رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

کارشناسان می گویند SEC ایالات متحده احتمالا ETF بیت کوین را رد می کند

  • قیمت بیت کوین نتوانست سطح روانی 30000 دلار را بازیابی کند و در 29410 دلار معامله می شود.
  • اعلام CPI ایالات متحده نتوانست بازارها را به حرکت درآورد، که منجر به حرکت های جانبی بیشتری در آخر هفته خواهد شد.
  • یک حرکت کوچک که مانع 30,340 دلاری را پشت سر بگذارد، نامتوازنی را دوباره متعادل می کند و به فروشنده ها فرصتی برای باز کردن پوزیشن های Sell می دهد.
  • هدف فروشنده های بیت کوین شامل سطوح حمایتی است، 28138 دلار، 27330 دلار و 26767 دلار.

قیمت بیت کوین نزدیک به 50 روز است که بدون هیچ گونه سوگیری جهت دار در حال حرکت است. با رسیدن نوسانات به پایین ترین حد تاریخ، سرمایه گذاران خسته شده اند و به دنبال راه های دیگری برای فرصت های معاملاتی هستند. اما فروشنده‌ها برای باز کردن پوزیشن‌های Sell و سرمایه‌گذاری بر روی یک حرکت برگشتی متوسط، آماده اند.

تصمیم ETF بیت کوین و پیامدهای آن

صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین “ETF” پس از ثبت نام ETF نقطه ای بلک راک در اواسط ژوئن، شتاب جدیدی به دست آورد. این توسعه به سرمایه گذاران چیزی برای چشم انتظاری داده است. دومین مهلت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “SEC” برای تایید یا رد ETF بیت کوین ARK 21Shares در 13 آگوست است.

همانطور که توسط جیمز سیفارت از بلومبرگ اشاره شده است، در اینجا مهلت های برای ETF های آینده وجود دارد.

در حالی که سیفارت رد احتمالی SEC را پیشنهاد می کند، اکثر کارشناسان انتظار نتیجه مشابهی را دارند. این چشم انداز با توجه به موضع تنظیم کننده در مورد همه چیزهای رمزنگاری واضح است.
در صورتی که SEC ETF بیت کوین ARK را تأیید کند، قیمت بیت کوین احتمالاً به صعود خود در سال 2023 ادامه می دهد و به طور بالقوه نزدیک ترین سطوح کلیدی را به ترتیب 35000 و 40000 دلار نشان می دهد.
از آنجایی که SEC احتمالاً این پرونده را رد می کند، سرمایه گذاران می توانند انتظار داشته باشند که طلسم بی ثبات بیت کوین همچنان که به آرامی پایین می آید ادامه یابد.
تحلیلگر کریپتو، الکس کروگر، اظهار داشت که “تأخیر تقریباً قطعی است و احتمالاً قیمت ها تاثیر نمیبیند” او می‌افزاید که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار «ARK ETF» را تأیید کند، قیمت بیت‌کوین «رشد می‌کند و دیگر به عقب نگاه نمی‌کند».

جهت گیری قیمت بیت کوین همچنان مبهم است

قیمت بیت کوین بین 14 تا 23 ژوئن پس از اعلام بلک راک مبنی بر ثبت ETF نقطه بیت کوین، 27 درصد افزایش یافت. این حرکت مرحله دوم روند صعودی 2023 را افزایش داد و سه ماهه دوم را به 31500 دلار رساند. این اوج در 13 ژوئیه، چند روز پس از شروع سه ماهه سوم افزایش یافت، که سیگنال فروش خوبی بود و نشان از اصلاح قریب الوقوع بود. اما رمزارز پیشگام نتوانست از جای خود تکان بخورد و منجر به یکپارچگی تقریباً 50 روزه شود.
پس از جهش ها در سطح سه ماهه دوم در 31500 دلار، قیمت بیت کوین در 11 روز آینده 8.48 درصد سقوط کرد و به طور موقت کف حمایتی را تشکیل داد. در حالی که بیت کوین تلاش می کند تا از این جایگاه خود بازگردد، عدم تعادل و استخرهای نقدینگی در انتظار است که هر دو نقطه ورود خوبی برای فروشندگان کوتاه مدت هستند.
این عدم تعادل که از 30380 دلار تا 31068 دلار گسترش می‌یابد، به عنوان شکاف ارزش منصفانه “FVG” شناخته می‌شود زیرا پس از کاهش سریع قیمت بیت‌کوین ایجاد شد و باعث ایجاد عدم تعادل نامتوازنی قیمت و به نفع فروشندگان شد. اغلب پس از ایجاد یک FVG، عقب نشینی رخ می دهد، که بیت کوین را به این عدم تعادل باز می گرداند و به فروشندگان اجازه می دهد تا نامتوازنی را متعادل کنند.
علاوه بر این، اوج High ایجاد شده بین 16 تا 23 ژوئیه دارای نقدینگی خرید است. جالب اینجاست که این نقدینگی درست زیر FVG است، که آن را به منطقه ای با احتمال بالا تبدیل می کند که در آن نزول قیمت بیت کوین می تواند احتمال رود.
ایده پشت این چشم انداز نزولی این است که قیمت بیت کوین به وضوح پس از افزایش 27 درصدی، یک نقطه قله ایجاد کرده است. بنابراین، فرسودگی فشار خرید همراه با برداشت سود توسط سرمایه‌گذاران و باز کردن موقعیت‌های Sell کوتاه مدت، فشار کافی در سمت فروش برای شروع بازگشت متوسط ایجاد می‌کند.
در چنین حالتی، نقطه میانی این حرکت 27 درصدی در 28138 دلار، اولین و ایده آل ترین هدف خواهد بود. پس از این سطح، دو سطح حمایتی عمیق در 27330 دلار و 26767 دلار مکان های خوبی برای برداشت سود هستند.
نمودار 12 ساعته BTC/USDT
شکست قاطع سطح 31500 دلار که به سطح حمایت تغییر می کند، چشم انداز نزولی قیمت بیت کوین را باطل می کند. این حرکت HH را ایجاد می کند و ادامه روند صعودی را پیشنهاد می کند و خریداران حاشیه را جذب می کند.
از این رو، سرمایه گذاران باید مراقب باشند، به خصوص اگر قیمت بیت کوین بر نامتوازنی های ذکر شده در بالا غلبه کند. افزایش فشار خرید، بیت کوین را به 35000 دلار و موانع بحرانی 40000 دلار می رساند.

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.