رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دلار آمریکا به تقویت خود ادامه می دهد

  • ایالات متحده هفته آینده میزبان جکسون هول خواهد بود و به سرنخ های سیاست های پولی نگاه می کند.
  • داده های منطقه یورو باعث ایجاد مشکل می شود و خطر رکود اقتصادی شدیدتر را نشان می دهد.
  • تز صعودی EURUSD حتی با احتمال کاهش تا 1.0700 ثابت باقی می ماند.

جفت ارز EURUSD کاهش ماهانه خود را بیشتر کرد و هفته را با تعداد انگشت شماری پیپ بالاتر از پایین ترین سطح جولای در 1.0833 به پایان رساند. بدون توجه به داده‌های کلان مربوط به اقتصاد کلان، بازارهای مالی چشمان خود را به چین معطوف کردند و مشکلات در بخش املاک و مستغلات باعث می‌شود که پیشرفت اقتصادی در حال حاضر ضعیف باشد.

چین بار دیگر در مرکز توجه

زمانی که کانتری گاردن، یک توسعه‌دهنده برجسته املاک، اعلام کرد که نمی‌تواند وام‌هایش را بازپرداخت کند، هشدارها در آخر هفته به صدا درآمد. با گذشت روزها، شرکت دیگری به نام Zhongrong International Trust موفق به پرداخت اوراق قرضه خود نشد. این شرکت تراست یک بانک “سایه” در نظر گرفته می شود و ترس از سقوط مالی با اعتراضات در پکن به وجود آمد.

مقامات محلی سعی کردند ترس ها را کاهش دهند تا از یک بحران شدیدتر جلوگیری کنند. فو لینگهوی از اداره ملی آمار چین گفت: «انتظار می‌رود خطرات شرکت‌های مسکن به تدریج برطرف شود. علاوه بر این، گزارش شده است که دولت برای افزایش ارزش یوان، دلار آمریکا را در بازار نقدی می‌فروشد.

خطر این سرایت به جهان کم است، اگرچه سرفصل ها برای تحریک ریسک گریزی کافی بود. دلار آمریکا رهبری خود را در سراسر بازار FX حفظ کرد.

اروپا وضعیت خوبی ندارد

منطقه یورو در چند روز اخیر ارقام جالبی را ارائه کرده است. از یک سو، اتحادیه اروپا دومین تخمین تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم را منتشر کرد که تایید کرد اقتصاد در سه ماه منتهی به ژوئن رشد 0.3 درصدی داشته است. روز جمعه، EZ نرخ شاخص هماهنگ شده قیمت مصرف کننده “HICP” در جولای را در 5.3 درصد در ماه جولای تایید کرد که نسبت به رکوردهای ثبت شده در اواسط سال 2022 کاهش بیشتری داشت. بر اساس گزارش یورواستات، تورم اصلی سالانه HICP همانطور که قبلاً برآورد شده بود 5.5٪ بود.

این خبر در حالی که دلگرم کننده بود، نشان داد که رشد راکد است، در حالی که فشارهای قیمتی بسیار بالاتر از سطح آسایش بانک مرکزی اروپا “ECB” یعنی 2 درصد ادامه دارد. بانک مرکزی نرخ بازپرداخت اصلی را به 4.25 درصد رسانده است و احتمالاً در سال جاری بدون توجه به خطرات رکود اقتصادی شدیدتر، افزایش بیشتری خواهد داشت. بازار کار فشرده به طور منفی به وضعیت شکننده می افزاید.

ایالات متحده بهتر عمل می کند

داده های ایالات متحده که این روزها منتشر شد بسیار دلگرم کننده تر بود. خرده فروشی به طور غیرمنتظره ای در ژوئن 0.7 درصد افزایش یافت، در حالی که تولید صنعتی در ماه جولای 1 درصد افزایش یافت. اخبار مربوط به بخش مسکن نیز خوشحال کننده بود، زیرا Housing Started 3.9٪ افزایش یافت در حالی که مجوزهای ساختمان 0.1٪ در جولای افزایش یافت. در نهایت، مطالبات اولیه بیکاری با قیمت 239 هزار در هفته منتهی به 11 آگوست، بهتر از 240 هزار مورد انتظار انتشار شد.

مهمتر از آن، کمیته بازار آزاد فدرال “FOMC” صورتجلسه نشست ماه اوت را منتشر کرد، زمانی که بانک مرکزی تصمیم گرفت نرخ بهره را 25 واحد پایه “bps” افزایش دهد. این سند به‌عنوان مناقشه امیز خوانده شد، زیرا سیاست‌گذاران به تداوم ریسک‌های مرتبط با تورم اشاره کردند و درها را برای افزایش بیشتر باز گذاشتند. همانطور که به طور گسترده پیش بینی می شد، سیاست گذاران خاطرنشان کردند که سیاست های پولی آینده به داده ها بستگی خواهد داشت. اظهارات مقامات فدرال رزرو بیشتر به این روحیه ناامید کننده دامن زد و EURUSD را به زیر 1.0900 رساند.

رشد ارقام و جکسون هول

S&P Global برآوردهای اولیه PMI های آگوست را چهارشنبه آینده منتشر خواهد کرد. در اتحادیه اروپا، تمرکز بر بخش تولید خواهد بود، زیرا انقباض در این منطقه در چند ماه گذشته افزایش یافته است. خروجی خدمات نیز پیش‌بینی می‌شود که عقب‌نشینی کند، اگرچه عمدتاً در قلمرو توسعه نگه داشته می‌شود. انتظار می‌رود تصویر مشابهی در ایالات متحده وجود داشته باشد، به طوری که PMI تولید در حال حاضر 49 و شاخص خدمات در 52.3 است.

ایالات متحده همچنین سفارشات کالاهای بادوام ژوئیه را هفته آینده منتشر خواهد کرد، در حالی که آلمان دومین برآورد تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را منتشر خواهد کرد که قبلاً 0٪ QoQ تخمین زده شده بود.

در نهایت، سرمایه گذاران به جکسون هول که از پنجشنبه آینده آغاز می شود، توجه خواهند داشت. در این رویداد نظرات بانک‌های مرکزی جهانی ارائه خواهد شد، اما سرمایه‌گذاران منتظر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خواهند بود که روز جمعه سخنرانی خواهد کرد. بازیگران بازار به دنبال پاول برای روشن کردن آینده سیاست پولی خواهند بود. با این حال، پاول احتمالاً رویکرد وابسته به داده را تکرار می کند و تکرار می کند که نرخ ها برای مدت طولانی تری بالا باقی می مانند تا تورم را رام کند.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت ارز EURUSD از زمانی که در 18 ژوئیه به 1.1275 رسید، کاهشی بوده است. این جفت برای پنج هفته متوالی در قرمز بسته شده است و در آستانه عبور از پایین ترین سطح ماه جولای در 1.0833 قرار دارد. با این وجود، هیچ نشانه ای از فرسودگی نزولی در دراز مدت وجود ندارد. در مقابل، به نظر می رسد این جفت ارز می تواند در میان مدت نزرل خود را تسریع بخشد.

نمودار هفتگی نشان می دهد که این جفت با خریداران در حدود میانگین حرکتی20 “SMA” ملاقات کرده است، که سقف صعودی را در حدود 1.0930 قرار داده است. در همان زمان، این جفت به رشد بالای میانگین 100در 1.0774 ادامه می دهد که یک هدف نزولی بالقوه برای روزهای آینده است. در نهایت، شاخص ممنتوم اطراف خط وسط خود است، فاقد استحکام جهت دار، در حالی که شاخص RSI در حدود 50 به طور محکم به سمت جنوب حرکت می کند و پیش بینی به نزول ادامه دار دارد.

از لحاظ تکنیکال در نمودار روزانه جفت EURUSD جهت را به سمت نزول می کشاند. این جفت به طور منظم سطوح پایین‌تر و کف های پایین‌تر را نشان می‌دهد، در حالی که شدوهای بلند رو به بالا در کندل های روزانه نشان می‌دهد که فروشندگان با خوشحالی پوزشین های فروش را روی قله اضافه می‌کنند. علاوه بر این، این جفت به زیر میانگین 100 روزه که اکنون ثابت بود، نفوذ کردند، و در طول هفته با مقاومت در اطراف آن مواجه شد. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی باقی می‌مانند، به طوری که ممنتوم فاقد قدرت جهت‌گیری است، اما RSI کاهش خود را به سمت محدوده فروش بیش از حد نشان میدهد.

حمایت را می توان در مناطق 1.0830 و 1.0770 یافت، در حالی که در زیر آن، ریزش می تواند به سمت 1.0700 ادامه یابد. با توجه به کاهش مداوم، پیشرفت اصلاحی خارج از انتظار نیست. سطوحی که باید از لحاظ صعودی را مشاهده کرد، 1.0930 و آستانه 1.1000 هستند، اگرچه تا زمانی که این جفت در زیر آن سطح باقی بماند، حالت نزولی همچنان قوی خواهد بود.

 

دیدگاه تکنیکال

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، جفت EURUSD ممکن است شانس بهبودی داشته باشد. بازیگران بازار انتظار کاهش شدیدتری ندارند، اما در عوض موضع صعودی خود را حفظ می کنند. خریداران بر سه بازه زمانی مورد مطالعه تسلط دارند و از 50 درصد در نمای هفتگی به 65 درصد در سه ماهه افزایش می دهند. در مقابل، فروشنده ها از 33 درصد به 15 درصد کوچک می شوند.

در همین حال، نمودار نمای کلی موضعی عمدتاً خنثی ارائه می دهد. میانگین حرکت هفتگی اندکی پایین تر است، زیرا بیشتر اهداف در حدود 1.0800 جمع می شوند، اما میانگین های حرکت بالا تر ثابت می مانند. در چشم انداز ماهانه، بیشتر اهداف زیر آستانه 1.1000 انباشته می شوند.

نظرسنجی احساسات EUR/USD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-us-dollar-to-keep-strengthening-202308181500

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.