رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بیت کوین بدون تغییر است، اما اصلاح صعودی همچنان روی میز است

  • قیمت بیت کوین احتمالا فرصتی برای انباشت بیت کوین فراهم خواهد کرد.
  • چشم انداز بهبود صعودی می تواند فیمت بیت کوین 35260 دلار یا حتی 41273 دلار را ببیند.
  • اگر کریپتو بزرگ سد حمایت 22591 دلاری را به مقاومت تبدیل کند، تز صعودی بیت کوین باطل خواهد شد.

چشم انداز قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی تغییر چندانی نکرده است. بیت‌کوین همچنان در تلاش است تا سطح حمایتی پایداری را برای اصلاح پیدا کند، اما اگر فروشندگان منطقه انباشت بعدی را فتح کنند، ممکن است اوضاع بدتر شود.

قیمت بیت کوین ثابت می ماند

قیمت بیت کوین در رالی 2023 تقریباً 90 درصد افزایش را برای دارندگان به همراه داشت، اما همچنان چشم انداز صعودی خود را حفظ می کند. در نمودار هفتگی، بیت کوین بین یک شکستن نزولی از 29247 دلار تا 41273 دلار و شکاف ارزش منصفانه “FVG” از 22591 دلار تا 26591 دلار گیر کرده است. جالب اینجاست که FVG دارای دو سطح حمایت پایدار در 24300 دلار و 25205 دلار است که به عنوان منطقه انباشت برای خریداران حاشیه ای عمل می کند.

احتمال جهش قیمت بیت کوین از FVG وجود دارد، اما سرمایه گذاران باید منتظر تایید در بازه های زمانی پایین تر مانند نمودارهای روزانه یا چهار ساعته باشند. جهش حاصله باعث ایجاد یک کف و شروع صعودی می شود که نقطه میانی شکست نزولی هفتگی را 35260 دلار نشان می دهد.

اگرچه بعید است، یک حرکت صعودی پایدار یا یک جهش ناگهانی بتواند این روند صعودی را گسترش دهد و قیمت بیت‌کوین را تا سقف بالای شکستن در ۴۱۲۷۳ دلار افزایش دهد.

علاوه بر این، شاخص RSI و نوسانگر عالی بالاتر از سطح میانگین مربوطه خود هستند، که نشان می دهد حرکت صعودی بدتر شده است. در حالی که این خبر خوبی برای خریدارهای در انتظار یک رالی صعودی نیست، اما به فروشنده‌ها نیز کمکی نمی‌کند زیرا آنها صبورانه منتظر سقوط‌های بعدی هستند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USDT

چشم انداز مفصلی که در بالا توضیح داده شد، حدس و گمان مبتنی بر سطوح قابل توجه قیمت بیت کوین به تنهایی است، اما معیارهای زنجیره ای تفاوت های ظریفی را به درک احساسات سرمایه گذاران اضافه می کند. مدل 30 روزه ارزش بازار تا ارزش واقعی “MVRV” نشان می دهد که بیت کوین هنوز به کف خود نرسیده است.

این شاخص برای شناسایی میانگین سود/زیان سرمایه گذارانی که در سال گذشته بیت کوین خریداری کرده اند استفاده می شود. بر اساس تحقیقات Santiment، مقدار زیر 10٪ نشان می دهد که دارندگان کوتاه مدت زیان‌ده هستند و احتمال فروش دارند. اغلب اوقات، این جایی است که دارندگان بلند مدت جمع می شوند. از این رو، هر حرکت زیر 10-٪ “منطقه فرصت” نامیده می شود.

از نمودار زیر، هنگامی که MVRV 30 روزه به سطوح -10٪ تا -18٪ برخورد کرده است، قیمت بیت کوین برگشت خورده. MVRV در حال حاضر در حدود -4.12% است، با این حال، نشان می دهد که امواج اصلاحی بیشتری به زودی ظاهر می شوند.

BTC 30-day MVRV

علاوه بر این، کاهش آدرس‌های فعال پس از آوریل 2023 قابل توجه است و این معیار از 306 میلیارد به 160 میلیارد کاهش یافته است، که نشان می‌دهد تعداد کاربران فعال آنچنانی نیست. این شاخص باید در کنار بلوغ فناوری بلاک چین و ایجاد موارد استفاده جدید از آن باشد که آدرس های فعال را در حین خرید خریداران کاهش دهد. از این رو، این معیار یک معیار کامل نیست، اما نشان می دهد که حدس و گمان استفاده از شبکه بیت کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

آدرس های فعال بیت کوین

در نتیجه، اگر قیمت بیت کوین پایین بیاید و مانع حمایت 22591 دلاری را به سطح مقاومت برگرداند، این تز صعودی را باطل می کند. در چنین حالتی، بیت کوین احتمالاً به نوسان 7 نوامبر در 15487 دلار برگردد.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-unchanged-but-bullish-recovery-is-still-on-the-cards-202305191134

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.