رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بانک های مرکزی در لبه یک پرتگاه قدم می زنند

  • سخنان مناقشه‌آمیز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار داد.
  • ارقام جدید تورم منطقه یورو و ایالات متحده در این هفته اعلام می شود.
  • روند نزولی بلندمدت EURUSD دست نخورده باقی ماند، شانس اصلاح قیمت افزایش یافت.

EURUSD مسیر نزولی را حفظ کرد و برای ششمین هفته متوالی سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح دو ماهه 1.0765 رسید و در روز جمعه کمی بهبود می یابد. از یک سو، افزایش ترس از رکود اقتصادی در منطقه یورو تقاضا برای یورو را تضعیف کرد، در حالی که روحیه ناامید کننده باعث افزایش تقاضا برای دلار شد.

رشد ملایم دست سیاست گذاران را باز می ذارد

نگرانی ها در روز چهارشنبه زمانی به وجود آمد که S&P Global تخمین های اولیه شاخص های مدیر کننده “PMI” تولید اوت را منتشر کرد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو در ماه جاری با «سرعت فزاینده‌ای» کاهش یافته و تولید در بخش‌های تولید و خدمات کاهش یافته است. PMI تولیدی در 43.7 انتشار شد که اندکی بهتر از حد انتظار بود، در حالی که شاخص خدمات به طور غیرمنتظره ای در محدوده انقباض فرو رفت و به 48.3 در برابر 50.3 اجماع رسید. PMI ترکیبی به 47.0 رسید که کمترین میزان در دو سال اخیر است.

بر اساس این گزارش، ارقام آلمان به همان اندازه دلسرد کننده بودند، زیرا فعالیت های معاملاتی در ماه اوت با شدیدترین کاهش در بیش از سه سال گذشته مواجه شد. شاخص تولید به 39.1 رسید، در حالی که PMI خدمات به 47.3 کاهش یافت که پایین ترین سطح در 39 ماه گذشته است. نگران‌کننده‌تر، این سند به افزایش فشارهای تورمی ناشی از افزایش سریع هزینه و قیمت در بخش خدمات اشاره کرد.

جفت EURUSD با وجود این خبر و با وجود کاهش تقاضای دلار کاهش یافت، اگرچه پس از انتشار ارقام S&P Global به سرعت بهبود یافت. PMI تولیدی ایالات متحده از 49.0 در ژوئیه به 47.0 کاهش یافت که پایین ترین سطح در دو ماه گذشته است، در حالی که تولید خدمات به 51.0 کاهش یافت که کمترین میزان در 6 ماه گذشته است.

اما در حالی که ارقام EZ ترس از رکود جدید را برانگیخت، ارقام آمریکایی این کار را نکردند. اقتصاد آمریکا ممکن است در درخشان ترین نقطه خود نباشد، اما مطمئناً وضعیت بسیار بهتری نسبت به اروپا دارد.

تا کنون، بانک مرکزی اروپا “ECB” این دیدگاه را حفظ کرده است که خطرات تورمی موضعی هوشیارانه و انقباض بیشتر پولی را به همراه دارد. با این وجود، با توجه به عقب نشینی احتمالی، شتاب رشد یک مکث ایجاد کرده.

در همین حال، مقامات فدرال رزرو ایالات متحده به یک اعلامیه ناخواسته برای ماه سپتامبر اشاره کردند. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، روز پنجشنبه گفت که آنها ممکن است در جایی باشند که فدرال رزرو بتواند نرخ بهره را ثابت نگه دارد، در حالی که پاتریک هارکر، رئیس بانک فدرال رزرو فیلادلفیا در همان جهت حرکت کرد. هارکر در مصاحبه ای با CNBC گفت که فکر می کند فدرال رزرو «احتمالاً به اندازه کافی» با سیاست پولی انجام داده است.

اما به طور کلی، بازارهای مالی منتظر سخنان رهبران بانک های مرکزی در سمپوزیوم جکسون هول بودند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بازار را با برخی اظهارنظرهای تندروانه غافلگیر کرد و تکرار کرد که بانک مرکزی آماده است در صورت صلاحدید، نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد، در حالی که افزود که رشد بالاتر از روند ممکن است انقباض بیشتری را تضمین کند. در نهایت، پاول خاطرنشان کرد که در حالی که این سیاست محدودکننده است، فدرال رزرو مطمئن نیست که سطح نرخ خنثی چیست. جفت ارز یورو/دلار با انتشار این خبر رشد کرد، اما رشدها اندک و کوتاه مدت بود، زیرا بازارهای سهام به خوبی تیتر اخبار را نمی گیرند. احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در سپتامبر 20 درصد است.

تورم در کانون توجه

هفته پیش رو همه چیز در مورد تورم است. آلمان برآورد اولیه شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده “HICP” اوت را چهارشنبه آینده منتشر خواهد کرد، در حالی که اتحادیه اروپا این کار را روز پنجشنبه انجام خواهد داد. در مورد ایالات متحده، این کشور شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” را روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد.

داده های مربوط به اشتغال نیز توجه بازار را به خود جلب می کند، زیرا ایالات متحده نظرسنجی ADP در مورد ایجاد مشاغل خصوصی و چندین رقم دیگر را قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه منتشر خواهد کرد. انتظار می رود که ایالات متحده در ماه اوت 165 هزار شغل جدید اضافه کند، در حالی که نرخ بیکاری 3.5٪ ثابت پیش بینی می شود.

تقویم اقتصاد کلان همچنین شامل ارقام مرتبط با رشد خواهد بود، زیرا ایالات متحده دومین برآورد تولید ناخالص داخلی “GDP” سه ماهه دوم و PMI تولید ISM را منتشر خواهد کرد، زیرا S&P Global ارقام نهایی PMI تولید آگوست را برای همه اقتصادهای بزرگ منتشر می کند. . فعالان بازار همچنین به خرده فروشی آلمان و شاخص احساسات اقتصادی اتحادیه اروپا توجه خواهند کرد.

تقویم اقتصادی یورو

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EUR/USD در آستانه سقوط بیشتر است، اگرچه میزان کاهش از 1.1275 شانس اصلاح را افزایش می دهد. نمودار هفتگی نشان می دهد که اوج این روزها با میانگین متحرک ساده 20 (SMA) همسو می شود در حالی که خریداران سعی می کنند از نزول در محدوده 100 SMA دفاع کنند. شاخص Momentum سرنخ های جهتداری ارائه نمی دهد، اما شاخص  (RSI) در حدود 47 به سمت جنوب حرکت می کند و کف را پیش بینی می کند.

نمودار روزانه نشان می دهد که این جفت ارز در حال مبارزه با میانگین صعودی 200 روزه در حدود 1.0790 است. در همان زمان، این جفت ارز به خوبی زیر میانگین 20 و 100 روزه رشد می کند. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال شتاب نزولی خود را از دست داده‌اند، اما حالت بیش از حد فروش را نشان نمیدهند، که برای تایید کف موقت کافی نیست. همچنین شایان ذکر است که این جفت ارز به صورت روزانه یک کف پایین‌تر و یک سقف پایین‌تر را در راستای روند نزولی غالب ثبت کرده‌اند.

بسته شدن کندل هفتگی در حدود سطوح فعلی باید فروشندگان را در هفته آینده تشویق کند. این سطح حمایت و یک هدف نزولی در 1.0732، پایین ترین سطح 12 ژوئن است، در حالی که شکستن زیر این سطوح، منطقه قیمت 1.0660 را نشان می دهد. مقاومت را می توان در 1.0840 و 1.0920 پیدا کرد، در حالی که فراتر از آن، منطقه قیمتی 1.1000 قرار دارد.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که در کوتاه‌مدت نظری وجود دارد. این جفت در چشم انداز هفتگی خنثی است و در حدود 1.0800 مشاهده می شود، در حالی که در نمایش های ماهانه و سه ماهه صعودی است. خریداران تقریباً 75٪ از کارشناسان نظرسنجی هستند، در حالی که کمتر از 10٪ پایین ترین سطح را پیش بینی کرده اند.

نمودار کلی، با این حال، به افزایش علاقه فروش اشاره می کند. میانگین‌های متحرک در سه بازه زمانی مورد مطالعه، هر چند نابرابر، در حال افزایش قدرت نزولی هستند. با گذشت زمان، قدرت نزولی کاهش می یابد و میانگین متحرک سه ماهه به سختی کاهش می یابد. با این حال، این جفت در چند ماه آینده به سختی زیر سطح 1.0600 دیده می شود، در حالی که در چشم انداز گسترده تر، سودهای فراتر از 1.1200 همچنان روی میز هستند.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-central-banks-walking-at-the-edge-of-a-cliff-202308251527

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.