رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

ارتباط بیت کوین با شاخص داو جونز در میان تبلیغات ETF به اوج خود از سال 2021 می رسد

  • قیمت بیت کوین پس از خنثی کردن سودهای Grayscale در حدود 26000 دلار معامله می شود.
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، برنامه‌های اصلی ETF بیت‌کوین را به تعویق می‌اندازد و سرمایه‌گذاران را تا آخرین مهلت بعدی در ماه اکتبر در حالت انتظار نگه میدارد.
  • افزایش همبستگی بیت کوین با شاخص DJIA می تواند نوسانات را در جریان رویداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه به بازارهای ارزهای دیجیتال بازگرداند.
  • گزارش NFP به 179000 رسید که کمی بیشتر از رقم 170000 پیش بینی شده بود.

قیمت بیت کوین پس از تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده “SEC” برای به تعویق انداختن صندوق سرمایه گذاری مبادلات بیت کوین “ETF”، افزایش یافت. بیت کوین از 28000 دلار به 26000 دلار کاهش یافت، جایی که در حال حاضر معامله می شود.

علاوه بر دخالت SEC، همبستگی بیت کوین با بازار سهام به طور قابل توجهی افزایش یافته است و آن را تحت الحمایه دلار و محرک‌های اقتصاد کلان که بازارهای سنتی را حرکت می‌دهند، قرار داده است.

همبستگی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده افزایش می یابد

همبستگی بیت کوین با بازار سهام ایالات متحده پس از سقوط COVID-19 در مارس 2020 افزایش یافت. از آن زمان، BTC نسبت به تصمیمات فدرال رزرو ایالات متحده در مورد سیاست های کلان اقتصادی حساس بوده است.

پس از بالا بودن مداوم همبستگی در نیمه اول سال 2023، این همبستگی در آوریل شروع به کاهش کرد، در ژوئن به پایین ترین حد خود رسید و سپس در آگوست به پایین ترین حد خود ادامه داد. با این حال، همبستگی دوباره در ماه گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر، همبستگی یبتکوین با میانگین صنعتی داوجونز “DJIA” به سطح 0.92 در اوایل سال 2021 رسیده است. با S&P 500 و Nasdaq 100، این همبستگی در سطح پایین تری قرار دارد و به ترتیب حدود 0.69 و 0.53 است.

یک مشاهدات دقیق نشان می‌دهد که روند نزولی در همبستگی در هفته دوم ژوئن، به پایین‌ترین حد خود رسید و شروع به بازگشت کرد. می توان گفت که همبستگی کاهش می یابد و افزایش می یابد و افزایش اخیر احتمالاً در طول سه ماهه سوم و تا سه ماهه چهارم سال 2023 بیشتر خواهد ماند.

همبستگی BTC با S&P 500، Nasdaq 100 و DJIA

NFP ایالات متحده رویداد کلیدی بعدی برای تمرکز است

قیمت بیت کوین به سیاست های کلان اقتصادی فدرال رزرو بسیار حساس است. و فدرال رزرو توجه زیادی به شاخص‌های بازار کار برای سنجش روند تورم دارد و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی “NFP” که در مرکز توجه قرار می‌گیرد. حقوق و دستمزدها به 179000 رسید که بالاتر از پیش بینی 170000 است. اما از آنجایی که این انحراف زیاد نیست، بعید است که بازارها تحت تأثیر گزارش مشاغل قرار گیرند.

صرف نظر از این، سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پیش از این اشاره کرده است که اگر داده ها حاکی از کاهش نرخ تورم باشد، ممکن است یک افزایش دیگر نرخ بهره وجود داشته باشد. بنابراین، سرمایه گذاران باید تا 20 سپتامبر منتظر بمانند تا بدانند آیا فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش می دهد یا متوقف می کند. با این حال، در زمان نگارش این مقاله، ابزار CME FedWatch نشان می دهد که احتمال 93 درصد وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش ندهد.

پس از اینکه SEC تصمیم گیری ETF را به تاخیر انداخت، قیمت بیت کوین کاهش یافت

قیمت بیت کوین پس از پیروزی Grayscale در برابر SEC تقریباً 8 درصد افزایش یافت، اما این افزایش به زودی از بین رفت زیرا تنظیم کننده تصمیم ETF آن را تا 31 آگوست به تعویق انداخت. سرمایه گذاران اکنون خسته و منتظر ضرب الاجل بعدی هستند که در هفته دوم اکتبر است.

همانطور که در نمودار قیمت بیت کوین در زیر مشاهده می شود، تاخیر SEC، کریپتو پیشگام را به شدت کاهش داده است.

نمودار 4 ساعته BTC/USDT

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-correlation-to-djia-hits-2021-peak-levels-amid-etf-hype-202309011308

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.