رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بانک‌های مرکزی، تورم و رشد

  • فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا تصمیمات سیاست پولی خود را هفته آینده اعلام خواهند کرد.
  • ایالات متحده تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم و به روز رسانی تورم را منتشر خواهد کرد.
  • EURUSD به لبه پرتگاه صعودی نزدیک می شود، بانک های مرکزی آن را می سازند یا آن را حذف میکنند.

جفت EURUSD بخشی از سودهای مربوط به تورم ایالات متحده را جمع کرد و پس از رسیدن به 1.1275، به سمت منطقه 1.1100 سقوط کرد و در پایان هفته به سختی بالاتر از آن منطقه معامله شد.

دلار آمریکا شرایط فروش بیش از حد را اصلاح می کند

معامله گران نتوانستند دلار آمریکا را بیشتر پایین بیاورند، علیرغم تلاش های متعدد برای انجام این کار در نیمه اول هفته، در نهایت در روز پنجشنبه تسلیم شداند. دلار آمریکا با حمایت کمی از چنین افزایشی بهبود یافت. یک کاتالیزور فوری برای تقویت دلار، گزارش استخدام هفتگی بهتر از حد انتظار بود، زیرا مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 14 ژوئیه 228 هزار افزایش یافت که بالاتر از انتظارات بود و نشان داد که بازار کار همچنان ضعیف است. توقف شروع شد و دلار صعود خود را در طول روز تمدید کرد و روز جمعه نیز ادامه داشت.

داده های ایالات متحده منتشر شده و ضعیف بود. فراتر از ارقام اشتغال خوش‌بینانه، این کشور میزان خرده‌فروشی ژوئن را منتشر کرد که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد افزایش یافت. تولید صنعتی در مدت مشابه 0.5 درصد کاهش و ظرفیت بهره برداری 78.9 درصد افزایش داشته است. اعداد مربوط به مسکن انتظارات بازار را از دست دادند، در حالی که نظرسنجی تولید فدرال رزرو فیلادلفیا در ژوئیه 13.5- بود که بدتر از -10 پیش بینی شده بود.

در سراسر اروپا، منطقه یورو تایید کرد که شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف کننده “HICP” در ماه ژوئن 5.5 درصد افزایش یافت. با این حال، گزارش اصلی سالانه از 5.4٪ به 5.5٪ بازنگری شد. علاوه بر این، شاخص قیمت تولیدکننده آلمان “PPI” در ماه ژوئن 0.1 درصد افزایش یافت که بالاتر از حد انتظار بود.

به طور کلی، بازارهای مالی خوش بینانه باقی ماندند. شاخص های سهام ایالات متحده به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر صعود کردند، به طوری که میانگین صنعتی داوجونز “DJIA” و S&P 500 در پایان هفته رشد خود را حفظ کردند. بازده اوراق قرضه دولتی تا پایان هفته جایگاه خود را پیدا کرد و منحنی بازدهی خزانه داری ایالات متحده همچنان معکوس بود.

بانک های مرکزی در کانون توجه قرار گرفته اند

فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا “ECB” نشست های سیاست پولی خواهند داشت و تصمیمات خود را در هفته آینده اعلام خواهند کرد. به طور گسترده پیش بینی می شود که فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه “bps” افزایش دهد، اگرچه فعالان بازار به دنبال نشانه هایی هستند که آیا افزایش دیگری پس از آن روی میز باقی می ماند یا خیر. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا نیز همین مسیر را دنبال کند و فعالان بازار نیز حداقل یک افزایش دیگر را در ماه سپتامبر انتظار دارند.

تورم ایالات متحده به اندازه کافی کاهش یافته است که به سیاست گذاران اجازه می دهد به چرخه انقباض پایان دهند، اما شرایط سخت کار مداوم خطری برای تورم ایجاد می کند. بنابراین، بانک مرکزی آمریکا تمایلی به اعلام پایان سیاست پولی فعلی ندارد.

از سوی دیگر، فشارهای قیمتی اروپا همچنان بالاست، در حالی که سیاستگذاران محلی انتظار دارند که برای مدت طولانی بالا بماند. وزنه تعادل آنها یک رکود و/یا یک بحران مالی است.

در واقع، بانک‌های مرکزی جهانی در یک خط باریک حرکت می‌کنند و باید تعادل ظریفی را برای مهار تورم بدون ایجاد هرج‌ و مرج اقتصادی حفظ کنند. این دلیل اصلی است که چرا هر کلمه یا اشاره ای به شدت مورد بررسی قرار می گیرد و به سرعت قیمت گذاری می شود.

فراتر از اعلامیه های بانک های مرکزی، چند رقم مربوط به اقتصاد کلان نیز منتشر خواهد شد. S&P Global برآوردهای اولیه PMI های جولای را منتشر خواهد کرد. همچنین، ایالات متحده تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم و شاخص قیمت مصرف شخصی ژوئن “PCE” را منتشر خواهد کرد که معیار مورد علاقه فدرال رزرو برای تورم است. در نهایت، آلمان برآورد اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” جولای خود را که قبلاً 6.4 درصد سالانه بود، معرفی خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

به طور کلی، و در پشت ریزش هفتگی قبلی، آخرین افت EURUSD اصلاح کننده به نظر می رسد. این جفت چند پیپ بالاتر از 38.2% اصلاح فیبوناچی 1.0833/1.1275 خود در 1.1105 معامله می شود، در حالی که حمایت فیبوناچی بعدی در 1.1053 است.

از نقطه نظر تکنیکال، نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت قادر به حفظ خود بالای میانگین 200 روزه  بدون جهت که در حال حاضر روی 1.1190 قرار دارد، نبود. در عین حال، میانگین 20 روزه شیب صعودی محکمی را بسیار پایین تر از سطح فعلی ارائه می دهد در حالی که بالای میانگین 100 روزه، به نوعی نشان می دهد که خریدارها هنوز تسلیم نشده اند. در نهایت، شاخص های تکنیکال کاهش یافت. شاخص ممنتوم در حال حاضر از بالا به سطح 100 خود نزدیک می شود، با این حال شاخص “RSI” به سختی از سطوح بیش از حد خرید عقب نشینی کرد و شانس کاهش شدیدتر را محدود می کند.

به طور روزانه، خطر کاهش شدیدتر محدود به نظر می رسد. EURUSD بسیار بالاتر از میانگین متحرک صعودی رشد می کند. در عین حال، شاخص‌های تکنیکال پس از اصلاح شرایط، به خوبی به حالت صعودی تبدیل شده‌اند، که نشان می‌دهد فروشندگان تمایلی به کاهش بیشتر آن ندارند. با این حال، این جفت برای چهارمین روز متوالی در نزول بسته شد در حالی که کف های پایین تر را ثبت کرده.

سطح حمایت مرتبط‌تر به 1.1000 می‌رسد، زیرا 61.8% اصلاح فوق با آستانه روانی همگرا می‌شود. این سطح به عنوان یک هدف نزولی بالقوه در مورد شکست نزولی به دنبال تصمیمات بانک مرکزی است. هنگامی که از سطح پایین تر بود، ریزش می تواند به سمت منطقه قیمت 1.0890/1.0920 ادامه یابد، زیرا خریدارها احتمالاً عقب نشینی خواهند کرد.

در جهت صعودی، سرمایه گذاران نسبت به بهبودی ناگهانی اوج ها 1.1200 مطمئن تر خواهند شد، اگرچه این جفت ارز برای ادامه پیشرفت باید فراتر از 1.1250 تثبیت شود و در آن زمان 1.1400 در پیش است.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی FXStreet Forecast نشان می دهد که این کاهش در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت. EURUSD در نمایش های هفتگی و ماهانه به طور متوسط زیر سطح 1.1100 دیده می شود، در نزدیکترین نماها به ترتیب 50% و 52% سهم نزولی را به خود اختصاص داده است، در حالی که در بلند مدت به 32% کاهش می یابد.

نمودار نمای کلی نزول اصلاحی مداوم را تأیید می کند، زیرا میانگین حرکت هفتگی به شدت پایین تر شده است، اگرچه شرط های زیر 1.1000 وجود ندارد. میانگین حرکتی ماهانه و سه ماهه شیب صعودی خود را در راستای بهبودی آتی حفظ می کنند. در نهایت، محدوده پتانسیل در نمای ماهانه از 1.0600 تا 1.1400 می رود که اکثر اهداف بین 1.0800 و 1.1100 جمع می شوند. این محدوده در چشم انداز سه ماهه افزایش می یابد، زیرا بیشتر اهداف بالای آستانه 1.1000 جمع می شوند.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-central-banks-inflation-and-growth-to-rock-financial-boards-202307211513

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.