رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بیت کوین به سقوط در ماه سپتامبر فکر می کند

  • قیمت بیت کوین بدون هیچ گونه جهت‌گیری به حرکت خود ادامه می دهد.
  • در حالی که نمودار هفتگی عقب‌نشینی کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد، حرکت BTC به یک اصلاح شدید اشاره می‌کند.
  • اگر میانگین 200 روزه در 27670 دلار به سطح حمایت تبدیل شود، چشم انداز نزولی باطل می شود.

قیمت بیت کوین به دلیل اعلام CPI ایالات متحده در 13 سپتامبر ناامید مانده و در محدوده‌ی رنج به حرکت خود ادامه می دهد. نمودار هفتگی، با این حال، افزایش قیمت قوی و صعود کوتاه مدت را نشان می دهد که می تواند زمینه را برای یک اصلاح شدید فراهم کند.

حرکت قیمت بیت کوین به اتفاقات پیش رو وابسته است

حرکت قیمت بیت کوین تکرار حرکت قبلی را در خود دارد. در نمودار روزانه، بیت کوین در حال حاضر با قیمت 26257 دلار معامله می شود و توسط سطح حمایت ممنتوم شاخص”MRI” که با نقاط سبز در 25188 دلار نشان داده شده است، حمایت می شود.

مشاهدات کلیدی دیگر، تقاطع نزولی بین میانگین 200 روزه “SMA” و میانگین 20 هفته ای “EMA” است. آخرین باری که چنین برخورد مشابهی رخ داد در 23 ژانویه 2022 بود که پس از آن قیمت بیت کوین نزولی شد که میانگین 200 روزه را دوباره تست کرد. رد شدن از این سطح با ادامه روند نزولی دنبال شد، جایی که قیمت بیت کوین 70 درصد کاهش یافت و یک چرخه تشکیل داد.

اگر این الگوها تکرار شوند، افت قیمت بیت کوین را به 27670 دلار می رساند. ادامه این روند نزولی با دو سطح حمایت کلیدی مواجه خواهد شد – 25,186 دلار و سپس 20,431 دلار.

نمودار 1 روزه BTC/USDT

سایر نشانه های نزولی BTC

همانطور که در آنالیز قبلی ذکر شد، قیمت بیت کوین در نمودار هفتگی کف قیمت را تشکیل داده است که نشان دهنده شکست صعود سال 2023 است. نزول بیشتر دور از ذهن نخواهد بود و اگر BTC به شدت سقوط نکند، سرمایه گذاران باید تعجب کنند.

شاخص RSI در بازه زمانی هفتگی نیز به زیر سطح میانگین 50 سقوط کرده است. تا زمانی که قیمت بیت کوین به اندازه کافی بالاتر نرود و RSI بالاتر از سطح متوسط صعود کند، بازه زمانی هفتگی برای BTC نزولی باقی می ماند.

با این حال، این احتمال وجود دارد که قیمت بیت کوین چشم انداز نزولی را نادیده بگیرد و به دلیل سیگنال خرید و چراغ سبزی که MRI نشان می‌دهد باشد. در چنین حالتی، بیت‌کوین می‌تواند تا زمانی که مانع 27670 دلاری را ری‌تست کند، یک اصلاح جزئی ایجاد کند.

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر تاریخ تکرار شود، عبور از این سطح مذکور می تواند چشم انداز نزولی دوباره را فراهم کند.

نمودار 1 هفته ای BTC/USDT

در نهایت، ما داده های گذشته بیت کوین را داریم که نشان می دهد سپتامبر بدترین ماه در تاریخ 12 ساله آن است. همانطور که در تصویر مشاهده می شود، ماه نوامبر با متوسط بازدهی 37.96% بهترین عملکرد را دارد و سپتامبر با بازدهی منفی 5% کمترین رتبه را دارد.

همین ایده به بازه سه ماهه نیز تعمیم می‌یابد و سه ماهه سوم با میانگین بازدهی 4.21 درصد و سه ماهه چهارم با میانگین بازدهی 93.38 درصد، بدترین عملکرد را در سه ماهه سوم داشته است.

خریدارهای بیت کوین و برنامه های بازگشت آنها

در صورتی که قیمت بیت کوین میانگین 200 روزه را به 27670 دلار در بازه زمانی هفتگی تغییر دهد، موجب بی اعتباری چشم انداز نزولی خواهد شد. اگرخریدار های بیت کوین موفق شوند بالاتر از حمایت تازه شکل گرفته باقی بمانند، این احتمال وجود دارد که خریداران حاشیه ای را جذب کند. چنین پیشرفتی می تواند بیت کوین را به سطوح مقاومت کلیدی 30000 و 36000 دلار برساند.

سناریوی دیگری که در آن قیمت بیت کوین می تواند از این موانع عبور کند، این است که یک صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین “ETF” تایید شود. فشار ناگهانی در انباشت پوزیشن‌های خرید پس از تایید ETF بر فشار فروش غلبه خواهد کرد و با قدرت بیت کوین را فراتر از 36000 دلار می برد تا سطح روانی 40000 دلار را نشان دهد.

در اینجا جدول زمانی ETF است که قرار است در هفته های آینده تصویب شود.

جدول زمانی ETF بیت کوین

منابع: https://www.fxstreet.com/cryptocurrencies/news/bitcoin-weekly-forecast-btc-contemplates-crash-in-september-202309150621

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.