رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

 افزایش قیمت بیت کوین می‌تواند یک تله صعودی باشد، دلیلش این است:

  • قیمت بیت کوین ممکن است در حال افزایش باشد تا خریدارها را در منطقه 28000 دلاری به دام بیندازد.
  • داده‌های نشان می‌دهد که انباشت کوتاه‌مدت می‌تواند در صرافی ارز دیجیتال Binance رخ دهد.
  • چرخش قاطع سطح روانی 30000 دلار به سطح حمایتی، تز نزولی را باطل می کند.

قیمت بیت کوین “BTC” حتی پس از تأخیرهای چندگانه ETF بیت کوین “BTC” از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “SEC” ثابت می ماند. اما سرمایه گذاران باید مراقب روند صعودی بیت کوین باشند زیرا می تواند تله‌ای برای خریدارهای اولیه باشد.

افزایش قیمت بیت کوین می تواند فریب باشد

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، قیمت بیت کوین “BTC” در حال حاضر نزدیک به ری‌تست 20 هفته ای است. مقاله قبلی یک احتمال را نشان میدهد که در صورت تکرار تاریخ، می‌تواند باعث اصلاحی عظیم شود.

با این حال، قبل از اینکه فروشندگان خریدارها را به دام بیندازند، قیمت بیت کوین افزایش بیشتری داشته است. همانطور که در مارس 2022 مشاهده شد، پس از تقاطع نزولی بین میانگین 20 هفته ای و میانگین  200 روزه، بیت کوین بالاتر از میانگین 20 هفته ای بهبود یافت و توسط 200 روزه رد شد.

اگر هم‌اکنون اتفاقی مشابه بیفتد، احتمالاً فروشندگان کوتاه مدت منتظر می‌مانند تا قیمت بیت کوین به حدود 28000 دلار برسد تا نقدینگی جمع شوند.

از آنجایی که SEC اکثر صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین “ETF” را به تعویق انداخت، اخبار نزولی ممکن است از قبل شروع شده باشد.

صرف نظر از این، مشخصات تکنیکال به صعودی کوتاه مدت قیمت بیت کوین اشاره دارد. دارندگان کوتاه مدت، به ویژه، همانطور که در مقاله قبلی دیده شد، در حال حاضر فعال هستند.

BTC/USD 1-day chart

داده های روی زنجیره، انباشت کوتاه مدت را نشان می دهد

با توجه به شرکت تجزیه و تحلیل داده CryptoQuant، شاخص نسبت فروش Taker Buy در بایننس در حال افزایش است. مدت کوتاهی پس از اینکه این شاخص در شروع سال 2023 شاهد افزایش فروش خریدار بود، قیمت بیت کوین یک رالی عظیم صعودی را آغاز کرد.

قله های فعلی می تواند نشان دهد که تجمع کوتاه مدت ممکن است در زیر سقف اتفاق بیفتد.

BTC Taker Buy Sell Ratio

نتیجه: آیا در این صعود تله‌ای وجود دارد یا نه؟

چشم انداز بررسی شده در مقاله هفته گذشته هنوز در جریان است. به جای رد شدن درمیانگین 20 هفته ای، قیمت BTC می تواند میانگین 200 روزه را با قیمتی نزدیک به 28000 دلار ری‌تست کند و با فروش مواجه شود.

تله باید در این سطح وارد بازی شود و شروع به انباشت فروش کند. اما اگر بیت کوین افزایش یابد، احتمالاً برای جمع آوری نقدینگی سمت خرید در حدود سطح روانی 30000 دلار اقدام کنند همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، به سمت بالاتری حرکت می کند.

اما اگر این در واقع یک بازی برای به دام انداختن فروشنده‌ها باشد، قیمت بیت کوین باید سطح روانی 30000 دلار را تغییر دهد و بالاتر از آن باقی بماند. در چنین حالتی، خریداران حاشیه‌ای می‌توانند به انباشته کردن شروع کنند و بیت کوین را به 35000 دلار افزایش دهند.

نمودار 1 روزه BTC/USDT

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-recovery-rally-could-be-bull-trap-in-disguise-heres-why-202309290855

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.