رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

با تکرار صعود بازار سهام، قیمت بیت کوین با کاهش بیشتر مواجه می شود

  • قیمت بیت کوین حمایت 25000 دلاری را از دست داد و با کاهش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به زیر 1 تریلیون دلار کاهش یافت.
  • همبستگی بین بیت کوین و بازارهای سهام در حال حاضر منفی در 0.55- است.
  • بیت کوین همچنان در برابر کاهش بیشتر آسیب پذیر است مگر اینکه  سیگنال های بازار مثبت شوند.

بازار کریپتو در حال از دست دادن ارزش خود است و به دنبال سقوط اخیر به زیر 1 تریلیون دلار در ارزش گذاری بازار است. از سوی دیگر، شاخص S&P 500 از آخرین باری که در ماه مارس به پایین‌ترین حد خود رسید، بیش از 15 درصد رشد داشته است. بیت کوین همچنان با احتمال کاهش مواجه است.

قیمت بیت کوین و بازار سهام تاریخ را تکرار می کند

قیمت بیت کوین هفته ها است که روند نزولی را مشاهده می کند در حالی که بازارهای سهام از رشد برخوردار هستند. در اوایل سال جاری، زمانی که ورشکستگی بانکی در ایالات متحده باعث کاهش ارزش شاخص S&P 500 شد، وضعیت معکوس شد که طی آن BTC عملکرد خوبی داشت.

از آن زمان، بازار سهام به گونه ای تکامل یافته است که همبستگی منفی با بازار کریپتو و بیت کوین دارد و این همبستگی به پایین ترین حد از دسامبر 2022 رسیده است.

Bitcoin and stock market’s correlation

بازار سنتی پس از رفع ترس از “فروش در ماه مه” همچنان خوب است، در حالی که قیمت بیت کوین به زیر 25000 دلار کاهش یافته است و به پایین ترین سطح سه ماهه خود رسیده است. همبستگی منفی 0.55- تا زمانی که حرکت هر یک از دو نهاد تغییر نکند، مرتبط باقی خواهد ماند.

چنین موردی در سال 2019 مشاهده شد، زمانی که قیمت بیت کوین تقریباً 34 درصد کاهش یافت، در حالی که بازار سهام افزایش یافت، همانطور که دن گامباردلو تحلیلگر اشاره کرد. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال بهبود یافت و این ادعاها مبنی بر اینکه بازار کریپتو در گرد و غبار بازار سهام باقی مانده است را رد کرد.

بنابراین “ترس” موجود در بازار کریپتو تنها لحظه ای است زیرا زمانی که بازار تثبیت شود، صعود دوباره در راه هست. در اوایل این هفته، شاخص حرص و ترس کریپتو به دلیل سقوط های ذکر شده از حالت خنثی خارج شد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد سرکوب‌های نظارتی اخیر و نگرانی‌های پیرامون دو افزایش آتی نرخ‌ها در سیاست‌ها در سال 2023، سرمایه‌گذاران را به وحشت انداخته است.

Crypto Fear and Greed Index

اگر این ریزش فروکش نکند، قیمت بیت کوین ممکن است بیشتر سقوط کند. این با واقعیت قدرت می گیرد که شاخص “RSI” هنوز بسیار بالاتر از منطقه فروش بیش از حد است و در منطقه نزولی قرار دارد.

BTC/USD 1-day chart

اگر کریپتوکارنسی بتواند به عقب برگردد و خط خنثی را در 50.0 بازیابی کند، احتمال رشد افزایش خواهد یافت، اما با نگاهی به شرایط بازار، احتمال افت در منطقه اشباع فروش بیشتر است. این همچنین به طور کلی به عنوان محرکی برای بازگشت به ارز دیجیتال عمل می کند و ممکن است بیت کوین را به بالای 25000 دلار بازگرداند.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-price-faces-further-depreciation-as-stock-market-rally-repeats-history-202306152349

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.