رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بیت کوین جهت هفتگی‌اش را از دست می دهد و دارندگان به دنبال حدس حرکت بعدی آن را هستند

قیمت بیت کوین در ری‌تست نزولی هفتگی ضعف نشان می دهد و باعث ایجاد تردید در بین سرمایه گذاران می شود.

در حالی که چشم انداز خوش بینانه هنوز باطل نشده است، فعالان بازار باید محتاط باشند.

اگر خریدارها در قدرت باشند، بیت‌کوین می‌تواند نقطه میانی شکست قبلی و حداکثر دامنه را به ترتیب در 35260 دلار و 41273 دلاررا ری‌تست کند.

قیمت بیت کوین یک حالت نزولی را در بازه زمانی هفتگی نشان می دهد که نشان می دهد خریداران باید محتاط باشند. این سیگنال مبهم است زیرا هنوز به طور دقیق یک معکوس را پیش بینی نمی کند. بنابراین، ادامه روند صعودی BTC 2023 همچنان امکان پذیر است.

قیمت بیت کوین تعصب جهت دارش را از دست می دهد

به نظر می رسد قیمت بیت کوین در سه ماهه آخر سال 2022 به پایین ترین سطح خود رسیده است که منجر به افزایش انفجاری شده است. عملکرد BTC از اول سال تا به امروز 70٪ است، با بالاترین سطح محلی 30.968 دلار.

آخرین مرحله افزایش قیمت بیت کوین، آن را به سطح نزولی هفتگی سوق داد و از 29247 دلار به 41273 دلار رسید.

ساختار تکنیکال حول دو قله بالاتر و نوسان پایین بین این قله ها می چرخد. پس از تشکیل دومین سقف بالاتر و شروع به حرکت مجدد این دارایی، سرمایه گذاران باید به نحوه واکنش قیمت به آخرین کندل نزولی توجه کنند. اگر شکست سریع کف منجر به ایجاد یک Low پایین جدید شود، تشکیل یک روند نزولی را تأیید می کند.

اکنون، فعالان بازار باید منتظر عقب نشینی قیمت باشند و برای باز کردن پوزیشن های فروش، در ناحیه شکست آماده باشند.

همانطور که در بالا ذکر شد، قیمت بیت کوین پس از ورود به فشار نزولی فروش زیادی را تجربه کرده است. در واقع، بیت کوین سود هفته قبل را خنثی کرده است و در حال حاضر 28237 دلار است.

دو مسیر وجود دارد که قیمت بیت کوین می تواند آن را طی کند:

  1. از سرگیری روند صعودی، که رالی را گسترش می‌دهد و به‌طور بالقوه یک سقف جدید را در نقطه میانی یعنی در 35260 دلار یا محدوده بالای 41273 دلار تشکیل می‌دهد.
  2. اگر قیمت بیت کوین به بالاتر رفتن ادامه دهد، با تلاقی شکاف ارزش منصفانه “FVG” و نقطه میانی نزولی مواجه خواهد شد. FVG که با رنگ نارنجی مشخص شده است، از 34,277 دلار تا 37,406 دلار گسترش می یابد که مکانی عالی برای برداشت سود و پیش بینی یک شکل گیری صعودی است. در صورتی که بیت کوین بالاتر رود، احتمالاً با 41,273 دلار، که حد بالای همان شکستن است، بالاترین قیمت را تشکیل می دهد.

مسیر دوم یک راه پله به طبقه همکف است که ادامه تلاش‌های مداوم فروشندگان برای پایین آوردن BTC است. در این مورد، قیمت بیت کوین FVG هفتگی را هدف قرار می دهد که از 26591 دلار به 22591 دلار گسترش می یابد. جالب اینجاست که این ناحیه ناکارآمدی شامل دو طبقه حمایتی حیاتی به قیمت 26591 دلار و 22591 دلار است که احتمالاً دارندگان بلندمدت خریدهای خود را آغاز می کنند.

BTC/USDT 1-week chart

علیرغم چشم انداز نزولی‌ ادامه دار، معیارهای روی زنجیره می تواند تصویری کمتر مبهم ارائه کند و جهت حرکت بعدی قیمت بیت کوین را نشان دهد.

رمزگشایی سرنخ های سوگیری جهت با استفاده از معیارهای On chain

مدل IntoTheBlock’s Global In/Out of the Money”GIOM” نشان می دهد که حرکت به بالا برای قیمت بیت کوین شلوغی نسبتاً کمتری دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، تقریباً 2.3 میلیون آدرس که 1.08 میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط 30392 دلار خریداری کرده اند، “ورشکست” هستند.

پس از این تله، تله‌ی دیگری وجود دارد که در آن 4.77 میلیون آدرس که 1.95 میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط 39332 دلار جمع آوری کرده اند،. مجموعه دوم از ورشکست شده‌ها احتمالاً تهدید قابل توجهی برای فروش است که می تواند به دلیل اندازه زیاد، در مقایسه با اولی، قدرت بیشتری دارند.

اعتبار بیشتر به تز بلندمدت صعودی قیمت بیت کوین، تله‌ حمایتی است که از 23039 دلار به 28107 دلار گسترش می یابد، جایی که نزدیک به 3.7 میلیون آدرس 1.86 میلیون بیت کوین را با قیمت متوسط 25433 دلار خریداری کردند. این سرمایه گذاران احتمالاً در صورت کاهش قیمت، بیت کوین بیشتری جمع می کنند.

BTC GIOM

در حالی که GIOM نمای دقیقی از سطوح کلیدی ارائه می دهد، سوگیری جهت دار ارائه نمی دهد. بنابراین حتی در حال حاضر، قیمت بیت‌کوین می‌تواند در هر دو طرف پیش برود. اجازه دهید نگاهی به متریک آدرس‌های فعال روزانه “DAA” بیندازیم. از ژانویه 2023، تعداد شرکت کنندگان فعالی که با بلاک چین بیت کوین در تعامل هستند، بالای 1 میلیون باقی مانده است.

پس از یک افت کوتاه در 27 مارس، این معیار بالاترین سطح را ایجاد کرده است و هنوز هیچ نشانه ای از ضعف را نشان نمی دهد. بررسی بیشتر این شاخص برای تعیین اینکه آیا سرمایه گذاران شبکه را ترک می کنند مفید خواهد بود، که می تواند نشان دهنده فرار سرمایه باشد و به طور بالقوه نشانه معکوس باشد.

BTC Daily Active Addresses

اگرچه متریک DAA یک سوگیری صعودی ارائه می دهد، اما نباید به عنوان یک معیار مستقل استفاده شود زیرا تصویر کاملی را در اختیار کاربران قرار نمی دهد. شمارش تراکنش‌ نهنگ های بازار معیار مهم دیگری است که می‌توان برای تعیین اینکه سرمایه‌گذاران اصلی چه می‌کنند، استفاده کرد.

این شاخص تراکنش هایی به ارزش 100000 دلار یا بیشتر را ردیابی می کند و از قله‌ی این شاخص می توان برای زمان بندی بیشترین و کمترین قیمت استفاده کرد. در 11 آوریل، این معیار افزایش غیرمعمولی را مشاهده کرد که پس از افزایش قیمت بیت کوین از 27،900 دلار به 30،000 دلار، آن را از حدود 1700 به 3200 رساند که می تواند نشان دهنده این باشد که این سرمایه گذاران به دنبال فروش و ثبت سود هستند.

واضح است که افزایش در DAA همراه با تعداد تراکنش‌های غیرعادی نهنگ‌ها، نشان می‌دهد که چشم‌انداز نزولی پایدار است.

BTC whale transaction count

در نهایت، می‌توانیم از نمودار توزیع عرضه ببینیم که کیف پول‌هایی که بین 100 تا 1000 دارند از 19.97 درصد در 18 آوریل به 20.07 درصد در 21 آوریل افزایش یافته است، که نشان می‌دهد این دسته از دارندگان BTC در حال جمع آوری آن هستند.

با این حال، در مورد مالکان 1000 تا 10000 بیت کوین نمی توان همین را گفت. این سرمایه گذاران پس از سقوط 20 آوریل شروع به ریختن ذخیره خود کرده اند. این معیار در حال حاضر به تجزیه و تحلیل جهت‌گیری کمکی نمی‌کند، شاید با بسته شدن کندل هفتگی و شروع هفته جدید، اگر دسته دوم سرمایه‌گذاران شروع به انباشتن کنند، می‌تواند نشان دهنده یک چشم‌انداز واحد از سوی دارندگان بلندمدت باشد. در چنین حالتی، می تواند نشان دهنده که بازار صعودی هست و ممکن است به تعیین جهت بیت کوین کمک کند، اما در حال حاضر، داده های کافی برای ارزیابی وجود ندارد.

BTC supply distribution chart

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-loses-directional-bias-leaving-holders-guessing-its-next-move-202304211205

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.