رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

XAUUSD اهمیتی به افزایش دلار نمی‌دهد و ATH تاریخی را تعیین می‌کند

  • طلا پس از یک اصلاح کوتاه مدت به یک سقف تاریخی دیگر رسید.
  • XAUUSD افزایش بازدهی ایالات متحده و قدرت گسترده دلار را نادیده می گیرد.
  • چشم انداز تکنیکال نشان می دهد که طلا به شدت بیش از حد خریده شده.

قیمت طلا XAUUSD به نظر می‌رسید که در آستانه یک اصلاح عمیق در روز چهارشنبه گذشته بوده، اما در نیمه دوم هفته قبل شتاب صعودی را به خود اختصاص داد و به بالاترین سطح تاریخ به بالای 2400 دلار رسید. در غیاب انتشار داده های سطح بالا از ایالات متحده، داده های رشد از چین و تحولات جغرافیایی می تواند بر ارزش طلا در هفته آینده تأثیر بگذارد.

با وجود افزایش بازدهی آمریکا در این هفته، رشد طلا ادامه یافت

طلا هفته جدید را با روند صعودی آغاز کرد و دو روز اول معاملات هفته را در محدوده مثبت به پایان رساند. با این حال، از آنجایی که اقدامات معامله گران قبل از انتشار داده های تورم کلیدی از ایالات متحده نسبتاً ضعیف باقی ماند، با این حال، صعود XAUUSD  همچنان ادامه داشت.

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) روز چهارشنبه گزارش داد که تورم سالانه، که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه گیری می شود، از 3.2 درصد در فوریه به 3.5 درصد در ماه مارس افزایش یافت. این رقم بالاتر از انتظار بازار 3.4 درصد بود. جزئیات این گزارش نشان می‌دهد که CPI و CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، هر دو به صورت ماهانه 0.4 درصد افزایش یافته‌اند. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اواسط نوامبر به بالای 4.5 درصد رسید و شاخص دلار آمریکا پس از گزارش تورم به بالاترین سطح پنج ماهه بالای 105.00 رسید که باعث اصلاح نزولی طلا شد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ سیاستی را بدون تغییر در ژوئن نگه دارد، از 40 درصد قبل از انتشار داده های CPI به نزدیک به 80 درصد افزایش یافت. به نوبه خود، XAUUSD نزدیک به 1 درصد کاهش یافت و در روز چهارشنبه، فقط برای دومین روز در دو هفته گذشته، زیان روزانه را ثبت کرد.

اگرچه دلار در روز پنجشنبه قدرت خود را حفظ کرد، اما تشدید تنش‌های جغرافیایی به طلا اجازه داد تا حرکت صعودی را دوباره به دست آورد. ایران با مقصر دانستن اسرائیل برای حمله به کنسولگری خود در سوریه در اوایل ماه جاری و احیای ترس از تعمیق درگیری در خاورمیانه، حرکت تلافی جویانه انجام داد.

بانک مرکزی اروپا (ECB) پس از نشست سیاست گذاری در آوریل در روز پنجشنبه، نرخ های کلیدی خود را حفظ کرد. رویترز به نقل از سه منبع گزارش داد که سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در مسیر کاهش نرخ بهره در ژوئن هستند. افزایش شدیدی که در جفت XAUEUR مشاهده شد نشان داد که طلا خروج سرمایه از یورو را جذب کرده است. این جفت در بالاترین سطح بالای 2200 یورو معامله می شود و پس از افزایش 10 درصدی در ماه مارس، در ماه آوریل حدود 9 درصد افزایش یافته است.

در حالی که بازارها در آستانه تعطیلات آخر هفته به دنبال پناهندگی امن بودند، طلا به صعود خود ادامه داد و به بالای 2400 دلار رسید. علاوه بر ریسک گریزی، تصور می شود که خرید بانک مرکزی یکی دیگر از محرک های افزایش بی سابقه طلا باشد. شورای جهانی طلا در گزارش ماهانه خود که در اوایل این هفته منتشر شد، اعلام کرد: «مبانی زیربنای رشد فعلی شامل ریسک رو به رشد جغرافیایی، خرید ثابت بانک مرکزی و تقاضای انعطاف‌پذیر برای جواهرات، شمش‌ها و سکه‌ها است».

سرمایه گذاران طلا روی ژئوپلیتیک جنگ متمرکز می شوند

خرده فروشی در ماه مارس تنها داده قابل توجهی است که در تقویم اقتصادی ایالات متحده در هفته آینده ارائه می شود. پیش بینی می شود که به صورت ماهانه، خرده فروشی پس از افزایش 0.6 درصدی ثبت شده در فوریه، 0.3 درصد افزایش یابد. در صورت آمار منفی، واکنش فوری می تواند باعث شود که دلار اندکی ضعیف شود.

در سشن آسیایی روز سه شنبه، داده های تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه اول چین از نزدیک توسط فعالان بازار مشاهده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین با نرخ سالانه 5 درصد رشد کند که نسبت به رشد 5.2 درصدی ثبت‌شده در سه ماهه چهارم سال 2023 کمتر است. انتشار ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی چین، بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان، می‌تواند باعث نگرانی در مورد فلز زرد شود. چشم انداز تقاضا و محدود کردن صعود XAUUSD در کوتاه مدت.

در همین حال، سرمایه گذاران همچنان بر تحولات ژئوپلیتیکی متمرکز خواهند بود. تنش زدایی در درگیری در خاورمیانه می تواند باعث اصلاح عمیق طلا شود و برعکس. از سوی دیگر، XAUUSD احتمالاً در یک محیط بازار ریسک گریز و جنگ به صعود خود ادامه خواهد داد، حتی اگر دلار همچنان به عملکرد بهتر از رقبای خود در انتظارات رو به رشد برای تاخیر در محور سیاست فدرال رزرو ادامه دهد.

image 638485242677108793 image 638485242677108793

چشم انداز تکنیکال طلا

طلا همچنان بسیار بیش از حد خریده شده و شاخص RSI در نمودار روزانه بسیار بالای 70 است. با این حال، این هفته مجدداً تأیید کرد که سرمایه گذاران توجه چندانی به تحولات تکنیکال نداشته اند. تعیین اهداف صعودی برای طلا کار آسانی نیست، با توجه به اینکه به معامله در مناطق ناشناخته ادامه می دهد. در صورتی که فلز گرانبها بالای 2400 دلار تثبیت شود و آن سطح را به عنوان حمایت تایید کند، خریداران می توانند برای یک مرحله دیگر بالاتر به سمت سطح روانی بعدی در 2500 دلار اطمینان داشته باشند.

در جهت نزولی، حمایت موقت در 2360 دلار (سطح ایستا، مقاومت قبلی) قبل از 2320 دلار (پایین ترین سطح 10 آوریل) و 2300 دلار (سطح روانی، سطح ایستا) قرار دارد.

image 638485243069303984 image 638485243069303984

منابع: https://www.fxstreet.com/analysis/gold-weekly-forecast-xau-usd-pays-no-mind-to-usd-rally-sets-historic-highs-202404121437

ارسال نظر

topprotrader.com © 2024 تمام حقوق سایت محفوظ است.

قالب چند منظوره و فروشگاهی Kicker

© 2024 ژاکت. تمامی حقوق سایت محفوظ است.