رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آرامش قبل از طوفان بعدی، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در کانون توجه

  • کاهش نگرانی های مربوط به یک بحران مالی باعث افزایش تقاضا برای دارایی های پربازده شد.
  • کاهش فشارهای تورمی بیشتر به جو پررونق بازار دامن زد.
  • در صورت تداوم خوش بینی، EURUSD می تواند هفته آینده آستانه 1.1000 را دوباره به دست آورد.

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی صعود کرد و در روز جمعه درست قبل از 1.0900 ثابت شد. این جفت برای چهار روز متوالی پیشرفت کرد و قبل از بسته شدن کندل هفتگی در بحبوحه سود گرفتن و احتیاط مداوم پس از آخرین آشفتگی بانکی، مقداری از قدرت خود را رها کرد.

با این وجود، خوش بینی در میان کاهش نگرانی ها از یک فاجعه بانکی گسترده حاکم شد. مقامات منطقه اروپا و ایالات متحده با اعلام تدابیری برای جلوگیری از گسترش اوضاع، آب سردی بر این موضوع ریختند. بازارهای مالی از سرفصل ها استقبال کردند و با دارایی های پربازده مواجه شدند که EURUSD را به بالاترین سطح هفتگی 1.0925 رساند.

تقاضا برای دلار آمریکا، به کمک اقدامات محدود در میان بازدهی خزانه داری و ارقام تشویق کننده تورم، کاهش یافت.

تورم بالا اما دیگر نگران کننده نیست

از یک طرف، آلمان تخمین اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” مارس را منتشر کرد که 7.8 درصد نسبت به 9.3 درصد قبلی کاهش یافت، اگرچه بالاتر از 7.5 درصد مورد انتظار بود. HICP اسپانیا در مدت مشابه 3.3 درصد افزایش یافت، در حالی که فرانسه 6.6 درصد افزایش را گزارش کرد. سرانجام در روز جمعه، اتحادیه اروپا HICP منطقه‌ای را گزارش کرد که 6.9 درصد سالانه افزایش یافت.

از سوی دیگر، ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” فوریه را منتشر کرد که معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو “Fed” است. شاخص قیمت اصلی PCE با سرعت سالانه 4.6 درصد افزایش یافت که نسبت به 4.7 درصد قبلی کاهش یافت.

این ارقام همچنین خوش‌بین بازار را در بحبوحه گمانه‌زنی‌هایی که بانک‌های مرکزی تقریباً با انقباض پولی انجام داده‌اند، تقویت کرد. همین هفته، بازار می‌دانست که فدرال رزرو ایالات متحده قبل از توقف، تنها یک افزایش بیشتر نرخ بهره، احتمالاً ۲۵ واحد پایه “bps” را هدف قرار داده است. پس از تایید توقف، تمرکز بازار به سرعت به سمت کاهش نرخ بهره و گمانه زنی در مورد زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ پایه خود خواهد کرد، تغییر خواهد کرد. در این مرحله، سیاستگذاران آمریکایی اولین کاهش را در سال 2024 پیش بینی می کنند.

بازار می تواند ببیند که تورم به دنبال تصمیمات بانک های مرکزی برای حرکت به سمت جلو با انقباض پولی در مسیر نزولی قرار دارد. با این حال، پیامدهای بعدی هنوز قابل مشاهده است، و تا حدی توضیح خاصی است که در بین علاقه ها گمانه زنی وجود دارد.

انقباض پولی باعث کاهش تورم و همچنین رشد اقتصادی می شود. اگر چنین اقداماتی پس از توقف جهانی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ نمی‌شد، چنین موضوعی وجود نداشت. رشد تا پایان سال 2021 و آغاز سال 2022 شکوفا نمی شد، اما تنها به این دلیل است که اقتصادها از پایین ترین سطح خود بازگشتند.

هفته پیش رو تخمین نهایی PMI های S&P Global برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده ارائه خواهد شد، در حالی که دومی PMI رسمی ISM Manufacturing PMI را در روز دوشنبه و ISM Services PMI را در روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد. در اواسط هفته، تمرکز بر اشتغال در ایالات متحده تغییر خواهد کرد، زیرا این کشور نظرسنجی ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی را قبل از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می شود، منتشر خواهد کرد. بازارهای مالی پیش بینی می کنند که اقتصاد ایالات متحده 8000 موقعیت شغلی را در ماه مارس از دست داده و نرخ بیکاری 3.5 درصدی دارد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی جفت ارز EURUSD نشان می دهد که برای دومین هفته متوالی در منطقه قیمتی 1.0920 متوقف شده است. با این حال، این جفت نزدیک به بالاترین حد خود باقی می‌ماند که نشان‌دهنده علاقه خریداران است. شاخص‌های تکنیکال در بازه زمانی ذکر شده، شیب‌هایی رو به بالا ارائه می‌کنند، به‌طوری‌که مومنتوم به سختی از خط وسط خود جهش می‌کند، اما شاخص “RSI” در نزدیکی مقادیر بیش از حد خرید به سمت شمال حرکت می‌کند و همچنین از ادامه صعودی حمایت می‌کند. در همان زمان، میانگین حرکت 20 ساده”SMA” با شیب ثابت رو به بالا پیشتاز است و حمایت روزانه را در طول هفته ارائه می دهد. در نهایت، میانگین 100 روزه به عنوان مقاومت دینامیک عمل می کند و در حدود 1.0970 به سمت جنوب حرکت می کند.

پتانسیل صعودی در نمودار روزانه در حال محو شدن است، اما هیچ نشانه ای از کاهش آتی وجود ندارد. شاخص های تکنیکال قدرت رو به بالا خود را از دست داده اند و پایین تر آمده اند اما همچنان بالاتر از خط وسط خود قرار دارند. در عین حال، میانگین های حرکتی به زیر سطح فعلی ادامه می دهند و خریدار‌ها منعکس کننده کنترل بازار هستند.

تا زمانی که این جفت ارز بالای 1.0745، یعنی 61.8% فیبوناچی اصلاحی کاهش سالانه 2022 حفظ شود، چشم انداز میان مدت صعودی باقی خواهد ماند. یک گام دیگر به بالا EURUSD برای پیشروی فراتر از 1.0970 و سطح مقاومت مربوطه بعدی در 1.1060 نیاز دارد. سودهای بیشتر باید منجر به تست منطقه قیمت 1.1120/40 شود.

سطح حمایت فوری در 1.0810 قرار می گیرد، در حالی که یک لغزش به زیر سطح 1.0745 فوق می تواند منجر به کاهش شدید به سمت 1.0660 شود.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD مسیر صعودی خود را در هفته آینده گسترش خواهد داد، زیرا 58 درصد از کارشناسان نظرسنجی به دنبال بالاترین سطوح با میانگین هدف 1.0910 هستند. با گذشت زمان، سود خرید کاهش می یابد، زیرا در چشم انداز ماهانه، فروشنده ها 53 درصد هستند، در حالی که خریدار به 33 درصد کاهش می یابد. با این حال، این جفت ارز بالای 1.0800 باقی می ماند. در نهایت، دیدگاه سه ماهه نشان می دهد که اکثر کارشناسان برای صعود شرط بندی می کنند، با کسانی که به دنبال سطوح پایین تر هستند تا تنها 20٪ کاهش یابد.

نمودار کلی، نشان می دهد که موارد صعودی  در حال شروع است. سه میانگین حرکت به طور محکم به سمت بالا و در بالاترین حد سالانه حرکت می کنند، بدون نشانه هایی از فرسودگی صعودی. علاوه بر این، دامنه اهداف بالقوه همچنان در حال افزایش است. در حال حاضر، این جفت در نمای ماهانه زیر 1.0500 دیده نمی شود، در حالی که در چشم انداز ماهانه، پایه به 1.0700 افزایش یافته است.

EURUSD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-calm-before-the-next-storm-nonfarm-payrolls-in-the-docket-202303311521

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.