رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار آمریکا پیروز ظاهر می شود

  • کاهش تورم در ایالات متحده ادامه یافت و خوش بینی را برانگیخت.
  • رکود اقتصادی آلمان، اتحادیه را به رکود می کشاند.
  • EURUSD با تردید در مسیر نزولی، دلار آمریکا آماده پیروزی در این نبرد است.

جفت ارز EURUSD هفته را با روند نزولی به پایان می رساند، اگرچه کاهش ها اندک بود، و این جفت همچنان به آستانه 1.1000 نزدیک است. بازارهای مالی در بحبوحه ابهامات پیرامون آینده اقتصادی برای مسیریابی تلاش کردند و نتوانستند مسیری جهت دار تعیین کنند.

گزارش اشتغال ماهانه مختلط ایالات متحده که تا پایان هفته گذشته منتشر شد، نگرانی ها را در مورد اینکه آیا فدرال رزرو ایالات متحده به افزایش نرخ ها ادامه می دهد یا خیر، احیا کرد، زیرا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” نشان داد که نرخ بیکاری به کاهش یافته است. 3.5 درصد در ماه جولای، در حالی که دستمزدها افزایش یافته است. درآمد سالانه در ماه جولای 4.4 درصد افزایش یافت و اکنون با سرعت بیشتری نسبت به تورم افزایش یافته است.

تورم همچنان در کانون توجه

دلار آمریکا هفته را با از سرگیری رشد قبلی خود آغاز کرد و یورو/دلار را به پایین ترین سطح هفتگی 1.0928 رساند، زیرا انتظارات در آستانه انتشار آمار تورم ایالات متحده افزایش یافته بود و به این معنی بود که برخی از سیاست های پولی آینده را روشن کند. در همین حال، داده های آلمان به گوش رسید، زیرا تولید صنعتی در ژوئن 1.5 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” در جولای تایید شد که 6.5 درصد سالانه افزایش یافته است، پس از افزایش 6.8 درصدی در ژوئن.

از آنجایی که آلمان اقتصاد پیشرو اروپا است، مشکل در این کشور به معنای دردسر برای اتحادیه است. کندی آلمان رشد اتحادیه اروپا را به طور کلی پایین می کشد و احتمال رکود در طول زمان افزایش می یابد. بانک مرکزی اروپا “ECB” بدون توجه به خطرات موجود، چاره ای جز ادامه تشدید سیاست های پولی خود ندارد. مقامات بانک مرکزی اروپا از بحث در مورد نیاز به توقف به پیش‌بینی افزایش دیگری در ماه آینده روی آورده‌اند.

سرانجام، روز پنجشنبه، اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده “CPI” را اعلام کرد که 0.2 درصد در ماه گذشته و 3.2 درصد در سال گذشته، کمی کمتر از پیش بینی ها افزایش یافت. تورم اصلی سالانه 4.7 درصد بوده که نسبت به 4.8 درصد قبلی کاهش یافته است. با انتشار این خبر، بازار خوشبینانه شد و EURUSD به 1.1064 جهش کرد زیرا این خبر باعث افزایش گمانه زنی ها برای عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری شد.

بانک های مرکزی در تصمیم گیری به مشکل خوردند

با این حال، خوش‌بینی کوتاه مدت بود و یورو به سرعت از افزایش خود کاست، زیرا چند تن از مقامات فدرال رزرو با اظهارنظرهای تندروانه برخورد کردند. برجسته‌ترین آنها مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو بود که گفت از پیش‌بینی زودهنگام حرکت‌های فدرال رزرو حمایت نمی‌کند و این پیام معروف را تکرار می‌کند که تغییرات نرخ به داده‌ها وابسته است. در نهایت، او اضافه کرد که داده‌های CPI «تا حد زیادی همانطور که انتظار می‌رفت» وارد شد و به معنای پیروزی بر تورم نیست.

در پایان هفته، ایالات متحده شاخص قیمت تولید کننده جولای “PPI” را گزارش کرد که 0.3 درصد در ماه و 0.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. فشارهای تورمی سالم که نباید نگران کننده خوانده شود، حتی اگر بالاتر از انتظارات بازار باشد. به‌علاوه، برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان در آگوست 71.2 بود که بهتر از 71 مورد انتظار بود اما کمتر از 71.6 قبلی بود.

عدم تعادل بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ایجاد شده. بانک‌های مرکزی اروپا از زمان بحران سال 2008 که به طور کلی منجر به ادغام دلار آمریکا بود، از فدرال رزرو عقب مانده‌اند. با این حال، تا کنون، بازارهای مالی همچنان عمدتاً بر اساس احساسات معامله می‌کنند، زمان زیادی طول نمی کشد تا اینکه تشویق داده های ایالات  متحده در درجه اول به سود دلار باشد.

از نظر داده‌ها، هفته پیش رو فروش خرده‌فروشی ایالات متحده را به همراه خواهد داشت که انتظار می‌رود در ماه جولای 0.3 درصد افزایش یافته باشد، و آخرین صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” را به همراه خواهد داشت. منطقه یورو دومین برآورد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم را منتشر خواهد کرد که انتظار می رود رشد 0.3 درصدی را در سه ماه منتهی به ژوئن و HICP جولای تایید کند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD نزولی است، اگرچه نمودار هفتگی نشان می دهد که خریداران از اواخر جولای از آستانه 1.0900 دفاع کرده اند. به نوعی، به نظر می رسد که دلار آمریکا کمی فرسوده شده است، اگرچه، با معامله این جفت در سطوح فعلی، تغییر چهت دار هنوز مشخص نیست.

نمودار هفتگی نشان می دهد که EURUSD همچنان در حال مبارزه برای به دست آوردن مجدد قیمت بالاتر از 61.8% اصلاحی فیبو 1.0833/1.1275 در 1.1005 است، اما در همان زمان، از میانگین حرکت ساده 20 روزه “SMA” جهش کرده. قیمت پیشرفت خود را به بالای میانگین 100 روزه افزایش داده است و پتانسیل نزولی این جفت را محدود کرده است. در همان زمان، شاخص‌های تکنیکال از Hهای ژوئن خود افت کردند و جهت را به سمت نزول منحرف کردند، اگرچه نتوانستند یک حرکت دیگر به سمت جنوب را تأیید کنند. شاخص ممنتوم در حدود سطح 100 تقریباً صاف است، در حالی که شاخص RSI در حدود 55 قرار دارد.

دیدگاه تکنیکال در نمودار روزانه به نفع حرکت نزولی است. EURUSD زیر میانگین کاملاً نزولی 20 روزه معامله می شود، در حالی که میانگین 100 روزه خفیف از حرکت صعودی حمایت می کند که در حال حاضر در حدود 1.0925 است.

این جفت در ماه آگوست به 1.0911 رسیده، سطحی که برای تایید ادامه حرکت نزولی، در ابتدا به سمت 1.0830 باید شکسته شود. بعد می تواند تا 1.0720 کاهش یابد.

سطوح مهم برای مشاهده روند صعودی،HH هفتگی ذکر شده در 1.1064 است، با افزایش های قیمت بالاتر از این سطح 1.1120 و در ادامه 1.1180/90 قرار دارد.

چشم انداز تکنیکال EUR/USD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که در چشم‌انداز هفتگی و ماهانه خریدار ها پیشی می‌گیرند، اگرچه EURUSD به طور متوسط بالاتر از آستانه 1.0900 است. نمودار نمای کلی منعکس کننده عدم قطعیت مداوم است، زیرا میانگین های متحرک کوتاه مدت اندکی پایین تر هستند، در حالی که میانگین های سه ماهه به سمت شمال حرکت می کنند. آنچه جالب‌تر به نظر می‌رسد، EURUSD بیشتر دیده می‌شود، که بالاتر از 1.0800 نگه داشته می‌شود، با برخی شرط‌بندی‌های جزئی زیر سطح در چشم‌انداز سه ماهه.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-to-emerge-victorious-202308111437

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.