رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

امیدوار بودن برای پایین آوردن دلار آمریکا، کافی نیست

  • تورم در ایالات متحده و منطقه یورو آنطور که پیش بینی می شد داغ نبود، آرامش به بازارهای مالی بازگشت.
  • گزارش بررسی ADP ایالات متحده و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در هفته آینده منتشر خواهد شد.
  • اگر این جفت ارز از 1.0700 فراتر رود، پیشروی اصلاحی EUR/USD می تواند مطرح تر شود.

یورو/دلار در روز چهارشنبه به سطح 1.0487 سقوط کرد که پایین ترین سطح از اوایل ماه مارس بود، زیرا سرمایه گذاران همچنان به دنبال پناهندگی به دلار آمریکا بودند. به دنبال تصمیمات سیاست پولی بانک های مرکزی از اوایل ماه جاری، بازارهای مالی در حالت ریسک گریزی قرار گرفتند، زیرا علیرغم تداوم آمادگی، اکثر سیاست گذاران مجدداً تاکید کردند که ریسک تورم همچنان بالاست و نرخ ها باید برای مدت طولانی تری بالاتر بمانند تا فشار قیمت ها تحت کنترل باقی بماند.

نبود اخبار مرتبط در نیمه اول هفته، دلار را در سمت امن نگه داشت، اما شرایط انباشت خرید شدید و ارقام مرتبط با تورم بهتر از حد انتظار، فشار کوتاه مدتی را بر آن وارد کرد.

تورم نه چندان داغ

آلمان برآوردهای اولیه شاخص هماهنگ شده قیمت های مصرف کننده “HICP” سپتامبر را در روز پنجشنبه منتشر کرد که منجر به افزایش نرخ سالانه 4.3 درصدی، کمتر از 4.5 درصدی پیش بینی شده توسط فعالان بازار و بسیار بهتر از 6.4 درصدی ثبت شده در ماه اوت شد. HICP منطقه یورو نیز در همین دوره کمتر از حد انتظار بود. شاخص تورم ترجیحی بانک مرکزی اروپا “ECB” در ماه سپتامبر 4.3 درصد افزایش یافت که از 5.2 درصد در آگوست کاهش یافت، در حالی که نرخ اصلی HICP سالانه 4.5 درصد در برابر 4.8 درصد مورد انتظار و کمتر از 5.2 درصد قبلی بود.

در آن طرف اقیانوس، ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” اوت را در روز جمعه منتشر کرد که گزارش تورم مورد علاقه فدرال رزرو است. بر اساس گزارش دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده “BEA”، شاخص قیمت اصلی سالانه PCE 3.9 درصد کاهش یافته است، در حالی که این افزایش ماهانه 0.1 درصد است.

گمانه‌زنی‌ها این بود که فشار بیش از حد قیمت‌ها می‌تواند منجر به اقدامات مناقشه‌آمیزتر بانک‌های مرکزی در آینده نزدیک شود، که به نوبه خود، احتمال شکست شدید اقتصادی را افزایش می‌دهد.

ارقام ملایم تر از حد انتظار مربوط به تورم در جهت مخالف است. بانک‌های مرکزی می‌توانند مواضع صبر و انتظاری را که اخیرا اتخاذ کرده‌اند، حفظ کنند، در حالی که یک افزایش نرخ دیگر در ذخایر خود دارند اما امیدوارند از آن استفاده نکنند.

تقویم اقتصاد کلان در هفته آینده ارقام جالبی را ارائه خواهد داد که از PMI تولید ISM ایالات متحده در سپتامبر شروع می شود. S&P Global همچنین PMI تولیدی سپتامبر را برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. در اواخر هفته، S&P Global خدمات و PMI ترکیبی را برای هر دو اقتصاد منتشر خواهد کرد، در حالی که ایالات متحده از شاخص رسمی خدمات ISM رونمایی خواهد کرد.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا فروش خرده فروشی اوت و شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را برای همان ماه منتشر خواهد کرد. در آن طرف اقیانوس، تمرکز بر اشتغال خواهد رفت، زیرا ایالات متحده نظرسنجی ADP در سپتامبر در مورد ایجاد مشاغل خصوصی را قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” برای همان ماه منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود که این کشور 150 هزار موقعیت جدید در ماه سپتامبر اضافه کرده است، در حالی که پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری از 3.8 درصد در ماه اوت به 3.7 درصد کاهش یابد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

وضعیت بهتر بازار بر روی ارز آمریکا پیش از بسته شدن کندل هفتگی تاثیر گذاشت، اگرچه EURUSD برای یازدهمین هفته متوالی در وضعیت قرمز بسته شد. این جفت با وجود خوش بینی های جدید، در حدود 1.0580 معامله می شود، زیرا انعطاف پذیری اقتصادی ایالات متحده مقیاس را به نفع دلار منحرف می کند.

از نقطه نظر تکنیکال، نمودار هفتگی نشان می دهد که احتمال کاهش قیمت بیشتری وجود دارد، زیرا EURUSD زیر میانگین ها باقی می ماند و میانگین 100 روزه “SMA” مقاومت دینامیک را در حدود 1.0720 ارائه می دهد. در این میان، شاخص‌های تکنیکال به سمت پایین‌تر از خطوط میانی خود ادامه دارند و شاخص RSI در حال حاضر در 37 است.

نمودار روزانه نشان می‌دهد که فروشنده‌ها کنترل خود را حفظ می‌کنند، با پیشرفت مداوم به عنوان یک اصلاح. میلانگین 20 روزه یک شیب نزولی شدید به سمت پایین ارائه می دهد که بسیار کمتر از میانگین های طولانی تر است و مقاومت دینامیکی را در 1.0665 ارائه می دهد. در همان زمان، شاخص Momentum کاهش خود را در سطوح منفی از سر گرفت، اگرچه در سطوح آشنا گیر کرده است. در نهایت، RSI شرایط فروش بیش از حد را اصلاح کرد اما قدرت صعودی خود را از دست داد و در حال حاضر در حدود 35 تثبیت می شود.

منطقه 1.0480/90 حمایت پیش از آستانه 1.0400 را نشان می دهد. هنگامی که پایین تر از آن قرار گرفت، EURUSD در مسیر تست 1.0340 قرار می گیرد که یک منطقه حمایت ایستا قوی است. از سوی دیگر، فروشندگان در ابتدا در حدود 1.0620 و 1.0700 همسو هستند. افزایش فراتر از آن بعید به نظر می رسد، اما یک اصلاح می تواند پیش از از سرگیری روند نزولی خود، تا 1.0840 ایجاد شود.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD به زودی می‌تواند کف موقت را تأیید کند. این جفت در کوتاه مدت خنثی است اما در چشم انداز ماهانه و سه ماهه صعودی است. به طور متوسط، این جفت در حدود 1.0700 در یک ماه مشاهده می شود.

با این حال، نمودار نمای کلی نشان می دهد که فروشنده ها احتمالاً کنترل خود را حفظ می کنند. سه میانگین تحت مطالعه کاملاً پایین‌تر هستند و در پایین‌ترین سطح چند ماهه قرار دارند. علاوه بر این، اکنون در نمایش های ماهانه و سه ماهه، با افزایش احتمال شکست به زیر 1.0400، پایین ترین سطح ممکن است. در همان زمان، تعداد کسانی که به دنبال سطوح 1.10 یا بالاتر بودند، با سقف جدید در منطقه قیمت 1.0900/1.1000 به شدت کاهش یافت.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-optimism-not-enough-to-take-the-us-dollar-down-202309291457

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.