رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

نادیده گرفتن ری‌تست سطح 1.0650 قبل از تصمیم فدرال رزرو

  • آمار مربوط به تورم ایالات متحده در ماه اوت بالاتر از حد انتظار بود.
  • بانک مرکزی اروپا افزایش شدیدی را گزارش داد که خطر رکود را افزایش داد.
  • EURUSD به پایین ترین حد خود از ماه مارس رسیده است و در حال حاضر فضایی برای نزول بیشتر دارد.

جفت ارز EURUSD در معاملات این هفته حمایت کف هفتگی 1.0632 را شکست که پایین ترین سطح از مارس گذشته بود. یورو در نیم هفته اول در میان روحیه بهتر ناشی از سشن آسیایی پیشرفت کرد.

از یک طرف، کازوئو اوئدا، رئیس بانک ژاپن “BoJ” به تغییر در سیاست پولی بسیار سست اشاره کرد. اوئدا خاطرنشان کرد: بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال می‌تواند داده‌های کافی برای تعیین اینکه آیا می‌تواند به نرخ‌های منفی پایان دهد یا خیر، داشته باشد، و افزود که آنها اکنون بر روی یک «خروج آرام» تمرکز خواهند کرد. از سوی دیگر، تورم چین در ماه آگوست، پس از گزارش آمار منفی در ماه جولای، اندکی افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف کننده چین “CPI” 0.3 درصد در ماه گذشته و 0.1 درصد سالانه افزایش یافت. در همان زمان، تقاضای وام مسکن و وام‌های شرکتی افزایش یافت که نشان می‌دهد کشور می‌تواند در حال تغییر مسیر باشد. این خبر بر دلار آمریکا فشار آورد و بازارهای مالی در آستانه رویدادهای سطح اول خوشبین اما محتاط بودند.

تورم داغ تر آمریکا

وقتی ایالات متحده CPI اوت را منتشر کرد، اوضاع تغییر کرد، زیرا تورم کمی بالاتر از حد انتظار بود. نرخ تورم سالانه از 3.6 درصد در جولای به 3.7 درصد افزایش یافت. این ماه، تورم مطابق انتظار 0.6 درصد بود، در حالی که رقم اصلی سالانه نیز با انتظارات 4.3 درصد مطابقت داشت. این اعداد با وجود داغتر بودن نسبت به اعداد قبلی، قیمت دلار را افزایش دادند، زیرا فعالان بازار معتقد بودند که برای پیچاندن مسیر فدرال رزرو کافی نیستند.

در روز پنجشنبه، ایالات متحده شاخص قیمت تولید کننده “PPI” را منتشر کرد که به ترتیب از 0.4٪ و 0.8٪ به ترتیب 0.7٪ و 1.6٪ سالانه افزایش یافت، در کنار آمار خرده فروشی، 0.6٪ در ماه آگوست و بسیار بهتر از حد انتظار افزایش یافت. یک بار دیگر، داده ها تأیید کرد که اقتصاد آمریکا انعطاف پذیر است، در حالی که فشار قیمت ها آنقدر تغییر نکرده است که نگران کننده شود.

صعود قوی از ECB

روز پنجشنبه، بانک مرکزی اروپا “ECB” تصمیم گرفت با افزایش 25 واحد پایه “bps” نرخ بهره را افزایش دهد و نرخ تسهیلات سپرده را به رکورد 4.0 درصد برساند. با این حال، این اعلامیه‌ی رئیس بانک اروپا کریستین لاگارد و همکارانش به یک صعود قوی اشاره کردند.

در بیانیه همراه آمده است: «براساس ارزیابی فعلی خود، شورای حاکم بر این باور است که نرخ‌های بهره کلیدی بانک مرکزی اروپا به سطوحی رسیده‌اند که اگر برای مدت کافی طولانی حفظ شوند، سهم قابل توجهی در بازگشت تورم به هدف مورد نظر خواهد داشت.» علاوه بر این، لاگارد گفت که تمرکز احتمالاً به حفظ مدت زمان نرخ‌های بالاتر خواهد بود.

این خبر به شدت به یورو ضربه زد، زیرا منطقه یورو در حال حاضر از رکود رنج می برد، یعنی رشد اقتصادی کم یا صفر. همراه با تورم سرسختانه بالا، آینده تاریک به نظر می رسد، به ویژه برای جنوب که قدرت کمتری دارد، از جمله کشورهایی مانند پرتغال، اسپانیا و ایتالیا.

ماتئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رهبر اتحادیه، رئیس‌ لاگارد را به زندگی «در مریخ» متهم کرد و بانک مرکزی اروپا را به خاطر اهمیت دادن به مشکلات اقتصادی خانواده‌ها و مشاغل مقصر دانست.

احساسات مثبت در پایان هفته

با وجود اینکه موسسه رتبه بندی،  پیش بینی رشد چین را برای سال 2023 به 4.8 درصد کاهش داد و در عین حال احتمال رشد اقتصاد جهانی را افزایش داد. وضعیت بهتر را می توان تا حدی با داده های خوشبین توضیح داد، زیرا چین میزان تولید صنعتی و خرده فروشی ماه اوت را به ترتیب 4.5% و 4.6% افزایش داد و بسیار بهتر از آنچه پیش بینی می شد.

در همین حال، داده های ایالات متحده نیز بهتر از حد انتظار بود. ظرفیت مصرف کننده آگوست از 79.5 درصد در ژوئیه به 79.7 درصد افزایش یافت، در حالی که تولید صنعتی 0.4 درصد در مقابل انتظارات 0.1 درصد افزایش یافت. در یک گزارش، برآورد اولیه شاخص احساسات مصرف کننده میشیگان در ماه سپتامبر 67.7 بود که از 69.5 در ماه اوت کاهش داشت.

تصمیم فدرال رزرو در مرکز توجه قرار دارد

بازارهای مالی برای اعلام سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا در چهارشنبه آینده آماده می شوند. انتظار می رود بانک مرکزی در حالت تعلیق باقی بماند. با توجه به CME WatchTool، احتمال عدم تغییر قبل از رویداد 97٪ است. در عین حال، احتمال افزایش 25 واحدی در ماه نوامبر در حال حاضر 34.4 درصد است. سرمایه گذاران بر این باورند که فرصتی برای افزایش نهایی تا پایان سال وجود دارد.

نرخ هدف

همانطور که گفته شد انتظار نمی رود بانک مرکزی اقدامی انجام دهد. با این حال، سخنان رئیس جروم پاول در جستجوی سرنخ‌هایی در مورد تصمیم‌های آینده به دقت مورد بررسی قرار خواهند گرفت. علاوه بر این، فدرال رزرو پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید و به اصطلاح نمودار نقطه‌ای را منتشر خواهد کرد که می‌تواند تصویری از زمانی که سیاست‌گذاران ممکن است کاهش نرخ‌ها را در نظر بگیرند، ارائه دهد.

فراتر از تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده، تقویم اقتصاد کلان شامل برآوردهای اولیه شاخص‌های PMI سپتامبر S&P Global برای اروپا و ایالات متحده خواهد بود. این شاخص‌ها فعالیت معاملاتی را اندازه‌گیری می‌کنند و نشان می‌دهند که اقتصاد در حال گسترش یا انقباض است.

تقویم اقتصادی

چشم انداز تکنیکال EURUSD

دلار آمریکا همچنان نزولی پیش میرود، اگرچه فاصله زیادی با سقف های اخیر خود ندارد. جفت ارز EURUSD برای نهمین هفته متوالی در منطقه قرمز بسته می شود و هیچ نشانه تکنیکال از صعود دوباره وجود ندارد. این جفت برای اولین بار از ماه مه گذشته به زیر میانگین 100 هفته ای “SMA” رسیده است، در حالی که میانگین 20 روزه بالاتر از سطح فعلی ادامه پیدا می کند که منعکس کننده علاقه به فروش است. در این میان، شاخص ممنتوم به زیر خط 100 شتاب می‌دهد، در حالی که شاخص RSI شیب نزولی خود را در حدود 40 حفظ می‌کند.

گزارش های تکنیکال در نمودار روزانه به ادامه نزول اشاره میکند. EURUSD در حال حاضر پایین تر از میانگین های حرکتی خود است، با میانگین 20 روزه که به شدت پایین تر از میانگین های بالاتر به سمت جنوب حرکت می کند. در نهایت، شاخص‌های تکنیکال در سطوح منفی تثبیت شدند، که برای تأیید پایین بودن موقت قیمت کافی نیست.

یک منطقه حمایت قوی را می توان در حدود 1.0640 پیدا کرد، جایی که این جفت ارز چندین بار بین ماه های می و ژوئن تا آن سطح پایین آمده. هنگامی که زیر آن قرار گرفت، EURUSD می تواند 1.0515، پایین ترین قیمت ماه مارس را تست کند. در مقابل، سطح 1.0700 به عنوان یک سطح مقاومت فوری و پس از آن 1.0745 و منطقه قیمتی 1.0820/40 قرار می گیرد.

چشم انداز تکنیکال EURUSD

نظرسنجی احساسی EURUSD

نظرسنجی پیش‌بینی FXStreet نشان می‌دهد که EURUSD در نهایت می‌تواند در قیمت بالاتر اصلاح شود، زیرا این جفت ارز در سه بازه زمانی مورد مطالعه صعودی دیده می‌شود. با گذشت زمان، تعداد خریداران افزایش می یابد، به طوری که 57٪ از کارشناسان نظرسنجی به دنبال سود در چشم انداز هفتگی و 70٪ در سه ماهه هستند. در نمای سه ماهه، این جفت به طور متوسط به سمت منطقه قیمت 1.1000 بهبود می یابد.

در نمای ماهانه، بیشتر اهداف بین 1.0700 و 1.0900 جمع می شوند، در حالی که محدوده قیمت از 1.0900 به 1.1100 در نمای سه ماهه افزایش می یابد. به طور کلی، این جفت به سختی زیر سطح 1.0400 دیده می شود، که به این معنی است که یک کف موقت می تواند در گوشه و کنارها باشد.

نظرسنجی احساسی EURUSD

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/eur-usd-weekly-forecast-defying-gravity-near-10650-ahead-of-feds-decision-202309151453

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.