رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آیا ETF می‌تواند باعث افزایش نرخ بیت کوین به 50000 دلار شود؟

  • قیمت بیت کوین در کوتاه مدت محدود می ماند و معامله گران حرکت بعدی آن را حدس می زنند.
  • از یک چشم انداز بزرگ، اگر ETF نقطه ای تایید شود، BTC می تواند به قلمروی سه رقمی برسد.
  • با این حال، در کوتاه مدت، این احتمال وجود دارد که کریپتو پیشگام به 25000 دلار کاهش یابد.

قیمت بیت کوین نزدیک به یک ماه است که در حال تثبیت بوده و هیچ نشانه ای از حرکت جهت دار نیست. در حالی که پیش‌بینی کوتاه‌مدت ممکن است آسان باشد، چشم‌انداز بلندمدت با توجه به فرصت‌های مربوط به تایید احتمالی ETF بیت‌کوین جالب به نظر میرسد.

ETF بیت کوین و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

گزارش اخیر NYDIG با تشبیه تشابهاتی با طلا و تایید ETF بیت کوین همراه بود. به بیان ساده، این گزارش نشان می‌دهد که بیت‌کوین نقطه‌ای مانند Grayscale’s Bitcoin Trust “GBTC” یا ETF‌های نقطه‌ای خارج از ایالات متحده در مجموع ۲۸.۸ میلیارد دلار است. از سوی دیگر، طلا تا ژوئن 210 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت “AUM” در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

NYDIG BTC spot products

این تحقیق همچنین می‌افزاید که مقایسه بین طلا و بیت‌کوین «قابل توجه» است. در حالی که بیت کوین 3.6 برابر بی ثبات تر از طلا است، “سرمایه گذاران به بیت کوین 3.6 برابر کمتر از طلا بر اساس دلار نیاز دارند تا به همان اندازه در معرض ریسک قرار بگیرند.” بر این اساس، نزدیک به 30 میلیارد دلار تقاضای افزایشی برای بیت کوین ETF خواهد داشت.

این گزارش یک قدم جلوتر می‌رود و پیشنهاد می‌کند که «به ازای هر 1 دلار از AUM که به یک ETF [بیت‌کوین] سرازیر می‌شود، 10 دلار بر ارزش “کلید بازار” بیت‌کوین تأثیر می‌گذارد».

NYDIG BTC

در حالی که گزارش NYDIG رویکرد ساده تری در مقایسه بیت کوین با طلا دارد، خبرنامه Ecoinometrics موضع محتاطانه تری دارد. آنها در گزارش خود اشاره می کنند که افزایش چشمگیر طلا در دهه 2000 به دلیل ترکیبی از عواملی مانند ضعیف بودن دلار آمریکا، شرایط مطلوب اقتصاد کلان و راه اندازی یک صندوق جدید قابل معامله در بورس بوده است. از این رو، آنها اشاره می کنند که مقایسه طلا با بیت کوین ناعادلانه است.

در خبرنامه Ecoinometrics آمده است که ETF بلک راک به تنهایی قیمت بیت کوین را به 100000 دلار نمی رساند.

تصویر بزرگ بیت کوین ثابت می ماند

قیمت بیت کوین نزدیک به یک ماه است که در سطح روانی 30000 دلار تثبیت شده است. این قیمت خسته کننده در داخل شکست نزولی هفتگی است و از 29,247 دلار به 41,273 دلار گسترش می یابد.

از این رو، هر حرکت صعودی با فشار فروش مواجه خواهد شد. اما تا کنون خریدار به شدت پیگیر بوده اند و تسلیم نشده اند.

از دیدگاه محافظه کارانه، سرمایه گذاران می توانند انتظار عقب نشینی کوتاه مدت تا 27947 دلار را داشته باشند. اما یک فرصت خرید بهتر، اصلاحی است که سطح روانی 25000 دلار را ری‌تست کند. این سطح کلیدی است و باید توسط خریدار به هر قیمتی از آن دفاع شود. جهش از این جایگاه برای ادامه روند سال 2023 حیاتی خواهد بود. ادامه روند صعودی، قیمت بیت کوین را به سمت ری‌تست نقطه میانی شکست نزولی در 35260 دلار سوق می دهد.

بسته به انتظارات در مورد ETF بیت کوین، قیمت بیت کوین می تواند روی 35260 دلار متوقف شود یا مانع 40000 دلار شود. در یک سناریوی بسیار نادر که در آن هیاهوی خرده‌فروشی مورد توجه قرار می‌گیرد، BTC می‌تواند سطح روانی 50000 دلار را ری‌تست کند.

در چنین حالتی، BTC ستاپ شکست نزولی را باطل می‌کند و نشان می‌دهد که خریدارها آماده هستند تا با بالاترین سطح تاریخ 69000 دلار مقابله کنند و به طور بالقوه به اوج‌های جدید برسند.

نمودار 3 روزه BTC/USDT

در حالی که چشم انداز صعودی قیمت بیت کوین ممکن است، شکست سطح روانی 25000 دلار نشان دهنده خارج شدن خریداران است زیرا پایین ترین سطح را ایجاد می کند. در چنین حالتی، بیت کوین ممکن است به سطح حمایتی 21313 دلار سقوط کند.

در یک سناریوی وحشتناک، قیمت بیت کوین حتی می تواند تا 17311 دلار کاهش یابد.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-can-btc-spot-etf-approval-make-50-000-a-reality-202307211008

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.