادعای اولیه بیکاری وجود داشته است.

داده‌های منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (BEA) روز جمعه نشان داد که تورم در ایالات متحده که با تغییر در شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) اندازه‌گیری می‌شود، در ماه فوریه به صورت سالانه به 2.5 درصد افزایش یافت. این گزارش با پیش‌بینی اجماع مطابقت داشت و به دنبال افزایش 2.4 درصدی ژانویه بود. شاخص قیمت اصلی PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، مطابق با انتظارات بازار، با سرعت سالانه 2.8 درصد افزایش یافت.

قیمت طلا در هفته آینده با ریسک دو طرفه روبرو خواهد شد

تقویم اقتصادی ایالات متحده چندین انتشار داده های سطح بالا را ارائه می دهد که می تواند بر قیمت گذاری بازار چشم انداز نرخ فدرال رزرو تأثیر بگذارد و اقدام XAUUSD را هدایت کند.

در روز دوشنبه، ISM داده های PMI تولید را برای ماه مارس منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که PMI سرفصل کمی بالاتر از 48 باشد. یک گزارش بالای 50 می‌تواند با واکنش فوری، دلار را تقویت کند. سرمایه‌گذاران همچنین به شاخص قیمت‌های پرداختی، مؤلفه تورمی نظرسنجی PMI توجه زیادی خواهند داشت. در ژانویه و فوریه، شاخص قیمت‌های پرداخت شده پس از هشت ماه متوالی در زیر این سطح، بالای 50 باقی ماند. در صورتی که مولفه تورم به زیر 50 برود و به عقب نشینی قیمت نهاده های بخش تولید اشاره کند، دلار ممکن است برای یافتن تقاضا با مشکل مواجه شود، حتی اگر PMI اصلی بهتر از حد انتظار باشد.

روز سه شنبه، اداره آمار کار (BLS) داده های فرصت های شغلی JOLTS را برای ماه فوریه منتشر خواهد کرد. اگر این داده ها به طور قابل توجهی با چاپ ژانویه 8.86 میلیون فاصله نداشته باشد، واکنش بازار احتمالاً خاموش خواهد ماند.

تغییرات اشتغال ADP و داده های PMI خدمات ISM در روز چهارشنبه در اسناد ایالات متحده نشان داده می شود. داده‌های ناامیدکننده ADP می‌تواند باعث شود بازارها گزارش ضعیف مشاغل را در روز جمعه پیش‌بینی کنند و یافتن تقاضا را برای دلار دشوار کند. در اواخر روز، واکنش بازار به شاخص قیمت‌های پرداختی نظرسنجی PMI خدمات می‌تواند شبیه واکنش به گزارش روز دوشنبه PMI باشد.

سرانجام، BLS گزارش بازار کار مورد انتظار را در روز جمعه منتشر خواهد کرد. پیش بینی می شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه مارس به دنبال افزایش 275000 نفری ثبت شده در ماه فوریه، 200000 نفر در ماه مارس افزایش یابد. نرخ بیکاری ثابت در 3.9٪ است، در حالی که تورم ماهانه دستمزد، که با تغییر در میانگین درآمد ساعتی اندازه گیری می شود، پیش بینی می شود که از 0.1٪ به 0.3٪ در ماه افزایش یابد.

اگرچه افزایش NFP در فوریه انتظارات بازار را با حاشیه بزرگی شکست، اما دلار تحت فشار فروش قرار گرفت زیرا چاپ های ژانویه و دسامبر کاهش یافته اند. در صورتی که داده‌های NFP ماه مارس قوی‌تر از پیش‌بینی‌ها باشد و هیچ بازنگری قابل‌توجهی در قرائت‌های گذشته وجود نداشته باشد، دلار آمریکا می‌تواند از رقبای خود پیشی بگیرد و با واکنش تند تند روی XAUUSD سنگینی کند. از سوی دیگر، رشد ضعیف NFP می تواند به دلار آمریکا آسیب برساند. یک NFP خوش‌بینانه همراه با بازبینی‌های نزولی نمی‌تواند به دلار آمریکا اجازه دهد از داده‌ها استفاده کند.

ابزار CME FedWatch نشان می دهد که بازارها در حال حاضر با احتمال تقریباً 40 درصد قیمت گذاری می کنند که فدرال رزرو نرخ سیاست را در ژوئن بدون تغییر باقی می گذارد. اگر گزارش مشاغل بر شرایط سخت‌تر در بازار کار تاکید کند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از شرط‌بندی بر روی کاهش نرخ در ژوئن خودداری کنند و حتی می‌توانند شک کنند که فدرال رزرو در سال جاری نرخ بهره را در مجموع 75 واحد پایه کاهش خواهد داد، هرچند که این همان چیزی است که در آخرین خلاصه‌ای منتشر شده است. از پیش بینی های اقتصادی پیشنهاد شده است. در این سناریو، XAUUSD می تواند اصلاح عمیقی انجام دهد. در صورتی که این گزارش انتظارات برای کاهش نرخ در ماه ژوئن را با ارائه NFP ضعیف حفظ کند، طلا می‌تواند شتاب صعودی داشته باشد.

image 638472319224778053 image 638472319224778053

چشم انداز تکنیکال طلا

شاخص RSI در نمودار روزانه به بالای 70 صعود کرد و XAUUSD برای مدت کوتاهی از حد بالای کانال صعودی که از اکتبر در حال حاضر نزدیک به 2220 دلار است، فراتر رفت. خریداران می توانند قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا صعود قدرت بیشتری دارد یا خیر، به حاشیه رفته و منتظر بمانند تا جفت اصلاحاتی انجام دهد. میانگین حرکت 20 روزه (SMA) به عنوان حمایت اول در 2160 دلار قبل از 2135 دلار (نقطه میانی کانال صعودی) قرار می گیرد.

تعیین هدف صعودی برای طلا کار آسانی نیست، اما سطح دور در 2300 دلار می تواند مقاومت بعدی باشد البته در صورتی که این فلز گرانبها بالای 2220 دلار باقی بماند و آن سطح را به عنوان حمایت تایید کند.

Gold 638473004316639748 Gold 638473004316639748

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-persistent-us-dollar-strength-fails-to-discourage-bulls-202403291500

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.