رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خریدار‌ها مطمئن آماده هستند تا یورو را بالاتر ببرند

  • اعلامیه های فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا باعث افزایش خوش بینی شد.
  • بازارهای مالی از ارقام کمتر از حد انتظار تورم ایالات متحده استقبال می کنند.
  • حرکت صعودی EURUSD محکم تر، آخرین مانع در 1.1000.

جفت ارز EURUSD هفته را با افزایش قابل توجه نزدیک به بالاترین سطح چند هفته ای 1.0970 به پایان می رساند، زیرا خوش بینی به بازارهای مالی پس از رویدادهای سطح اول بازگشته است. سرمایه گذاران از ارقام تورم ایالات متحده استقبال کردند، که نشان می دهد فشارهای قیمتی در ماه مه به کاهش خود ادامه داده است و کمی از فشار فدرال رزرو خارج شده است.

تورم کاهش می یابد، بازارها نفس می کشند

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده “CPI” در ماه می 0.1 درصد افزایش یافت و نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش یافت، که نسبت به ماه آوریل کاهش یافت و کمتر از انتظارات بازار بود. همانطور که انتظار می‌رفت، شاخص اصلی قیمت مصرف کننده سالانه 5.5 درصد افزایش یافت. علاوه بر این، بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده، شاخص قیمت تولیدکننده “PPI” 0.3 درصد کاهش یافت در حالی که در همان ماه سالانه 1.1 درصد افزایش یافت بود.

شرکت کنندگان بازار دلار آمریکا را با پیش بینی تصمیم نادرست فدرال رزرو کاهش دادند و احتمال پایان دادن به چرخه انقباضی را افزایش داد. گزارش بانک مرکزی سرانجام روز چهارشنبه منتشر شد و همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، سیاست گذاران آمریکایی نرخ بهره را در 5 تا 5.25 درصد باقی گذاشتند. با این حال، اعضای کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” بر خلاف تصور عمومی که فدرال رزرو تنها یک افزایش دیگر را اعمال خواهد کرد، حداقل دو افزایش نرخ بهره را به میزان 25 واحد پایه “bps” پیش بینی کردند.

پرش مناقشه‌آمیز در ابتدا باعث ایجاد ریسک گریزی شد و به دلار آمریکا یک رونق کوتاه مدت داد، اگرچه EURUSD توانست آستانه 1.0800 را حفظ کند و  به آرامی شروع به بهبود کرد.

طبق معمول، رئیس جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی خود آب سردی را بر نگرانی های بازار ریخت. پاول گفت که FOMC هنوز در مورد جولای تصمیمی نگرفته است، اما در عین حال، او در مورد کاهش تورم خوش بینانه به نظر می رسد. روحیه بهبود یافت و سهام از پایین‌ترین سطح خود جهش کرد و به دلار آمریکا فشار آورد و به EURUSD کمک کرد تا جایگاه خود را دوباره به دست آورد.

در پایان، فدرال رزرو مطمئن است که افزایش نرخ بهره و کاهش ترازنامه در نهایت تورم را رام می کند. آنها همچنین انقباض پولی را کنار گذاشتند و احتمال رکود اقتصادی را کاهش دادند. و در حالی که اعلام ژوئن بسیار دور از انتظار بود، موضع محافظه کارانه اتخاذ شده در سال جاری پس از بحران بانکی را مجدداً تأیید کرد. اقتصاد ایالات متحده نشانه هایی از بهبود سلامت را نشان می دهد، و تنها نگرانی ها در مورد بازار کار بسیار فشرده باقی مانده است.

هیچ شگفتی از سوی ECB وجود ندارد

در آن سر اقیانوس، بانک مرکزی اروپا “ECB” تصمیم سیاست پولی خود را روز پنجشنبه رونمایی کرد. سیاست گذاران اروپایی نرخ ها را 25 واحد افزایش دادند و نرخ تسهیلات سپرده را به 3.5 درصد رساندند. رئیس‌ کریستین لاگارد و همکارش بیانیه‌ای مناقشه‌آمیز ارائه کردند، اگرچه بازارهای مالی را شگفت‌زده نکرد.

با وجود اینکه شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده “HICP” نشان می‌دهد که قیمت‌ها با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافته است، سیاست‌گذاران اروپایی همچنان نسبت به تورم ابراز نگرانی می‌کنند. در واقع، آنها به طور صعودی در سرفصل و انتظارات اصلی برای امسال و سال آینده تجدید نظر کردند. بانک مرکزی اکنون انتظار دارد تورم کل در سال جاری 5.4 درصد، در سال 2024 به 3 درصد و در سال 2025 به 2.2 درصد برسد. علاوه بر این، سیاست گذاران چشم انداز رشد را به 0.9 درصد در سال جاری و به 1.5 درصد در سال 2024 بازبینی کردند.

کریستین لاگارد، رئیس‌ این سازمان به صراحت اعلام کرد که بانک مرکزی از توقف فاصله زیادی دارد، و افزود که این اقدامات هنوز انجام نشده است و دور دیگری از افزایش در ماه جولای را پیش‌بینی می‌کند. او همچنین اضافه کرد که نرخ پایانه چیزی است که وقتی به آنجا می‌رسند می‌دانند و در را برای حرکت‌های بیشتر باز می‌گذارند. EURUSD پیشرفت خود را افزایش داد و آستانه 1.0900 را به دست آورد و لحن صعودی روز جمعه را حفظ کرد.

تقویم اقتصادی

حالا که چی؟

به طور کلی، تورم جهانی در مسیر نزولی قرار دارد و در حالی که رشد ممکن است ضعیف بماند، اقتصادها در حال پیشرفت هستند. در عین حال، انقباض پولی بانک‌های مرکزی بدون در نظر گرفتن برخی افزایش‌های اضافی که هنوز در حال انجام است، به پایانترین حد خود نزدیک شده است. همه چیز در حال سقوط است و در نتیجه بازارهای مالی خوش بینانه می شوند. اگر اتفاق وحشتناکی در منطقه یورو رخ ندهد، یورو همچنان از حال و هوای بهتر بهره خواهد برد. در مقطعی در آینده، دلار آمریکا ممکن است قدرت خود را در پشت رشد قوی بازیابی کند، اما این مورد فوری نیست. به نظر می رسد سناریوی محتمل تری برای سه ماهه آخر سال جاری یا اوایل سال 2024 باشد.

از نظر داده ها، هفته آینده اتفاقات جالبی را به همراه خواهد داشت. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو چهارشنبه آینده در برابر کنگره توضیح خواهد داد و احتمال زیادی وجود دارد که او سرنخ های بیشتری در مورد تفکر فدرال رزرو ارائه دهد. ایالات متحده همچنین آزمون استرس بانکی را منتشر خواهد کرد که اندازه گیری سلامت سیستم بانکی است. سرانجام، روز جمعه، S&P Global برآوردهای اولیه PMI ژوئن خود را برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود که بخش خدمات به عملکرد بهتر از بخش تولیدی ادامه دهد و بخش تولید در قلمرو انقباضی در هر دو سواحل اقیانوس اطلس باقی بماند.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD صعودی شده است و جا برای افزایش قابل توجه به سمت بالاترین سطح امسال در 1.1483 وجود دارد که در فوریه گذشته تست شد. نمودار هفتگی نشان می‌دهد که این جفت از میانگین‌های حرکت ساده “SMA” از 20 و 100 بالاتر رفته است، در همین حال، میانگین 200 روزه در حدود 1.1180 بدون جهت باقی می ماند و به یک هدف بالقوه صعودی برای هفته های آینده تبدیل می شود. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال کاملاً به سمت شمال و به سمت قلمرو مثبت حرکت می‌کنند، که منعکس‌کننده خریداران هستند و مایل به صعود بیشتر هستند.

گزارش های تکنیکال در نمودار روزانه، جهت را به سمت بالا نگه می‌دارند، اگرچه آنها همچنین نشان می‌دهند که حرکت صعودی قبل از بسته شدن کندل هفتگی متوقف شده است. این جفت بالاتر از میانگین‌های حرکتی خود معامله می‌شود، با میانگین 100 روزه بدون جهت که روی 1.0806 حمایت می‌کند. میانِگین 20 روزه، در عین حال، به سمت بالا و پایین تر از آن می چرخد، در حالی که میانگین 200  شیب صعودی خود را بسیار پایین تر از سطح فعلی گسترش می دهد. در عین حال، شاخص‌های تکنیکال به خوبی در محدوده مثبت قرار دارند و تا حدی قدرت صعودی خود را در نزدیکی مقادیر بیش از حد خرید از دست می‌دهند. به غیر از آن، هیچ نشانه مرتبطی از فرسودگی صعودی وجود ندارد.

آستانه 1.1000 به عنوان مانع فوری جلوتر از سطح 1.1180 فوق الذکر است. اگر EURUSD بتواند فراتر از آن پیشرفت کند، سطح مربوطه بعدی 1.1230 است.

اگر قیمت به زیر 1.0900 بیافتد،این جفت می تواند 1.0810 تست کند. اگر نزول بیشتر ادامه یابد، هدف نزولی بعدی به 1.0745 می رسد، یعنی اصلاح فیبوناچی 61.8% کاهش سالانه 2022.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD مسیر صعودی را در هفته های آینده حفظ خواهد کرد. درصد خریداران با گذشت زمان کاهش می یابد، اما تعداد کسانی که برای کاهش شرط بندی می کنند کم است. در چشم انداز هفتگی، 67 درصد از کارشناسان نظرسنجی به دنبال سطوح بالاتر هستند و میانگین هدف 1.0950 است. در دیدگاه سه ماهه، خریداران 59 درصد هستند، اما میانگین هدف به 1.1095 افزایش می یابد، که نشان می دهد سرمایه گذاران تمایل کمتری به خرید دلار دارند.

در مورد نمودار کلی، میانگین‌های متحرک کوتاه‌مدت به سمت شمال چرخیدند، با انباشت واضح بالاتر از علامت 1.1000. میانگین حرکت سه ماهه نیز قدرت صعودی به دست آورد، اگرچه بازبینی گسترده ای وجود دارد که EURUSD تا 1.0500 و بالاتر از 1.1800 مشاهده می شود. با این حال، پرتراکم ترین منطقه بین 1.1000 و 1.1200 است که از افزایش بیشتر در آینده نزدیک حمایت می کند.

EUR/USD sentiment poll

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-confident-bulls-ready-to-push-the-euro-higher-202306161529

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.