رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدارها در حال تثبیت هستند اما همچنان کنترل دارند

  • احتیاط پیش از نشست بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو صورت می گیرد.
  • داده های مربوط به رشد به رکود اقتصادی پیش از ارقام مهم تولید ناخالص داخلی اشاره دارد.
  • قدرت صعودی EURUSD در مانع 1.1000 متوقف شده.

جفت EURUSD شتاب خود را از دست داد و به بردهای متداول خود پایان داد و هفته را با کاهش اندک در حدود 1.0950 به پایان رساند. این جفت در روز دوشنبه بیشترین کاهش را داشت زیرا دلار آمریکا رشدهای ترسناک خود را نسبت به جمعه گذشته افزایش داد. نگرانی‌ها در بحبوحه داده‌های ضعیف اقتصاد کلان ایالات متحده و اظهارات مقامات تندرو فدرال رزرو که یک رکود بالقوه را به میز بازگرداند، به وجود آمد. در همین حال، یورو قادر به افزایش قدرت خود نبود، و باعث شد EURUSD در طول هفته در سطوح آشنا تثبیت شود.

فقدان داده های سطح اول معاملات دامنه را تشدید کرد زیرا تنها در روز جمعه، تقویم اقتصاد کلان ارقام مربوطه را ارائه کرد. S&P Global تخمین نهایی شاخص‌های مدیریت خرید “PMI” آوریل را برای منطقه یورو و ایالات متحده منتشر کرد.

با تجدید نظر صعودی شاخص خدمات از 54.5 به 56.6، PMI ترکیبی اتحادیه اروپا به 54.4 جهش کرد. بخش تولید در محدوده انقباضی باقی ماند، زیرا شاخص 45.5 چاپ شد که بسیار کمتر از برآورد قبلی 47.3 بود. با این حال، اتحادیه اروپا قوی ترین رشد اقتصادی در یازده ماه گذشته را به ثبت رساند که با افزایش تقاضا، قوی ترین ایجاد شغل در یک سال و کاهش تورم همراه بود. در مورد گزارش ایالات متحده، PMI ساخت و ساز از 49.2 به 50.4 بهبود یافت، در حالی که PMI خدمات در 53.7 چاپ شد که از انتظارات 51.5 بالاتر بود.

آماده شدن برای تصمیمات بانک مرکزی

علاوه بر این، معاملات پیش از نشست‌های سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا “ECB” در دو هفته آینده محتاطانه شد. سیاستگذاران این روزها از ارائه سرنخ‌های تازه در مورد آینده سیاست پولی کوتاهی کردند. از یک سو، مقامات بانک مرکزی اروپا، گرچه بین افزایش ۲۵ یا ۵۰ واحدی “bps” نرخ بهره در ماه مه تردید داشتند، به تعصب مناقشه‌آمیز ادامه دادند. بانک مرکزی حساب‌های آخرین جلسه خود را روز پنجشنبه منتشر کرد و این سند نشان می‌دهد که برخی از اعضا ترجیح می‌دهند تا زمانی که نگرانی‌های بازار مالی کاهش نیافته، نرخ‌های بهره کلیدی افزایش نیابد. با این حال، اکثریت بزرگی با افزایش 50 واحدی نرخ بهره موافقت کردند. این سند همچنین نشان داد که سیاستگذاران معتقد بودند که سیاست پولی “هنوز راهی برای کاهش تورم در پیش دارد.”

از سوی دیگر، مناقشه‌آمیزی‌های معمول فدرال رزرو مدعی اقدامات بیشتری شدند، اما بازار دیدگاه خود را برای افزایش ۲۵ واحدی تغییر نمی‌دهد. بر اساس ابزار CME FedWatch، شانس چنین افزایشی 82 درصد است.

target rate

رشد اقتصادی در مرکز توجه

در همین حال، آخرین ارقام اقتصاد کلان منتشر شده، ترس ناشی از داده های ضعیف تر از حد انتظار را در هفته گذشته تأیید کرد. بر اساس نظرسنجی ZEW، احساسات اقتصادی در ماه آوریل کمتر از حد انتظار بهبود یافته است. در یک نکته مثبت، شاخص قیمت تولید کننده “PPI” در این کشور با سرعت کمتر از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافت و 7.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. در همان زمان، اتحادیه اروپا تأیید کرد که شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” در ماه مارس با سرعت سالانه 6.9 درصد افزایش یافته است.

در آن سر اقیانوس، داده‌های مربوط به مسکن اکثر آلارم‌ها را به راه انداختند. ایالات متحده شروع به ساخت مسکن در ماه مارس، مجوزهای ساخت و فروش خانه های موجود را منتشر کرد که همه آنها در این ماه به شدت کاهش یافتند. علاوه بر این، نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا در ماه آوریل به 31.2- کاهش یافت که بسیار بدتر از آنچه پیش بینی می شد، در حالی که مطالبات اولیه بیکاری 245 هزار نفر در هفته منتهی به 14 آوریل افزایش یافت.

رشد اقتصادی در مرکز توجه هفته آینده باقی خواهد ماند، زیرا ایالات متحده و آلمان اولین برآوردهای تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول خود را منتشر خواهند کرد. ایالات متحده همچنین سفارشات کالاهای بادوام ماه مارس را منتشر خواهد کرد، در حالی که آلمان برآوردهای اولیه HICP آوریل را منتشر خواهد کرد. در نهایت، ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی ماه مارس “PCE”، معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم را منتشر خواهد کرد.

calender

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD شتاب خود را از دست داده است، اما شانس برگشت مجدد هنوز بسیار محدود است. رفتار هفته گذشته در میانه یک روند صعودی تثبیت کننده به نظر می رسد زیرا سرمایه گذاران برای شکستن آستانه روانی 1.1000 آماده می شوند. علاوه بر این، این جفت معاملات هفته را در انتهای بالاترین محدوده خود به پایان می رساند، که نشان می دهد خریداران تمایلی به تسلیم شدن ندارند.

گزارش های تکنیکال در نمودار هفتگی منعکس کننده وضعیت توصیف شده فوق است. EURUSD درست بالاتر از میانگین حرکت ساده 100 “SMA” نزولی قرار دارد، در حالی که میانگین 20 شیب صعودی خود را در زیر آن حفظ می کند و در حال حاضر با فیبوناچی اصلاحی 61.8 درصدی کاهش سالانه 2022 در 1.0745 همگرا می شود و سطح حمایت ایستا قوی را تقویت می کند. در عین حال، شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت باقی می‌مانند، اگرچه پایین‌تر می‌روند. شاخص Momentum به طور خطرناکی به سطح 100 خود نزدیک است، اما شاخص “RSI” در حال حاضر روی 65 قرار دارد و به سختی از مقادیر بیش از حد خرید عقب نشینی می کند.

تصویر تکنیکال در نمودار روزانه تقریباً مشابه است. شاخص‌های تکنیکال در سطوح مثبت کاهش می‌یابند که نشان‌دهنده کاهش علاقه خرید است. در همین حال، EURUSD بالاتر از میانگین‌های حرکت صعودی به رشد خود ادامه می‌دهد، به طوری که SMA 20 حمایت کوتاه‌مدت را در حدود 1.0920 ارائه می‌کند و بالاتر از میانگین‌های بالاتر پیش می‌رود.

شکست واضح بالای 1.1000 به نفع ادامه روند صعودی در ابتدا به سمت 1.1060 خواهد بود. هنگامی که بالاتر از آن قرار گرفت، رالی باید به سمت منطقه قیمت 1.1120 در مسیر تا رقم 1.1200 ادامه یابد. حمایت ها در ناحیه 1.0880/910 باقی می ماند و در صورت شکست شدن منطقه، ناحیه‌ای برای تست 1.0745 وجود دارد.

EUR/USD technical outlook

نظرسنجی EURUSD احساسی

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD فاز تثبیت خود را هفته آینده تمدید خواهد کرد. این جفت در حدود 1.1000، با تعداد مساوی یا شرط های صعودی و نزولی دیده می شود. فروشنده ها بر چشم انداز ماهانه غالب هستند، زیرا 59 درصد از کارشناسان نظرسنجی معتقدند که این جفت در سطوح پایین تر معامله می شود. به طور متوسط در 1.0893 دیده می شود. با این حال، کاهش اصلاحی به نظر می رسد و در دیدگاه سه ماهه، خریدارها دوباره کنترل را به دست می گیرند.

EUR/USD Sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-bulls-on-pause-but-still-in-control-202304211527

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.