رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

سقوط بیت کوین بیشتر از زمان سقوط FTX است، آینده چیست؟

  • کاهش قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه باعث شد تا موقعیت های ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به سقوط FTX در نوامبر 2022 ریزشی شوند.
  • حرکت شدید پس از هفته ها رکود، بسیاری از سرمایه گذاران را غافلگیر کرده است.
  • این کاهش قبل از تصمیم Grayscale ETF است که قرار است در 18 اوت در ساعت 15:00 GMT انجام شود.

قیمت بیت کوین 15.70 درصد از باز شدن قیمت روز دوشنبه تا پایین ترین سطح هفتگی سقوط کرد. اما کندل روزانه پنج‌شنبه از زمان باز شدن خود به پایین‌ترین سطح ۱۴ درصدی رسید، که همان چیزی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران را غافلگیر کرد. در نتیجه این شوک ناگهانی، 855 میلیون دلار در موقعیت های خرید و 194 میلیون دلار در موقعیت های فروش از بین رفت.

همانطور که در نمودار Velo Data زیر مشاهده می شود، تعداد کل نقدینگی های BTC بسیار بیشتر از زمانی است که صرافی FTX در نوامبر 2022 سقوط کرد. نزدیک به 2 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته تبخیر شد.

نمودار انحلال بیت کوین

با توجه به ادغام، این کاهش برای تعداد کمی از معامله گران غافلگیر کننده نبود، اما به نظر می رسد اکثر فعالان بازار کریپتو از سقوط چشم پوشی کرده اند. صرف نظر از این، سرمایه گذاران باید محتاط باشند زیرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “SEC”  قرار است تصمیم خود را در مورد برنامه کاربردی Grayscale’s Exchange Traded Fund “ETF” در 18 آگوست ساعت 15:00 GMT ارائه کند. یک پاسخ مثبت از سوی SEC احتمالاً بازارهای ارزهای رمزنگاری شده را ترغیب می کند تا راه کار خود را دوباره دنبال کنند و زیان را جبران کنند. با توجه به چشم انداز تا حد زیادی منفی، رد یا تاخیر از سوی تنظیم کننده ممکن است تاثیر زیادی بر قیمت بیت کوین نداشته باشد.

قیمت بیت کوین سطوح حمایت کلیدی را شکست

قیمت بیت کوین در نهایت خود را از شر خریدارهایی خلاص کرد که انتظار داشتند بیت کوین 30000 دلار کاهش یابد زیرا در 18 آگوست تقریباً 14 درصد سقوط کرد. این حرکت باعث شد که ارز دیجیتال پیشگام در سطح 26000 دلار معامله شود و در زیر دو سطح حمایت بحرانی – 25,205 دلار و 24,300 دلار قرار بگیرد. اولی در سقوط اخیر برچسب گذاری شد که با یک اصلاح سریع 7.29 درصدی دنبال شد.

در روزهای آینده، این سطوح احتمالاً ری تست می شوند، به خصوص اگر ETF رد شود. با این حال، از منظر تکنیکال، نقطه میانی صعود 2023 در 23666 دلار یک سطح کلیدی برای انباشت است. اما با توجه به دورنمای نزولی بازار و فروپاشی ساختار بازار رالی صعودی در سال 2023، افزایشی که فروشنده‌ها را به چالش بکشد بسیار بعید است.

شاخص RSI و نوسانگر “AO” در نمودار سه روزه چشم انداز بدی را نشان می دهد. RSI در حال حاضر به زیر سطح 50 نزول کرده است که در بحبوحه کاهش شتاب صعودی، نشان از تصاحب فروشنده‌ها بر بازار دارد. علاوه بر این، شاخص AO به طور مداوم نوارهای هیستوگرام قرمز کاهشی را ایجاد می کند که نشان دهنده افزایش حرکت نزولی است زیرا احتمال چرخش به زیر خط صفر بیشتر می شود.

در چنین حالتی، بیت کوین می تواند تا سطح حمایت 21313 دلار کاهش یابد.

نمودار 3 روزه BTC/USDT

از سوی دیگر، اگر قیمت بیت کوین از مرز 29,247 دلار بازگردد و آن را به سطح حمایتی برگرداند، نشان دهنده این است که سقوط قیمتی برای سرکوب خریدار های اولیه و به دام انداختن فروشندگان کوتاه مدت بوده است. در چنین حالتی، BTC باید رشد کند و مانع 31,845 دلاری را به یک سطح حمایتی برگرداند تا تز نزولی را باطل کند.

این حرکت می تواند قیمت بیت کوین را بیشتر به سطح مقاومت بعدی در 35260 دلار برساند که ترکیبی از موانع همسو شده است.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-more-btc-liquidations-than-during-ftx-fallout-whats-next-202308181121

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.