رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

پایان روند صعودی؟ FOMC چه میخواهد بکند؟

  • کاهش نگرانی ها در مورد سقف بدهی ایالات متحده، زمینه ساز روحیه دهی به دلار آمریکا شد.
  • لحن مناقشه‌آمیز سیاست گذاران اروپایی و ایالات متحده به شگفتی های احتمالی اشاره دارد.
  • EURUSD به طور خطرناکی به سطح حمایت بلندمدت در 1.0745 نزدیک می شود.

جفت ارز EURUSD برای دومین هفته متوالی کاهش یافت و کمی بالاتر از سطح 1.0800 قرار گرفت. بازارهای مالی هفته را در بحبوحه نگرانی های مربوط به مسائل مربوط به سقف بدهی ایالات متحده با وضعیت نزولی آغاز کردند. چند هفته پیش، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که اگر کنگره بر سر تمدید موافقت نکند، کشور به محض 1 ژوئن تعطیل خواهد کرد.

پس از گفتگو با جو بایدن، رئیس جمهور و سایر نمایندگان، کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، روز پنجشنبه گفت که توافق محدودیت بدهی هفته آینده در صحن مجلس خواهد بود و افزود که او اکنون شاهد یک توافق است. با این حال، روز جمعه، گرت گریوز، مذاکره کننده محدودیت بدهی GOP گزارش داد که مذاکرات در حال توقف است و بر روحیه بازار و دلار تاثیر می گذارد.

سورپرایز شگفت انگیز! مناقشه‌ی بیشتر بانک های مرکزی

در همان زمان، برخی از مقامات فدرال رزرو سرمایه گذاران را با اظهارنظرهای مناقشه‌آمیز غافلگیر کردند. لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس خاطرنشان کرد که داده‌های موجود در حال حاضر از نادیده گرفتن افزایش نرخ بهره در نشست بعدی در ماه ژوئن حمایت نمی‌کند. وی افزود: بانک مرکزی هنوز برای دستیابی به هدف خود که ثبات قیمت است، کار دارد. سیاست‌گذاران پیشنهاد می‌کنند هنوز تصمیمی در مورد توقف اتخاذ نشده است.

اعضای بانک مرکزی اروپا “ECB” عقب نبودند. معاون رئیس لوئیس دی گویندوس در این هفته خاطرنشان کرد که “تورم در خدمات نگران کننده ترین برای بانک مرکزی اروپا است” و افزود که هنوز فرصتی برای ادامه افزایش نرخ ها وجود دارد. در نهایت، روز جمعه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت که “ECB برای اتخاذ تصمیمات لازم برای بازگرداندن تورم به 2٪ شجاع خواهد بود” و خاطرنشان کرد که بانک مرکزی برای مبارزه با تورم همچنان باید نرخ های بهره پایدار بالاتری داشته باشد. در یک نکته مثبت، بولتن اقتصادی ماهانه بانک مرکزی اروپا نشان داد که “فشار دستمزدها بیشتر شده است زیرا کارکنان بخشی از قدرت خریدی را که در نتیجه تورم بالا از دست داده اند را جبران می کنند.”

دلار آمریکا قوی با وجود روحیه‌ی بهتر

با کمال تعجب، دلار آمریکا در طول هفته، علیرغم وضعیت بهتر بازار، قوی باقی ماند. پول آمریکا تقریباً عملکرد بازده اوراق قرضه دولتی و همچنین بازارهای سهام را نادیده گرفت. قدرت دلار در سراسر تابلوی فارکس مشهود بود و روند نزولی نشان نمیداد.

از سوی دیگر، یورو در بحبوحه داده‌های محلی ضعیف، پایین ماند. تولید صنعتی اتحادیه اروپا در ماه مارس به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت و 4.1 درصد در ماه و 1.4 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. علاوه بر این، برآورد اولیه تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه اول رشد متوسط 0.1 درصدی را همانطور که انتظار می‌رفت ثبت کرد. در نهایت، شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده “HICP” در ماه آوریل 7 درصد سالانه تایید شد. آلمان، این کشور افزایش غیرمنتظره ای را در شاخص قیمت تولید کننده “PPI” گزارش کرد که در ماه آوریل 4.1 درصد افزایش یافت.

داده های ایالات متحده که این روزها منتشر شد متفاوت بود. خرده‌فروشی در ماه آوریل 0.4% افزایش یافت و انتظارات را از دست داد، اگرچه بخش فرعی گروه کنترل 0.7% افزایش یافت. شاخص تولید NY Empire State در ماه می به 31.8- کاهش یافت، اگرچه تولید صنعتی در ماه می 0.5 درصد رشد کرد.

نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه، فشار ملایمی بر دلار آمریکا وارد کرد. پاول گفت که تورم بسیار بالاتر از هدف است و تورم بالا مشکلات قابل توجهی را به همراه دارد. او همچنین خاطرنشان کرد که به دلیل شرایط سخت‌تر اعتبار بانکی، نرخ بهره ممکن است تا دیگر نیاز به افزایش نداشته باشد.

سه شنبه آینده، S&P Global برآوردهای اولیه PMI های ماه می را منتشر خواهد کرد. به طور کلی، انتظار می‌رود که فعالیت‌های معاملاتی در اروپا و ایالات متحده کاهش یابد، اگرچه کاهش پیش‌بینی‌شده اندک به نظر می‌رسد. در روز چهارشنبه، تمرکز روی صورت جلسات کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” تغییر خواهد کرد، که ممکن است اقدامات آینده فدرال رزرو را روشن کند. روز پنجشنبه، ایالات متحده تخمین نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود نرخ رشد سالانه 1.1٪ را تایید کند. سرانجام، در روز جمعه، ایالات متحده شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” آوریل را منتشر خواهد کرد که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نمودار هفتگی EURUSD نزول های بیشتر تایید شده ای را نشان میدهد، اما همچنین خطر کاهش قیمت وجود دارد. این جفت کاهش خود را به زیر میانگین ساده حرکتی100 “SMA” رسانده است، که اکنون مقاومت دینامیک را در حدود 1.0890 ارائه می دهد. علاوه بر این، EURUSD در حال حاضر در تلاش است تا بالای میانگین 20 روزه تثبیت شود. در عین حال، این جفت به طور خطرناکی به سطح حمایت بحرانی در 1.0745 نزدیک شده است، یعنی 61.8% اصلاحی کاهش سالانه آن در سال 2022.

در نهایت، شاخص Momentum در نمودار هفتگی به سطح 100 خود چسبیده است و قادر به ارائه سرنخ های جهت دار نیست، در حالی که شاخص RSI به سمت پایین ادامه می دهد و در حال حاضر در 53 ایستاده است.

نمودار روزانه نشان می دهد که EURUSD در حال مبارزه برای اصلاح از میانگین 100 روزه است، در حالی که میانگین 20 روزه کشش نزولی بسیار بالاتر از سطح فعلی به دست می آورد. در همان زمان، شاخص‌های تکنیکال توانستند به سمت بالاتر حرکت کنند، اما در نزدیکی میزان فروش بیش از حد خود باقی می‌مانند و به اندازه کافی قدرت ندارند تا کف جدید را تایید کنند.

در زیر حمایت فیبوناچی فوق الذکر، حالت نزولی بسیار محکم تر خواهد بود. سپس این جفت می تواند ریزش خود را به سمت 1.0660 افزایش دهد، در حالی که در زیر آن، ریزش باید به سمت منطقه قیمت 1.0500/40 ادامه یابد. از سوی دیگر، 1.0900 در حالت صعودی قرار دارد و سپس آستانه 1.1000 در مسیر خریدارها قرار می گیرد.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که فروشنده‌ها در کوتاه‌مدت تسلط دارند، اما خریداران هنوز به پایان نرسیده‌اند. جفت یورو/دلار در هفته آینده کاهش می یابد و به طور میانگین به 1.0741 می رسد و 60 درصد از کارشناسان نظرسنجی برای کاهش شرط بندی می کنند. با این وجود، خریداران پس از آن باز می گردند و  52 درصد در نمای ماهانه و 80 درصد در دید سه ماهه به حساب می آیند. به طور متوسط، این جفت در چشم انداز وسیع تر در حال بهبودی بالای 1.1000 دیده می شود.

نمودار نمای کلی به نفع اصلاح است. میانگین حرکتی هفتگی تا حدی تمایل نزولی خود را از دست داده است، اگرچه همچنان به سمت جنوب حرکت می کند. از سوی دیگر، شاخص ماهانه خنثی است، زیرا بیشتر اهداف بین 1.0600 و 1.1000 جمع می شوند، در حالی که شاخص سه ماهه کمی بالاتر و در کل خنثی شده است. هنوز و در آخرین بازه زمانی، اکثر کارشناسان نظرسنجی این جفت را بالای 1.1000 و تا 1.1600 می بینند.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-end-of-the-bullish-run-fomc-minutes-to-be-a-make-it-or-break-it-202305191540

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.