رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خوش بینی اقتصادی یورو باید به تقاضای دلار آسیب برساند

  • تورم در منطقه یورو، بانک مرکزی اروپا را در وضعیتی سخت قرار داد.
  • گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه اوت به پایان انقباض پولی اشاره کرد.
  • EURUSD تا حدی شتاب نزولی خود را از دست داد، اما ریسک نزول خمچنان پا برجاست.

جفت ارز یورو/دلار این هفته پس از سقوط در شش دوره قبلی، کمی بهبود یافت، اما همچنان در پایین ترین محدوده خود باقی می ماند.

تنش ها در نیمه اول هفته بالا بود زیرا فعالان بازار منتظر داده های مهم اقتصاد کلان برای جهت گیری بودند و در عین حال مراقب تحولات چین بودند. این کشور آسیایی برای احیای رشد تلاش می کند، با داده های اقتصاد کلان محلی که عقب نشینی اقتصادی را تایید می کند و بر بانک خلق چین “PBoC” فشار می آورد تا اقدامات مناقشه‌آمیز تری اتخاذ کند.

در اصل تورم جهت را دیکته می کند

ارقام تورم و اشتغال در چند روز اخیر در کانون توجه قرار گرفتند و هیچ خبر خوبی به خصوص برای منطقه یورو وجود نداشت. آلمان روز چهارشنبه تخمین اولیه شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده “HICP” اوت را گزارش کرد که 6.4 درصد در سال و 0.4 درصد رشد نسبت به پیش‌بینی‌ها داشت. سرانجام در روز پنج‌شنبه، یورواستات اعلام کرد که HICP EZ در ماه آگوست 5.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که بالاتر از 5.1 درصد مورد انتظار بازارهای مالی است. تورم اصلی سالانه مطابق انتظار 5.3 درصد بود. علاوه بر این، HICP 0.6% به صورت ماهانه افزایش یافت که بسیار بیشتر از کاهش 0.1% مورد انتظار بود.

این یک معضل غیرقابل حل برای بانک مرکزی اروپا “ECB” ایجاد می کند، که تلاش می کند با توجه به رکود اقتصادی، انقباض پولی را متوقف کند. با این حال، اگر آنها افزایش نرخ را متوقف کنند، تورم ممکن است به سطوح غیرقابل کنترل بازگردد.

مطابق با ایالات متحده، این کشور شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی “PCE” را منتشر کرد که معیار تورم مورد علاقه فدرال رزرو  است. همانطور که انتظار می رفت، شاخص قیمت اصلی PCE 0.2% در ماه مارس و 4.2% سالانه افزایش یافت، اگرچه بالاتر از 4.1% ثبت شده در ژوئن بود. این گزارش ها تأثیر محدودی بر بازارهای مالی داشت، زیرا سرمایه گذاران معتقد بودند که برای تغییر مسیر فعلی فدرال رزرو کافی نیستند. از طرفی، تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم از برآورد قبلی 2.2 درصدی برای سه ماه منتهی به ژوئن به 2 درصد کاهش یافت. مقایسه سالانه از 2.4 درصد به 2.1 درصد کاهش یافته است. با این حال، این اعداد نتوانست نگرانی‌های مرتبط با رکود را ایجاد کند.

داده های اشتغال ایالات متحده را تشویق می کند

ایالات متحده همچنین ارقام مربوط به اشتغال را اعلام کرد. بررسی تغییر اشتغال ADP نشان داد که بخش خصوصی 187 هزار شغل جدید در ماه اوت اضافه کرد که کمتر از 195 هزار شغل مورد انتظار یا 371 هزار شغل قبلی است. نرخ بیکاری هفتگی 228 هزار نفر بود که بهتر از پیش بینی ها بود، در حالی که روز جمعه، این کشور گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اوت “NFP” را منتشر کرد. بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده “BLS” با 187 هزار شغل جدید در ماه اضافه شده است. علاوه بر این، نرخ بیکاری از 3.5 درصد در ماه جولای به 3.8 درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ مشارکت نیروی کار از 62.6 درصد به 62.8 درصد بهبود یافت. در نهایت، میانگین درآمد ساعتی از 4.4 درصد به 4.3 درصد در سال کاهش یافت که نشان دهنده کاهش فشارهای تورمی از سمت نیروی کار است.

گزارش اشتغال روحیه را در آستانه تعطیلی هفتگی تقویت کرد، زیرا تقریباً تأیید کرد که فدرال رزرو می تواند در ماه سپتامبر خود را حفظ کند، در حالی که احتمال افزایش نرخ بهره در نوامبر کاهش یافت. سر انجام پایان چرخه مناقشه ای فدرال رزرو بالاخره رسید.

بازدهی اوراق کاهش و سهام افزایش یافت، اگرچه سهام به اندازه کافی حرکتی برای تایید فروش دلار نداشت. دلار به سرعت زیان های الهام گرفته از NFP را کاهش داد، اما پس از یک PMI بهتر از پیش بینی شده ISM Manufacturing، که نسبت به 46.4 قبلی به 47.6 بهبود یافت.

در هفته آینده برخی گزارش های مرتبط ارائه خواهد شد. ایالات متحده در روز چهارشنبه هنگامی که اتحادیه اروپا فروش خرده فروشی جولای را معرفی خواهد کرد، PMI خدمات ISM آگوست را منتشر خواهد کرد. روز پنجشنبه، منطقه یورو برآورد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را منتشر خواهد کرد، در حالی که روز جمعه، آلمان برآورد نهایی HICP اوت را منتشر خواهد کرد.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

جفت EURUSD زیر سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی 1.1275/1.0765 در 1.0885 معامله می شود، سطحی که EURUSD پس از گزارش اشتغال دلگرم کننده قادر به غلبه بر آن نبود. در اواسط هفته، این جفت ارز به 1.0944 رسید، درست زیر 38.2% اصلاحی فیبو ذکر شده در 1.0959.

پیش بینی تکنیکال در نمودار هفتگی خنثی به نظر میرسد، اگرچه حالت صعودی محدودتر هست. شاخص ها از حوالی خطوط میانی خود برگشتند، و همچنان فاقد حرکت مثبت کافی برای تایید یک گام دیگر به سمت شمال بودند. در همان زمان، میانگین نزولی ملایم 20 روزه به سمت بالا می رود، در حالی که میانگین 100 روزه شیب نزولی خود را زیر سطح فعلی حفظ می کند.

جهت در نمودار روزانه به سمت نزولی منحرف می شود، زیرا EURUSD با فروشندگان در اطراف میانگین 100 روزه بدون جهت روبرو شد، در حالی که میانگین 20 روزه در زیر آن قدرت نزولی پیدا می کند. در همین حال، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی بدون جهت می‌مانند و نمی‌توانند سرنخ‌های جهت‌دهی واضحی را ارائه کنند.

حمایت را می توان در 1.0800 و پایین ترین سطح آگوست 1.0765 یافت. فروشندگان منتظر منطقه قیمتی 1.0930/40 هستند، در حالی که فراتر از آن، سرمایه گذاران به دنبال تست قیمت 1.1000 خواهند بود.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

طبق نظرسنجی FXStreet Forecast، EURUSD می تواند در هفته های آینده بهبود یابد، با توجه به اینکه این جفت ارز در تمام بازه های زمانی مورد مطالعه در سطوح بالاتری دیده می شود. برای هفته آینده، این جفت با میانگین 1.0864 مشاهده می شود که 50 درصد از کارشناسان نظرسنجی برای سطوح بالاتر شرط بندی کرده اند. در پایان سه ماهه، میانگین هدف به 1.1053 افزایش می یابد، پیشرفت هایی ممکن است اتفاق بیفتد، اما یورو در حال حاضر به اندازه کافی قوی نیست. در نمایش های هفتگی و ماهانه، این جفت به سختی زیر 1.0800 دیده می شود.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-optimism-should-harm-us-dollar-demand-202309011504

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.