رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

تاریخ بیت کوین سقوط دیگری را در سه ماهه سوم پیش از سمپوزیوم جکسون هول پیش بینی می کند.

  • چارت قیمت بیت کوین نشان می دهد که فروش های 17 آگوست احتمالاً تمدید خواهد شد.
  • در صورت تحقق این چشم انداز، سرمایه گذاران می توانند انتظار ری‌تست 20000 دلاری را داشته باشند.
  • داده های روی زنجیره به زیان بیشتری برای دارندگان کوتاه مدت اشاره می کند.
  • سمپوزیوم جکسون هول در 25 آگوست می تواند باعث افزایش بی ثباتی زودگذر در بیت کوین و سهام شود.

قیمت بیت کوین پس از طغیان نوسانات در 17 آگوست، حرکت جانبی آهسته ای را در اطراف سطح 26000 دلار نشان می دهد. در صورت تکرار تاریخ، این حرکت جانبی ممکن است با کاهش بیشتری روبرو شود.

تاریخچه قیمت بیت کوین سرنخی از انتظارات را ارائه می دهد

تاریخچه قیمت بیت کوین در 12 سال گذشته سرنخ های زیادی را برای کسانی که به آن توجه می کنند ارائه می دهد. تصویر بازه زمانی بالاتر برای این نوع تحلیل بسیار مهم است. نمودار هفتگی BTC موارد بسیار کمی دارد که در آن شاخص RSI که حرکت قیمت بیت کوین را ردیابی می کند، به زیر سطح میانگین 50 سقوط کرده است. شناسایی تاثیر این حرکت به سرمایه گذاران اشاره می کند که چه انتظاری دارند.

جدول پیوست شده در زیر نشان می دهد که قیمت بیت کوین در روزهای منتهی به شکسته شدن میانگین هفتگی RSI به شدت سقوط کرده است. به طور متوسط، BTC 40.15 درصد از ارزش خود را از آخرین اوج تا نقطه شکست از دست می دهد. بیشترین ضرر ثبت شده در فوریه 2020 بود، زمانی که ارز دیجیتال پیشگام در کمتر از یک ماه 61 درصد از ارزش خود را از دست داد. کمترین افت در سپتامبر 2019 مشاهده شد، جایی که بیت کوین تنها 25 درصد کاهش یافت.

سقوط قیمت BTC بر اساس RSI

در حال حاضر، قیمت بیت کوین 17.54 درصد از آخرین اوج خود در ماه جولای کاهش یافته است زیرا RSI هفتگی به زیر سطح 50 سقوط کرده است. اگر BTC یک کف جدید را ایجاد می کند، سرمایه گذاران هیچ نگرانی در مورد آن ندارند. اما اگر ریزش بیشتری وجود داشته باشد، احتمالاً قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت و بیشتر به سقوط 17 آگوست خواهد افزود.

با فرض افت 40 درصدی، قیمت بیت کوین نه تنها سطح روانی 20000 دلار را از بین می برد، بلکه تقریباً 2000 دلار کاهش می یابد و 18282 دلار را ری‌تست می کند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USDT

از منظر بلندمدت، این حرکت بی‌نقص خواهد بود.

شواهد بیشتری از سقوط قریب الوقوع برای دارندگان BTC

بازده تاریخی قیمت بیت کوین از یک بازه زمانی سه ماهه، چشم انداز دقیق تری را ارائه می دهد. نمودار پیوست نشان می دهد که به طور متوسط Q3 بدترین سه ماهه برای BTC است. سقوط 17 آگوست ممکن است برای بسیاری از سرمایه گذاران غافلگیر کننده باشد، اما تاریخ اغلب تکرار می شود. برای نمک زدن به زخم، سپتامبر بدترین ماه برای BTC در تاریخ 12 ساله آن است که میانگین بازدهی آن 5- درصد است.

این داده ها شواهد بیشتری بر قیمت بیت کوین و آینده نزولی کوتاه مدت آن می افزاید.

بازده ماهانه و سه ماهه BTC

ارزش 365 روزه بازار تا ارزش واقعی “MVRV” برای قیمت بیت کوین حدود 5.61 درصد است که نشان می دهد این دارندگان بلندمدت هنوز در سود هستند. MVRV سی روزه نشان دهنده -6.78٪ است که سقوط 17 اوت باعث شده است که دارندگان این دارایی ها خود را تسلیم کنند.

از آنجایی که این شاخص میانگین سود و زیان سرمایه گذارانی که بیت کوین را در یک دوره خاص خریداری کرده اند را اندازه گیری می کند، می توان از آن برای شناسایی مناطق خرید و فروش استفاده کرد. روش دیگری برای نگاه کردن به گزارشهای فعلی MVRV این است که دارندگان کوتاه‌مدت قبلاً به اجبار از تریدهای خود خارج شده بودند، اما دارندگان بلندمدت هنوز در امنیت هستند. بنابراین، کاهش بیشتر قیمت بیت کوین به طور طبیعی باعث می شود که این سرمایه گذاران نیز تسلیم شوند.

چنین توسعه ای کاملاً مطابق با پیش بینی داده های تاریخی BTC است.

BTC MVRV 30 روزه و 365 روزه

جکسون هول و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

در حالی که داده‌های تکنیکال و زنجیره‌ای سقوط احتمالی قیمت بیت‌کوین را پیش‌بینی می‌کنند، سرمایه‌گذاران باید در سمپوزیوم آینده جکسون هول، که یک رویداد بزرگ اقتصادی کلان است، نیز توجه کنند.

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، نقطه برجسته این رویداد بود. هر دو بازار سنتی و ارزهای دیجیتال مطابق با سخنرانی پاول واکنش نشان خواهند داد. یوهای ایلام، تحلیلگر ارشد FXStreet، سه سناریو ممکن را روشن می کند.

  1. رئیس فدرال رزرو به یک رویکرد وابسته به داده اشاره می کند. یوهای ایلام، تحلیلگر ارشد FXStreet می گوید: این چشم انداز باعث افزایش ارزش دلار آمریکا می شود در حالی که احتمالاً سهام و طلا متضرر خواهند شد.
  2. پاول چشم انداز “افزایش در صورت نیاز” را پیشنهاد می کند: این امر باعث فروش سهام و طلا می شود و در عین حال باعث افزایش ارزش دلار می شود.
  3. رئیس فدرال رزرو چشم انداز بدی را ترسیم می کند و کاهش تورم را جشن می گیرد: چنین سناریویی باعث سقوط دلار آمریکا می شود، اما سهام و طلا افزایش می یابند.

بیت کوین همراه با سهام در دسته دارایی های ریسک قرار می گیرد. از این رو، سناریوی اول، که بیشترین احتمال وقوع را دارد، برای فروشنده‌های BTC نوید خوبی نخواهد داشت. با این حال، این رویدادهای اقتصاد کلان تأثیر بلندمدتی بر قیمت بیت کوین ندارند، فقط یک جهش کوتاه مدت در نوسانات است.

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-history-forecasts-another-crash-in-q3-ahead-of-jackson-hole-symposium-202308251353

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.