رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا بازارهای کریپتو دیگر صعودی نمی شوند؟

  • قیمت بیت کوین 5 درصد کاهش می یابد و به چندین سیگنال نزولی که در طول هفته ایجاد شده است، واکنش نشان می دهد.
  • این مرحله سودآوری، دارندگان را مجبور به شکستن قیمت کرده است و فعلاً فشار سمت فروش را کاهش داده است.
  • در حالی که چشم انداز کوتاه مدت بدبینانه است، چرخش قاطع مانع 25000 دلاری به کف حمایتی می تواند این تز نزولی را باطل کند.

قیمت بیت کوین تمام تلاش خود را می کند تا از حالت نزولی کلان رهایی یابد و این صعود در سال 2023 گواهی بر این امر است. اگرچه رشد 48 درصدی کاهش یافته است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا این فقط یک عقب نشینی جزئی است یا از سرگیری روند نزولی بلندمدت.

معیارهای روی زنجیره نشان می دهد که فشار ایجاد شده ناشی از این رالی انفجاری اکنون آزاد شده است، که یک زمین بازی هموار برای فروشنده‌ها و خریدار‌ها ایجاد می کند.

قیمت بیت کوین شروعی تازه دارد

نمودار سه روزه قیمت بیت کوین مورد توجه است زیرا هر دو چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت را به وضوح ترکیب می کند. به نظر می رسد سیگنال فروش قرمز رنگ «یک» شاخص معکوس حرکت “MRI” که در 28 ژانویه شکل گرفت، یک اوج بالا را نشان داده است. از آن زمان، BTC 9.69 درصد کاهش یافته است.

سطح حمایت 20,312 دلار نقطه میانی 48 درصد افزایش قیمت بیت کوین است که بین 30 دسامبر 2022 و 31 ژانویه 2023 تجربه شده است. این سطح حمایت در تعیین اینکه چه اتفاقی برای BTC می افتد بسیار مهم است.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین در حال نزدیک شدن به یک شکست صعودی است که از 20,052 دلار به 21,470 دلار گسترش می یابد، که در 3 نوامبر 2022 شکل گرفت. شکل گیری این شکست صعودی دو الزام کلیدی دارد – اول اینکه یک منطقه عرضه بین دو سطح کلیدی در یک روند نزولی تشکیل شود، و دوم اینکه این منطقه عرضه در یک حرکت سریع انفجاری شکسته می شود، همانطور که در صعود قوی ژانویه اتفاق افتاد.

اگر شرایط فوق رعایت شود، تست این بریک‌اوت صعودی تازه تشکیل شده معمولاً منجر به افزایش فشار خرید می شود. در حال حاضر، قیمت بیت کوین هنوز این سطح را برلمس نکرده است، اما اگر این سطح را تست کند، یک ری‌تست می تواند شاهد جهش بیت کوین به 22600 دلار باشد.

برای تداوم چشم انداز نزولی، چه کوتاه مدت و چه بلندمدت، قیمت بیت کوین باید سطح 20312 دلار را به یک سد مقاومتی تبدیل کند. چنین حرکتی باعث بی اعتباری شکست صعودی و تایید حضور فروشندگان می شود. در چنین حالتی، رمزارز پیشگام می تواند سطح حمایت 18210 دلاری را ری‌تست کند.

BTC/USDT 1-day chart

معیارهای زنجیره ای نشان می دهد که بدترین اتفاق ممکن است پشت سر ما باشد

IntoTheBlock’s Global In/Out of the Money نشان می دهد که سطح حمایت فوری برای قیمت بیت کوین و خریداران حاشیه ای بین 16630 تا 21066 دلار وجود دارد. در اینجا، تقریباً 6 میلیون آدرس، 3 میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط 18627 دلار خریداری کردند.

بنابراین اگر قیمت بیت کوین افزایش شدیدی را در فشار فروش تجربه کند، می تواند زمینه های پایداری در سطح فوق الذکر پیدا کند.

BTC GIOM

 

دو مورد در هفته گذشته وجود داشت که تراکنش‌های نهنگ ها به ارزش 100000 دلار یا بیشتر به بالای 1500 رسید. این افزایش 55 درصد بالاتر از میانگین 30 روزه 966 منحرف شد که همزمان با فرسودگی، سیگنال های فروش و واگرایی نزولی مشاهده شده در قیمت بیت کوین بود.

افزایش معاملات نهنگ ها پس از یک روند صعودی معمولاً به عنوان شکل گیری برای تایید در نظر گرفته می شود، زیرا این سرمایه گذاران می توانند دارایی های خود را به سمت سود ذخیره کنند. از این رو، این افزایش نشان می دهد که فعالیت فروش افراد با ارزش خالص آن باعث تغییر اخیر در حرکت به نفع فروشنده‌ها شده است.

Whale Transactions

با توجه به این رویداد سودآور، سرمایه‌گذارانی که «در سود» بودند و بیت‌کوین را در ماه گذشته خریداری کردند، اکنون به سطوح سربه‌سر رسیده‌اند که در مدل ارزش بازار تا ارزش واقعی “MVRV” مشاهده می‌شود.

این معیار روی زنجیره در 20 ژانویه، زمانی که بیت کوین بالاترین سطح را با 23770 دلار تشکیل داد، 22٪ را نشان داد. چنین خوانشی آخرین بار در فوریه 2021 مشاهده شد، زمانی که بیت کوین روند صعودی خود را آغاز کرد و نشان داد که 23 درصد از آدرس هایی که در ماه گذشته بیت کوین خریداری کرده اند، سود کلانی داشته اند.

به طور معمول، افزایشی مانند این اغلب نشان‌دهنده یک روند صعودی است، زیرا این سرمایه‌گذاران می‌توانند سود ثبت کنند و باعث فروش شوند. اما در حال حاضر، MVRV 30 روزه در -2.0 درصد قرار دارد و نشان می دهد که سرمایه گذارانی که در ماه گذشته بیت کوین خریداری کرده اند اندکی کمتر از نقطه سربه سر هستند.

نتیجه‌گیری

با این حال، سرمایه گذاران می توانند به سطوح یا مناطق کلیدی و نحوه واکنش قیمت بیت کوین به این مناطق برای تخمین جهت نگاه کنند. برخی از سطوح محوری برای ورود خریداران حاشیه‌ای شامل ناحیه شکست صعودی است که از 20,052 دلار به 21,470 دلار افزایش می‌یابد و نقطه میانی صعود 48 درصدی در 20,312 دلار است.

خرابی ساختار حمایتی اخیر برای خریدارهای بیت کوین فاجعه ای به همراه خواهد داشت و به طور بالقوه می تواند باعث سقوط قیمت 20 درصدی به 16358 دلار یا کمتر شود.

جهش از سطح 20312 دلار باعث انفجار در قیمت بیت کوین نمی شود، اما کاهش از سطح روانی 25000 دلار باعث کاهش قیمت بیت کوین می شود. این حرکت تز نزولی را باطل می کند و روایت به نفع خریدارها را تغییر می دهد. علاوه بر این، می‌تواند باعث ولگردی در خرید شود و بیت‌کوین را وادار کند تا پس از هشت ماه، مانع 30000 دلاری را دوباره بررسی کند.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-crypto-markets-bullish-no-more-202302101145

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.